...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Sunday, August 14, 2016

Gerimis Hati Asyikin

Al salam alaykum

Semalam tengok drama Gerimis Hati Asyikin. Tengok iklan macam best je. 

Penerbit, Al-Hidayah Production. 

Pasal jalan cerita, aku tanak cerita la. 

Tapi yg menarik perhatian aku, tiada adegan sentuhan antara pelakon lelaki dan wanita walaupun watak mereka suami isteri. 

Contoh, adegan bersalaman, memang nampak trik kamera di situ. Kita tahu sebenarnya diorang tak bersalaman pun. 

Adegan apabila suami minta diurut kakinya. Suami letakkan kaki atas kerusi makan, dan tangan isteri kononnya sedang mengurut kaki suami. Ye, mmg nampak takde sentuhan pun. 

Siapa kata drama kita wajib ada sentuhan suami isteri? Takde sentuh-sentuh pun, kisah dan pengajaran sampai je kepada penonton. 

Sebenarnya nak cakap, kali pertama aku menonton drama tanpa sentuhan suami isteri kat TV3. Biasanya di TV Al-Hijrah je. 

Harap drama macam ni diperbanyakkan. Selain mesej yg menarik, adab-adab dan tuntutan agama turut dijaga. 

Oh ya, aku tengok jugak cerita jam 7.00 petang tu yg ditayangkan skrg. Aku tatau aku tengok sbb apa, sbb tajuknya ke, sbb pelakon lelaki tu ke, atau sbb aku nak tgk pelakon perempuan yg wataknya gedik. Selepas babak kawen, banyak betul babak yg bersentuhan yg aku macam tak boleh terima. Tapi, saban petang aku tunggu tengok jugak. 

::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::


No comments: