...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Saturday, May 31, 2014

Iras

Al salam alaykum

Ada seorang pakcik cakap kat aku,

"KK ni manis. Muka ada iras Arab, Pakistan. Pernah tak ada org ckp KK manis?"

Aku sengeh dan angguk. 

Dalam hati aku jawab, yg selalu cakap mcm tu semua yg sebaya pakcik. Yg sebaya saya takde. 

Heheehe. 


::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::

Friday, May 30, 2014

Prihatin

Al salam alaykum

"Sbb ko prihatin kt org la yg buat org lain prihatin kt ko kay"

Seorang sahabat aku ckp kat aku.

Terima kasih utk famili aku. Terima kasih utk sahabat-sahabat aku. Korang tahu sapa korang. 

Tapi itu sgt mahal utk aku. 

Hanya Allah yg dapat membalasnya.


::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::

Thursday, May 29, 2014

Menghepikan diri

Al salam alaykum

Sedang-sedang rasa jatuh terduduk sbb mendengar perkara yg tak dijangka, dan seterusnya membuat keputusan setelah menimbangtara beberapa perkara, aku nampak ada budak masuk. Budak ni kompem aku bleh buli. 

Alif, aku nak tukar, aku tanak vitagen, aku nak kek Resipi Rahsia. Aku nak perisa yg ada rasa masam, coklat, cheese. Aku nak jugak sblm ko balik. 

Hahaahahaha. 

Ok kak, saya bagi duit akak p beli. 

Muih, ko gi beli kat Giant. Tulis situ, selamat hari lahir Muih ke 62. Hahaahaha

Dah kenapa plak dera budak yg sambut bestday?

Tada!!!

      Apa barang tulih nama projek. 


    Dah tua sila potong kek. 

     Makan makan. 

     Terima kasih Alif sponsor kek. 

      Kami yg dah membesar bagai johan. 

Kami di site ofis mmg sedang bersedih atas banyak perkara. 

Apapun kesedihan itu, pastinya ia akan berpenghujung. InsyaAllah. 


::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::


Wednesday, May 28, 2014

Hidup

Al salam alaykum

Member ofis sambut bestday hari ni. 

"Ko dpt hadiah apa hari ni?"

Dapat hidup. 

Dalam.  


::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::

Tuesday, May 27, 2014

Makan atau berlari?

Al salam alaykum


Antara ajakan makan dan jogging, nak pilih apa ye? Heheheehehe...
Like ·  · Promote · 


heheehehe... sebenarnya nak pilih jogging, tp kebetulan plak 2 helai seluar sukan aku ada dalam mesin basuh... takkan nak berlari pakai jeans plak kan?

takpe la, kita cuba lagi petang ni kalau ada org mengajak lagi...


:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::