...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Friday, March 31, 2017

Omputis di Ofis

Al salam alaykum

Dulu, semasa di Tambatan Pelampung Tunggal Malaysia Sdn Bhd, aku suka berurusan dgn sorang Pengurus Projek berbangsa Perancis.

Nama dia ialah Sewa Rendah Loceng Sikat Lembah Kecil. Kami panggil Mat Sikat. Tapi dia perasan org panggil Mat Sikat. Ada aku ceritakan kisah dia di sini.

Dan sekarang, ada lagi sorg yg menarik perhatian aku. Tinggi juga macam Mat Sikat. Suara dia tegas, lantang. Ada juga datang borak dgn aku sbb aku takleh bukak server lagi. Pastu dia terus e-mail kat bos aku kat Thailand. Hahaha... nampak sangat tegas di situ. Dan yg paling menarik, dia datang keja naik bas wehhh! Bas rapid tu, bas no 300. Macam tak percaya pun ada. Sbb omputis kat sini ramai naik Grab/Uber biasanya.

Nama dia ialah Dee Gemar Akan Anak Sanak Saudara. 

Hahahahaa... 


:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

3 comments:

julie shahril said...

baca balik entry lama ko tu buat aku tersenyum sengih2...aku pun lupa aku pernah tulis bahasa perancis kt fb....kahkahkahkah

Kay said...

Jom Julie bahasa lain plak.

tiga lalat said...

dulu masa wak keje kat sykt Tambatan Pelampung Tunggal Malaysia Sdn Bhd ni sbg Single Boy Marines - hahar macamla ramai org2 gay keje dlm tu kannn., anak dara pon ramai gak ;p