...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Saturday, November 14, 2015

Kisah kurang duit

Al salam alaykum

Kisah Jumaat minggu lepas. 

Sbb cuti tak dpt approval, aku plak takleh nak dok diam. Aku kena ke mana-mana jugak. Jadinya drastik amik keputusan, balik Kuantan. Dan merancang nak mintak MC. 

Tapi duit dah kurang. Nak kena simpan nak pi ke Muor nanti. So, aku pilih naik bas. Tapi tiket tak beli lagi. Tiket banyak kat Pekeliling tu. Tak risau la. 

Sampai Pekeliling, semua tiket habis! Terkejut la aku! Kat TBS pun sama. Nangis! Cemana ni? Nak balik gak. Aku tak ingat langsung yg Selasa tu kan Deepavali, mmg la habis tiket. 

Tiket pagi Sabtu ada, tapi aku ni jenis kalau dh kuar rumah, tanak balik dah. Kalau balik, tanak kuar rumah dah. 

Sambil duduk berharap ada tiket bas lebih, aku borak-borak dgn org sekeliling. Lepas tu ada sorg budak ni ajak aku p TBS, katanya ada tiket jam 12.00 malam. Pastu pakcik teksi datang offer kami RM 50.00 sorang. 

Last-last aku cakap, jom la balik dgn akak. Kita share duit minyak dgn tol. Hahaahaha. Sengkek benor rasanya. Budak ni ckp ok. Aku cari lg sorang, pun cakap ok. 

Pastu tak lupa aku cakap kat member kat grup wasap. Dapat komen, tak pikir panjang ajak orang tak dikenali naik kete sekali. Kalau jadi apa-apa cemana? 

Alamak, terlajak perahu boleh diundur. Tawakkal je la. 

Alhamdulillah. Dapat la RM 40.00, boleh la cover setengah tangki minyak. 

Lain kali tak buat dah. 

::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::


 

5 comments:

Bungo Lale said...

Ini kental namanya Kay. Lain kali jangan buat dah. Bahayaaa.

Dr Singa said...

nak kirim murtabak singapura kat Muor tu!!

Kay said...

Cikgu: Baiklah

Kak Izat: tak jumpa lg kat mana murtabak singapura kat muor tu?

Dr Singa said...

dekat Tanjug Agas.
sebelum jemnatan kalau dari melaka
ada deret kedai yang dekat Petronas Tanjung Agas tu
tajuk dia memang Murtabak Siingapura

ko jangan terkejut
harga memang mahal
tapi besor dan tebal dan sedap!!

Kay said...

Kak Izat... Adik tunjuk hari tu, dr muor seberang jambatan, kedai belah kanan... tapi tak sempat singgah sbb nak p Melaka... insyaALlah nnt ada keraian kat Muor lg, mmg nak singgah...