...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Tuesday, August 30, 2016

Perth - Kitakan Pengembara : Matahari terbenam di ufuk barat

Al salam alaykum

Aku cuba update trip pergi ke Perth serajin yg boleh. Jangan kerajinan itu berkubur seperti trip ke Jepun dan juga Kota Kinabalu.

Sempat dua hari tengok matahari terbenam di sana. Masya Allah, sangat cantik walaupun tak dapat diterjemahkan dalam kamera telefon.

24/08/2016 di Lancelin Sand Dunes

25/08/2016 di Canal Rocks, Yallingup, tapi saat matahari terbenam ni, ombak tak berapa kuat menghempas ke batu

Kami berenam di Canal Rocks, menggunakan aplikasi panorama.


p/s: sebahagian gambar adalah sumbangan sahabat-sahabat pengembaraan

:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

4 comments:

julie shahril said...

kurusnya ko...

Kay said...

Hahaha... amazing kan? kamera trick je tu, nangis aku tengok gmbo ni betapa kena tipu dgn kamera

whooz said...

Saya masih tak jumpa "kerajinan" utk update NZ trip

Kay said...

Ye, saya memahami, bila tgk gmbo semua nak upload, pastu tak jumpa prakata yg sesuai