...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Saturday, March 25, 2017

Nasi kunyit

Al salam alaykum

Plan balik kampung bulan 4 nanti. Tapi bila bos kampeni lama bayar sikit gaji tertunggak petang Khamis semalam, mak cakap balik la. Takyah tunggu lama-lama. 

Tunai janji nasi kunyit utk jiran setaman. Sempena dapat gaji tertunggak (walaupun tak dapat penuh) dan juga dapat kerja lain. 

Orang ganu panggil nasi kunyit. Org pahang panggil pulut kuning. 

 

::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::

7 comments:

tiga lalat said...

Org johor panggil nasi minyak., tp tu utk kenduri kawen jeer., ammvoiii

Kay said...

Ayah saya anak melayu Johor, takde plak pernah panggil nasi minyak utk pulut kuning. Isteri adik saya org Muor, dia cakap mengarut oanggil pulut kuning tu nasi minyak. Balik Johor kenduri kendara tak pernah jumpa org minta pulut kuning tu nasi minyak.

Nasi minyak tetaplah nasi yg dimasak dgn minyak.

Wak ni org Johor jadian ke?

tiga lalat said...

dh agak jawaban camtu., huhu2

tiga lalat said...

jap, orang melaka pangil ni nasi lahabau,, xpecaye ko tnye adik ipar ko org Muo sempadan Melaka tu kann,, hahar2

julie shahril said...

feveret aku ni pulut kuning. tapi tak bole makan sgt sbb pulut angin. eh ko tak bagitau lagi ko dpt keje mne...

Kay said...

Eh ko org Johor panggil pulut kuning jugak. Ingatkan panggil nasi minyak macam Wak Gelas.

julie shahril said...

aku tak penah pggil pulut kuning tu nasi minyak..