...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Sunday, April 09, 2017

Respek Lady Drivers!

Al salam alaykum

Aku baru dapat join grup wasap pemandu wanita grab. Wanita sahaja. Kebanyakannya mengatakan buat part time je. Tapi dari apa yg diorg update dalam grup, mmg macam buat full time!

Ada yg mmg memandu dari 12.00 malam hingga 6.00 pagi. Rehat sekejap, sambung semula lepas sarapan sampai ke malam. 

Kagum!

 
Lepas dah ni nak dapat insentif! 100% AR tuuu. Satu trip je aku buat semalam hehehe

Pendapatan mereka utk tambang saja mencecah ribuan! Belum lagi insentif daripada pihak Grab. Mereka memandu dgn bijak, dan juga bekerja keras. 

    Pendapatan aku 😎

Aku tak boleh nak tunjuk screenshot pendapatan mereka, nanti kena cukai kang. Tapi mmg buat aku nganga. Seminggu tambang boleh bayar kereta Vios @ City! 

Tapi, risiko tetap ada. Kena kacau dgn rider la. Kebanyakan aku tengok semuanya cantik dan mulus. Tapi, berani juga utk memandu sehingga lewat malam. 

Diharap menjadi pemangkin utk aku memandu pada hari Sabtu dan Ahad, jika tiada aktiviti yg menghalang. 

Tapi Grab mcm kuda plak, bintang kena lebih dari 4.7 utk dapat insentif. Kedeks skrg ni. 

::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::




 
  

2 comments:

tiga lalat said...

wak perati dari jauh je lady drivers camni., parking dulu., xnk komen., kalo wak komen takut ade yg sentap kan., hahar

Kay said...

Kenapa plak diorang nak kena sentap dgn komen Wak?