...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Friday, December 18, 2015

Sarung bantal utk anak saudara Ciklong

Al salam alaykum

Dah lama tak menjahit guna mesin jahit...

Setahun lepas, Azura offer aku beli mesin jahit dari Australia...

Rupanya cap Brothers, Jepun... Hahaha...

Tanpa cek harga pasaran, aku terus setuju... Niat masa tu, nak mulakan semula aktiviti menjahit...

Dapat mesin jahit, aku jahit mudah-mudah je, repair baju aku, utk praktis-praktis...

Pastu lama kemudian, aku simpan dalam kotak semula...

Sampai la aku bagi pinjam kat Sheera...

Lepas tu, barulah aku tergerak hati nak bukak semula dari kotak...

Tolong Sal jahitkan tulang langsir...

Kemudian aku beli kain murah kat Jakel, nak buat sarung bantal...

Siap sarung bantal peluk aku...

Siap sarung bantal peluk, tunjuk kat mak dan adik beradik...

Kebetulan adik aku beli bantal baby utk anak sedara aku yg bakal lahir nanti, takde sarung, dia mintak aku jahitkan sekali... Uwwaaa!

Nangis Ciklong!

Ye, Ciklong ni dapat nama timangan Kehelan, sbb Ciklong tak pandai menggunting. Gunting kertas pun senget benget walaupun ada garisan, inikan plak nak guntingkan kain!


Lukis pola, pastu gunting, pun senget


Siap utk bantal panjang 2 biji...

Dan utk bantal pendek!

Tapi utk bantal pendek, yg sarung kedua ada problem skit, mmg tak lawa langsung jahitannya! Kalau ibu dan abah awak tak berkenan, bior lah diorg beli lain utk awak ye baby!

Ni esok Ciklong kirim kat Tok Ma dgn Tok Pa ye



:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

5 comments:

SuzieLAWAti said...

cantek dah tu cikLong..

comey sangat tu., baby suka ..

Kay said...

Harapnya la Kak Suzilawa

whooz said...

wowww..tepuk!tepuk!tepuk!

Kay said...

Huzz... bila nak ajar kait 2 jarum ni?

whooz said...

nanti pregnant pulak lah. sekarang malas :D

Hihihihihiih!