...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Tuesday, December 01, 2015

Makan lembu dan kambing sedap di Me'nate Steak Hub, Wangsa Maju

al salam alaykum

Ni kalau tak sebab Kakngah yg ajak dan cakap aku bayar RM 30.00 je, aku tak sampai sini... hehehe

Kami ke Wangsa Maju je la, dekat je dgn aku, ehehehe

Aku suh dia pilih daging wagyu, nak gak merasa, sbb ada yg harga RM 80.00 lebih, dia cakap nanti la dulu, makan yg biasa dulu...

Dia pilihkan rib eye dan T-bone utk kami, dan suami dia kambing...

Tapi mmg sungguh sedap la daging dia! Itu baru makan yg biasa je, kalau dpt makan wagyu tatau la cemana rasanya kan?

Alhamdulillah...

Total bil RM 140.00, masih dalam budget dia... mmg daging aku pun harga RM 36.00 lebih je, so dia belanja lagi RM 6.00 hehehehe

Ayyan cakap sedap!

yg ni kot Rib Eye Steak, Ilah punya

Lamb chop utk Ibnu

T-bone steak utk aku

sbb sedap dan mahal, kena habiskan la, teringat-ingat lg ni

Kunyah pelan-pelan, lambat-lambat, sebab sedap! Sos sedap, kentang putar sedap, coleslaw sedap! Spaghetti anak sedara aku makan pun sedap!

harga daging

yg paling mahal RM 500.00, tapi dah takde dalam peti ais tu, sapa la amik

Kesimpulannya, ada RM 40.00 - RM 50.00, dapat la makan steak sedap! Kita bayar apa yg kita makan...

:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

4 comments:

julie shahril said...

alhamdulillah...rezeki
berbaloi kan harga dgn rasa

SuzieLAWAti said...

menate tuu....!!! hehehehe


(Kay.. mintak alamat... kata nak FM..)

Kay said...

Julie... hahahaha, aku rasa rugi plak amik yg RM 36.00, alang21 adik aku nak bayarkan yg lain, patutnya aku amik rega 50 hahahaha

Kak Suzilawa... alamat dh bg yeay!

Dr Singa said...

makan binatang di Menate..
he..