...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Wednesday, November 09, 2016

Airport Tax Refund utk Air Asia

Al salam alaykum

Baru-baru ni aku tolong Pah dapatkan refund utk Airport Tax dia. Pah cakap dia tak tau pun AA boleh dapat refund.

AA boleh dapat refund utk Airport Tax je. Lain-lain tak dapat, burn terus. Sbb tu kalau boleh jangan beli awal-awal baggage dan jugak meal.

Kalau tak jadi nk terbang, takde la rugi banyak.

Tiket ke Perth kami RM 432.08, Pah dapat refund RM 291.00. OK sangat la tu kan?

Ramai juga yg tatau boleh buat refund AA ni. Dedulu aku pun tatau, Miza yg bagitau kami boleh dapatkan refund. 

First refund yg aku buat ialah tiket ke KL-Siem Reap-HCM-KL. Sampai skrg menyesal tak ikut kata hati utk redah je lawan bos amik cuti hahahaha

Syarat utk dapatkan refund:


Pergi ke http://www.airasia.com/ask/

Kendian klik e-Form


Ataupun terus ke https://eform.airasia.com/?lang=en-gb

Dan isikan butir-butiran yg diperlukan.



Selepas itu, kita akan dapat Case no menerusi e-mail sebagai rujukan, dan tunggulah sehingga 2 minggu utk urusan pemulangan cukai. Kalau takde apa-apa, sentiasalah follow-up di twitter https://twitter.com/askairasia

Aku perasan, kalau kita buat aduan di twitter AA ni, cepat je dapat response berbanding dgn mengisi e-Form tu. Live chat pun susah jugak nak dapat response yg pantas.

Utk urusan refund syarikat penerbangan yg lain, aku tak berapa nak tahu, sbb aku tak pernah lagi naik kapal terbang lain selain AA. Sedih sob sob sob hahaha

Semoga dapat membantu sahabat-sahabat semua.


:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

No comments: