...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Monday, May 23, 2016

Wak Tek mana Wak Tek?

Al salam alaykum

Buku yg keberapa saya lupa utk tahun ini. Tapi, pertama kali tahun ini menulis tentang buku di blog.

Selesai membaca naskhah Lemoi.


Saya mengenali Lemoi di blog http://kapalterbangkertasku.blogspot.com/ beberapa tahun dahulu. 

Membaca di blog, kadang-kadang air mata jatuh juga.





Mengenali ketabahan guru-guru Lemoi, dan kecomelan anak-anak didik Lemoi sekalian. Diceritakan dgn baik sekali, terasa seperti diri sendiri berada di Lemoi sana.

Bila entah ada rezeki nak ke Lemoi bebetul?

Kebanyakan kisah dalam naskhah bercetak Lemoi ni, saya dah hadam di blognya. Kiranya, bacaan ulangan utk saya.

Pendek je, utk org biasa, bkn utk yg istimewa kah kah kah


Semoga semua terinspirasi dgn karya seorang guru di Lemoi ini.


::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::




1 comment:

julie shahril said...

mak mertua aku dtg rumah haritu, dia baca buku ni, dia kata best! aku tak habis baca lg tapi...