...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Saturday, January 28, 2017

Empat Bulan

Al salam alaykum

Hari ni hari ketiga aku ber-Grab pula. Macam takde harapan nak dapat insentif ni. Buat Grab ni macam senang, tapi susah jugak sebenarnya. Lagi pula app Grab tak mesra sangat. Nak report atau minta bantuan customer service pun susah. App utk Uber lagi ok. Hantar komplen pagi, petang dah dapat jawapan. Hantar komplen kat grab, lepas 2 hari baru dapat jawapan. 

Hari ni dapat rider dari Vietnam. Nak pergi Thean Hou Temple sempena Tahun Baru Lunar. Ramah orangnya. Kami sangkut dalam jam sepanjang 1km nak mendaki bukit ke temple tu selama sejam. Macam-macam la borak. 

Alang-alang, terus dia minta aku tunggu dia habis sembahyang, hantar balik ke Wangsa Maju dan terus ke rumah kawan dia di Selayang. 

Dalam masa empat jam aku bercakap omputis. Aku tak bagus omputisnya. Omputis aku lebih kepada yg berkaitan alam pekerjaan aku je. Utk borak santai-santai menggunakan Bahasa Inggeris Komunikasi mmg aku kekurangan perkataan. Ke laut la perginya. Tapi dengan dia ni, aku boleh borak. Mungkin sbb english dia bawah skit dari english aku. Jadinya tahap keyakinan aku tinggi utk bercakap dalam bahasa inggeris. Hahaaha. 

Macam-macam dibualkan, masalah dgn perkahwinan dia yg dia cakap kengkadang bosan gila. Tentang pekerjaan dia di Malaysia. Tentang keluarga dia di Vietnam. Tentang suami dia. Dia juga tanya kenapa Muslim suka nak kahwin ramai. Dia tak suka nak kongsi suami. Aku gelak je. Dia tanya kalau aku cemana. Hahaaha. 

::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa 


1 comment:

tiga lalat said...

kalo ko camane? hahar2 kawen tu best tau cik kay, nak jaga perkawenan tu yg x brape nak habes., hahar2