...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Sunday, February 19, 2017

Jauh KLCC tu

Al salam alaykum

Kalau ada yg mengajak ke KLCC, aku mmg selalu rasa KLCC tu jauh nak sampai dgn kereta. 

Sebab, dulu, masa adik aku dapat belajar matrikulasi kat Cheras, KL ni, KLCC masa tu baru siap. Dapat turun KL seronok la weh! Tak pernah sampai la katakan. Lepas proses pendaftaran, ajak ayah aku ke KLCC. 

Sesat dah satu hal. Walaupun ayah aku selalu datang ke Lembah Klang dgn lori Felda Angkut 40 kaki tu, bukannya boleh masuk tengah bandaraya Kolumpo kan. 

KLCC tu nampak dekat dah dgn mata, macam boleh gapai dengan tangan, tapi tak jumpa jalan masuk. Pusing lagi. Pusing lagi. Makin lama macam makin jauh. Pastu kami mendekat lagi, tak nampak lagi jalan nak masuk ke KLCC. Makin menjauh lagi. 

Akhirnya, ayah aku masuk ke kawasan construction, aku tak ingatlah kat mana, sbb dah berbeza sangat dulu dan sekarang. Ayah aku parking van kat situ, kami jalan kaki ke KLCC.

Rasa peghok ngat masuk KLCC. Nak berjalan pun tak tahu ke mana. Semua kedai nampak sangat kemahalannya. Akhirnya, duduk kat air terjun KLCC tu. Semua sepakat, tak best pun KLCC ni. Hahaha. 

Sekarang, kalau mak ayah aku ke KL, kalau ajak ke KLCC, diorang tanak pun datang. Takde menda katanya. Aku nak ajak naik jambatan langit je. Tapi mak aku gayat. Memang takkan naik la. 

Sekarang, kalau hantar rider ke KLCC atau sekitarnya, aku masih diserang kebimbangan takut sesat. Takut tak jumpa jalan pulang. Pastu senyum kambing sengsorang teringat pengalaman pertama kali sampai ke KLCC. 

Kalau p KLCC naik LRT, ok, itu dekat. Dengan kereta, jauhnyaaa!

::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::


4 comments:

tiga lalat said...

Sampai tergolek Awie dengar pickup line Erra Fazira 😂
Ape beza klcc ngan u? klcc milik malaysia, u milik i! chiachiachia!!

Kay said...

Tak pernah dgr pun huhuhuh

tiga lalat said...

memeyla x penah dgr i ckp camtu dgn u., hahar2 matikla wak

tiga lalat said...

cerr try tenok youtube ni,,
https://m.youtube.com/watch?v=6H57ig2HxQ8