...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Wednesday, May 04, 2016

Merajuk?

Al salam alaykum

Gugur ranting ke bumi
Tanda rapuh percintaan
Rajuk yang tak mudah diubati lagi
Kesal yang tak sudah
Tinggal parut yang berdarah



Ada yg kata, merajuk ni mengada-ngada, kurang kasih sayang, mencari perhatian, tak perlu dilayan.

Jadilah kau melukut di tepi gantang... kua kua kua


http://prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=merajuk




Buruk beno merajuk!

http://prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=merajuk&d=6



Banyak jugak pantun dan peribasa tentang merajuk ni.

http://prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=merajuk&d=11




Jadinya, merajuk je la pada yg sudi, ye dak?

Tak jadi merajuk, tersinggung plak...


Dah, ko tersinggung kenapa?


http://prpm.dbp.gov.my/Search.aspx?k=tersinggung





Ku pohon kedamaian bersemi dihatimu
Moga dijahitkan duka yang bertamu
Biar bernoktah rajuk yang datang usah berpanjangan
Takkan ukhuwah kita putus dicincang...


Kecil hati pulak ke?

Hmmmm.... susah nak rawat ni...

Tapi fahamilah akan dosa itu.


Janganlah jangan jangan ku hiba
Derita hati jangan dikenang
Bukanlah bukan bukan ku pinta
Merajuk bukan berpanjangan



::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::

1 comment:

Nurmujahidah Ismail said...

susah jugak ye. dah la muja ni sensitif. selalu terasa berkecil hati. kena berlatih jadi strong la macam ni.