...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Wednesday, March 23, 2016

DOTS episod 7

Al salam alaykum

Kalau online, Descendants of the Sun dh nak masuk episod 9. Tapi aku tengok tv je. Baru episod 7.

Sahabat-sahabat lain dah tengok episod 8, dan mengadu menyampah sbb takde ending lagi kat pasangan hero heroin. 

Aku tengok episod 7, berjuraian air mata. Bukan sbb percintaan yg tak jadi-jadi sampai ke sudah tu, tapi beratnya tugas diorang pasukan keselamatan dan pasukan kesihatan utk membuat keputusan hidup mati di saat-saat bencana yg getir. 

Episod 7 ni masih lg kat Uruk, menyelamatkan mangsa gempa bumi. Yg kes menyayat hati, kena buat pilihan, nak selamatkan sapa. Pusing kot mana pun mesti salah sorg kena mati. Sedihnyaaaa! Pulak tu, dlm situasi macam tu, yg patut buat keputusan ialah pasukan kesihatan. 

Terasa berat sungguh di bahu utk menimbang tara mana yg patut. Bukan menimbang tara mana yg baik! Kena pilih mana yg patut, dan mudah-mudahan yg patut itu menjadi yg baik. 

Dan jugak, kekuatan jiwa seorang ibu yg sedang mengandung, yg dirawat tanpa suntikan anestetik. Uishhh! 

Mungkin cerita ni nampak mcm fiksyen, tapi gambaran yg diberi mmg hidup. Tambahan plak, dapat menghubungkaitkan drama ni dgn keadaan sebenar di medan bencana. 

Malam esok episod 8, nak tahu jugak apa la yg sahabat-sahabat tak puas hati sangat. 

::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::

1 comment:

mummy_ayu said...

cedih ek.. Ayu lum tgk lagi. rekod dah. weekend baru layan sekali dua2...