...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Friday, February 17, 2017

Ooo macam tu rupanya nak dapat kerja kat situ

Al salam alaykum

Kalau baca novel atau akhbar, kalau ada watak dan cerita tentang mereka yg bekerja dgn agensi di bawah badan dunia, aku memang tertanya-tanya macamana diorang dapat kerja kat situ. 

Akhirnya, aku baca iklan kat Linkedin.com, maka saja la mencuba mohon. Requirement mmg macam tak layak. Tapi cuba sajalah. 

Makanya, hari Rabu semalam terpilih utk sesi ujian bertulis di GSC Cyberjaya. Ini baru peringkat pertama. Dengan berkobarnya, aku membaca tentang agensi ni. Memahami tugas dan segala aspek yg aku rasa penting. Cuba jugak meng-google, tapi takde pun jumpa berkaitan tentang ujian bertulis ni. 

Calon dari luar, hanya dua orang je. Yg lain, semua calon dalaman. Nama je ujian bertulis, tapi kena menaip. Tengok soalan, membuntang mata! Empat soalan je, nampak senang,  mmg sebenarnya apa yg aku buat, tapi sbb industri berbeza, maka lain la caranya pulak. 

Ujian selama 2 jam. Dapat kertas soalan, terus kedengaran papan kekunci diketuk laju. Telan air liur aku. Soalan pertama pun aku dah hentam sajalah. Hahahaaha. Apa la yg diorang jawab ni laju sangat menaip! Stress rupanya ujian bertulis dgn cara menaip ni. 

Kalau lulus ujian bertulis ni, dapatlah panggilan temuduga seterusnya. Bagi aku, pengalaman ni sangat berharga. Sedikit sebanyak terjawab la jugak macamana orang boleh kerja kat agensi ni. Nampak kebanyakan staf semua macam cendikiawan terbilang. 

::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::

4 comments:

gerbera said...

GSC cyberjaya kat mana?

mygoldpen said...

Agensi di bwh bdn dunia tu mcm mne kak? Mcm unchr gitu ke?

tiga lalat said...

entri yg x brape nak clear., ramai yg bertanya tanpa jawaban., ;p

Kay said...

Miza: Prima 7, dekat dgn petronas
Izza: Ha ah, cenggitu la lebih kurang
Wak: baru bleh jawab ni ha