...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Tuesday, December 22, 2015

Ukur Baju Di Badan Sendiri

Al salam alaykum

Saya nak saiz M

"Eh, you kecik meh... you pakai saiz S la"

Saya pakai saiz M. Saya tanak S

Dan, bila balik rumah, dapat saiz S!


Saya tau ukuran baju saya, saya tau keselesaan saya, kenapa plak awak yg nak tentukan?

Jika pilihan awak betul, secocok, takpe la jugak, tapi langsung tak kena dengan saya!

Dan tiba-tiba, awak cakap kat saya, terimalah takdir dengan redha dan rela hati?

Kan saya dah pesan awal-awal, dah bilang awal-awal, biar saya je ukur baju saya sendiri...


:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

1 comment:

Kayzem said...

selalu kena macam ni, kalau tokey amoi mesti nk kasi S, tak kisah la org nk kata 'gedebeh' kan.. :D