...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Saturday, February 25, 2017

Hacksaw Ridge

Al salam alaykum

Aku dapat 6 tiket percuma. 2 tiket tayar continental bagi. 4 lagi osmet ku bagi. Aku takde keinginan nak tengok wayang pun. Aku nak bg kat orang lain je. 2 tiket aku email kat Ilah. 4 lagi bg Kak Roza. Sekali, Aizah plak tak jadi tengok. Menurut la aku pergi. 

Cite apa yg best? Adik jaga kaunter suh tengok Hacksaw Ridge. Aku ready dah nak tido. Tak dapat tido rupanya. Awal2 tu macam lawak hambar. Tapi bila dah berada di medan perang, memang takleh tido langsung la. Mendebarkan!

 

Kisah benar seorang prajurit yg mahu bertempur di medan perang tanpa senjata. Kelako wehhh! Waima anggota paramedik pun pegang rifel, tapi Desmond ni tanak langsung. Dia yakin, tanpa senjata, dia akan menyelamatkan ramai manusia di medan perang. 

Tapi, dia berjaya di medan perang. Ramai anggota yg tercedera berjaya diselamatkan. Orang kata dia gila. Dia tak peduli. Pegangan teguh kepada agama, membuatkan dia yakin segalanya. 

Apabila ada keyakinan, itu bukan satu gurauan. 

 

::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::