...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Sunday, February 14, 2016

Quiche, nak sebut cemana?

Al salam alaykum

Aku ada beli roti perancis, dapat singgit 2 ketul panjang. Konon-konon nak masak kacang pool, tapi tak beli kacang pool, terlupa yg aku simpan dah habis.

Jadinya, aku buat la savoury pie guna roti perancis tu. Dalam masa yg sama, dok pikir-pikir apa lg aku boleh buat selain dari puding roti, french toast, dan lain-lain yg biasa.

Tiba-tiba teringat penah makan Quiche kat KLCC, aku pikir mesti ada Quiche Roti ni. Google resipi. Pastu gelak sendiri. Sama je apa yg aku buat yg aku namakan savoury pie tu. Adoi la!

Ye la, bubuh roti, telur, susu. pastu ayam, sayur, cheese pastu bakar. Semua resipi sama je. Salah satu cth resipi kat sini: http://selerasakura.blogspot.my/2014/04/quiche-berinti-sosej-mudah-dan-enak.html

Dah tu apa la plak aku nak buat dgn roti aku tu?

Masak sup la jawabnya, cicah roti.

:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

4 comments:

julie shahril said...

google translate kata quiche sebut 'keishhh'

Kay said...

Julie... aku sebut quish. hehehe mana blog ko tak berupdate ni?

whooz said...

aku sebut kuice :D

Kay said...

mcm kuaci je bunyinya Huzz