...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Monday, August 15, 2016

Apabila tekanan tinggi, kita mencari ruang...

Al salam alaykum

Sumih ajak detim dgn Hana. Suami dia naik gunung Cenuang semalam. Maka, berjimba la kita. 

Sebab aku tahu dia mmg peminat kopi tegar, aku ajak Sumih ke satu kedai kopi baru, iaitu Wood & Steel Cafe, aku nampak masa hantar Haida balik rumah. Haida cakap mmg best. 

Tapi bila sampai, nampak kafe ni. Perkataan yg menarik perhatian ialah local recipe. Hahahaaha. Bak kata Sumih, makan pagi tetap kena nasi lemak, perut orang Melayu kan?


Maka jom la kita layan D'Timer Cafe, di Wangsa Maju, berdekatan dengan Cibiuk Wangsa Maju. 

Deko-deko. 

Ada kaunter kek. 

Dapat buku menu, nak amik gambar segan, sbb waiter tunggu sebelah hahaha. Orang tak ramai lagi boleh la waiter tunggu. 

Menu di kaunter. 

Mari order. Aku tengok kebanyakannya masakan Johor. Paling utama, ada nasi ambeng ayam kicap. Memang itulah yg aku order. Dan dengan Mocha ais. 


Australian Coffee utk Sumih. Sedap wehh! Aku bukan penggemar kopi. Tapi boleh la layan kalau betul sedap. 

Nasi Ambeng Ayam Kicap, RM 13.90. 

Masa dapat nasi ambeng aku, rasa sedih sbb rupa dia macam nasi rames (nasi campur) makan kt Surabaya. Link: http://kehelan.blogspot.my/2013/01/selero-jowo.html Tapi super sedap wehhh! Alhamdulillah. 

Lempeng utk Hana, nasi lemak utk Sumih. 

Kami bertiga. 

Tak cukup makan kat kafe, kami tapau Lontong Darat dan jugak Laksa Johor utk dimakan di rumah Sumih. 

Lontong Darat yg sedap sangat. 

Laksa Johor pun sedap. 

Alhamdulillah, makanan yg sedap, bersama sahabat yg baik. Lain kali kami janji nak ulang lagi, nak cuba menu lain pulak dan kek yang nampak sedap di kaunter. 

Keseluruhannya bak kata Sumih, harga ok sbb makanan dan minuman sedap. Cuma, air lambat skit sampai. Makanan sampai awal, aku dah separuh makan nasi, baru air sampai. Tapi sebab sedap, takde apa hal la... Biasalah, kami manusia biasa, mudah ditawan.

Terima kasih Sumih utk sarapan dan lunch yg lazat. 

Nanti kita detim lagi ye Hana!

Alamat D' Timer Cafe:

11G Blok B, Plaza Wangsa Maju, Jalan Maju Ria 2, Seksyen 10 53300, Taman Sri Rampai, Wangsa Maju, 54200 Kuala Lumpur


Facebook:

::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::

3 comments:

whooz said...

wow menarik nih semua sedap2!

nak try :D

Kay said...

Lepas cite kat bebudak tu, Bai dgn Eein terus pergi petang tu hehehe

whooz said...

ceh! pantas!