...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Monday, July 25, 2016

Travelog - Ceri Bundarberg

Al salam alaykum

Goji Bundy la.

Aku tatau cemana buku ni ada dengan aku. Samada aku beli, atau pinjam. Tapi Sumih kata dia tak pernah beli, maka aku la yg beli. 


Dan tak rugi. 

Buku yg kurang gambar. Tapi perincian yg masih dapat dibayangkan. 

Kisah seorang lelaki yg putus tunang mencari erti hidup di Australia. 

Memang bukan sebuah travel makan angin. 

Menarik kan?

Orang kata, nak kaya duit, pergilah kerja kat Australia. Tapi bagi penulis ni, dia kaya dengan pengalaman, dewasa dengan kehidupan.

Setiap kisah ada lagu tersendiri. Memang ada dinyatakan kalau boleh dengarkan lagu yg diberikan utk menghayati kisah ini. Tapi, aku takde senarai lagu tu dalam playlist aku, dan internet di rumah aku kan tak berapa nak sedap, jadinya aku baca dengan jiwa yang tenang semata.

Yang tersurat dalam buku ni:

Antara insan dan pengalaman, mana yg kita perlukan di masa depan?


Selama ini, kita ini siapa?

Bahagia itu, kita yang rasa

tetap berikan yg terbaik

Ikhlas kunci utama

Sila jalan terus!



::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::

2 comments:

julie shahril said...

kisah mamat ni mcm penah keluar dalam Vocket, lama dah dlu.

ida_zy said...

uwaa rindunya brisbane