...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Monday, November 09, 2015

Kawan ke Pekan

Al salam alaykum

Makan murtabak terbaik Pekan di Deris Pekan Best Murtabak. Ada orang panggil Murtabak bilik mayat jugak. 


Bagi aku sedap la jgk. Macam murtabak Makassar Pekan. Tapi mak aku cakap paling sedap Murtabak Pekan kat R&R Muadzam Shah. Aku tak sempat nak rasa pun lg. Asyik tutup je kalau aku pergi. 

Lokasi: di tapak pekan sehari bandar Pekan. 

Harga:
Daging @ ayam biasa: RM 7.00
Daging @ ayam spesial: RM 9.00
Big special: RM 12.00

Alang-alang sampai, singgah Muzium Pekan. Dah petang mmg tak sempat la masuk. 

Adam cakap "Adam takut la tengok bumbung tu"

Kuda tu bergerak ke Adam?


Dah jom balik. 

Plan asal mmg nak p berjalan-jalan di Pekan. Tapi mak ayah aku sibuk kalahkan wakil rakyat dgn mcm2 program di kejiranan kami. Takpe la, janji bahagia. 



::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::


3 comments:

ida_zy said...

dalam banyak2 muzium, kak ida rasa muzium pekan yang paling scary
tak tau la kenapa hehe

whooz said...

Adam nampak apa??

Kay said...

Kak Ida... dedulu masa kecik mmg nmpk scary, tu yg nak p melawat, tp lambat dh tutup

Huzz... tny gak dia nampak apa, dia geleng kepala je... biasa la budak2 hahaha