...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Friday, November 30, 2012

Masak

al salam alaykum

tadi baca blog Achik, dia post gambar makan-makanan yg nampak menyelerakan...


teringat plak, ada org tanya

"ko pandai masak kay?"

tak pandai pun... tapi lepas la tekak sendiri...

"ko tak masak ke kat rumah?"

kalu balik kampung, mak la masak... kita dok jauh dari mak, kita balik nak makan mak masak punya... lg pun, kalu saya ataupun adik beradik lain yg masak, ayah saya tengok masakan tu, dia mesti tanya, sapa yg masak ni? kenapa lain je dr mak masak? kenapa rasa gini gitu goni? ok, takyah masak laa...

"ko pandai masak apa je?"

tak pandai... hahahaha

"org yg bekerjaya mmg tak reti masak kan?"

tak la... kawan2 saya ada je, masa belajar dulu dah terer masak utk 50 org... pandai tak pandai belakang kira, yg penting minat nak masak... saya minat masak menda yg saya suka makan je...


ok la, bkn la tak pandai sangat, tapi tahu la 2 - 3 jenis lauk, tp kari ngn sup aku mmg tak reti... yg lain, kalu nak makan aku akan usaha sampai aku boleh buat, contohnya ialah Sambal Jawa... aku suka sangat! sampai berguru dengan Kak Gee... yg lain-lain, berguru dgn mak aku je...

bagi aku, tahu, pandai, minat perkara yg berbeza... Aku tahu bahan-bahan utk kebanyakan lauk, tp tak pandai nak masak... Dan tambahan pula, minat tu kurang... Hehehehe



minggu lepas, lepak rumah adik aku, tengok Masterchef... ada peserta umur 31 tahun, nama dia Nina tak silap aku...

Adik aku yg tengah menunggu hari tu...

"Kaklong, Nina ni sama umur ngn mu, tengok tu, dia pandai masak..."

ye la, sbb tu dia masuk Masterchef... (aku tak paham)

"mu, umur 31, menda mu reti?"

chesss... elleh, masa mak ayah aku takde kat umah masa kita kecik-kecik dulu, aku la yg tukang masak nasi lemak utk korang, masak nasi ayam kat korang, goreng mee utk korang, goreng maggie utk korang, masak lauk ayam masak merah utk korang, goreng sayur utk korang... tiba-tiba dah tua nak kutuk aku plak...

mentang la aku tak masuk Masterchef... hahahaha


Dah la, nak gi makan! Hari ni tak masak, tak bawak bekal...



:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, November 28, 2012

Kenangan

Al salam alaykum

Kelas terakhir... Jamuan nasi arab, dan sesi bergambar...

Mereka dah mendaftar, aku belum... Ikutkan hati, nak je daftar kat Masjid Shah Alam...


Terima kasih utk semua!

InsyaAllah ada jodoh kita jumpa...


Ustaz tersasul harini, sebut nama kami Puan Khairini dan Puan Intan... Moga-moga sampai serunya utk bergelar puan... Aamiin




Tuesday, November 27, 2012

Markah dah dapat!

al salam alaykum

semalam, dh dapat markah keseluruhan utk Talaqi Al-Quran Peringkat Menengah, tapi keputusan tak rasmi la... 

utk sem 1:
Lisan: 48/60
Bertulis: 27/30
Kehadiran: 9/10
Jumlah: 84/100

utk sem 2:
Lisan: 54/60
Bertulis: 30/30
Kehadiran: 9/10
Jumlah: 93/100

markah keseluruhan: 177/2: 88.5 markah... tapi markah tak rasmi la... kalu ada selisih pun, skit je la Ustaz cakap...

alhamdulillah... dapat naik kelas lanjutan... tapi aku tak daftar dah kat Masjid Shah Alam... bukan apa, aku penat nak berkejar ke kelas... nak balik pulak malam-malam... mmg jalan yg aku lalu tu jalan biasa, hari-hari lalu... ramai org lalu jugak, tapi kalu gerah nak datang, siapa kita utk menolak kan?

sepanjang semester kedua ni, banyak kali jugak aku tuang kelas... alhamdulillah, aku bersyukur sangat aku tak "syahid" di tengah jalan...

dan aku pun minta pandangan Ustaz Khalil, dia sendiri sarankan aku sambung di Masjid Negara, tak galakkan aku utk sambung kat sana, jauh! tak payah la ulang-alik ke Shah Alam, malam-malam plak tu... belajar di mana-mana pun sama... yg penting, ada keinginan utk belajar!

semalam dh bersalam-salam dgn sebahagian kawan-kawan, ye la tahun depan aku tak sambung kan? tp, ukhuwah kita tetap berpanjangan... Ustaz sempat lg pesan, kalu nanti dh nak naik pelamin, jgn lupa hantarkan kad... insyaAllah...

malam esok, kelas terakhir aku di Masjid Negeri Shah Alam... sedih! tapi makan nasi arab! sedih ke gembira? ekekeke


insyaAllah, jumpa utk konvo tahun depan!

p/s: kalu kawan-kawan nak sertai kelas ni, boleh rujuk di website Masjid Negara dan juga Masjid Negeri Shah Alam...



:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, November 26, 2012

Blok Warna

al salam alaykum

adik aku bercerita pasal color block
officemate aku bercerita pasal color block
kawan-kawan bercerita pasal color block
artis-artis pun bercerita pasal color block

apa menda tu?

Google: Color Block

oooo... ok, kiranya kalu zaman dulu pakai, kaler hijau dan pink ataupun merah, org akan cakap ko berkenan kat mat bangla ke?

tp sekarang dah jadi trend dan fesyen, takde org mengata... kalu mengata jugak, ko tak trendy la tak mengikut perkembangan semasa...


kalu setakat color block, aku dh terer la kot... ikut suka hati je nak pakai cemana...

kalu dulu kena kutuk, buat donno je, skrg kalu kena lagi, ko tak in la! hehehehe







suatu masa dulu di USMKKj pada tahun 2004



color block tak?

ehehehehe


::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa :::

Sunday, November 25, 2012

Ammar Gangnam Style?

Al salam alaykum

Anak sedara ciklong yg sulung ni, suka sgt tgk youtube Oppa Gangnam Style...

Pandai plak dia cari kat youtube tu...

Pastu bila tokpa tokma datang, rajin la dia dok menghiburkan tokpa tokma dia dgn aksi Ammar Gangnam Style...

Ada sekali tu, dia meloncat sebelah kaki...

Itu gangnam ke Ammar?
"Bukan la... Ni ayah da jalan camni"

Ada plak rajin tiru ayah da jalan takde tongkat...

Tadi kat MAHA ada kuda... Dia la yg sibul nak naik... Lepas 2 pusingan, jom amik gambar dgn kuda!

Eh, apasal muka tak hepi langsung ni?

Tak paham Ciklong ngn Ammar ni!

Hehehehe...

Ammar sejak ada adik Adam, cepat nak menjeles... Kalu Ciklong tepuk Adam nak tido, "Ciklong epuk Ammar juga, Ammar nak tido juga"

Tatau la bulan 12 ni insyaAllah dapat adik sendiri, Abang Ammar cemana keadaannya...




Saturday, November 24, 2012

Ayah Chik

Al salam alaykum

Pagi tadi kami hantar Iman ke ofis kampeni kapal dia kat Bandar Bukit Tinggi... Dekat sejam jugak tunggu urusan selesai... Kemudian ingatkan kami boleh ikut ke Port Klang, nak tgk kapal yg dia naik, nak melambai-lambai kononnya, tp tak boleh...

Dalam pukul 1, dia tepon cakap dia dh mula kerja... Kerja dia ialah O/S... Apa tu? Kuli je, Orang Susah... Dia jawab, sabo je la...

Pukul 5 sekali lagi dia tepon, iman cakap kapal dh kena gerak p Kota Kinabalu kul 6 nnt, akan sampai di Kota Kinabalu dalam masa 2 hari...

Ni kapal kedua yg dia kerja... Kalu kapal pertama dulu, kapalnya tak belayar... Terumbang ambing di sempadan Johor Singapura... Kali kapal kontena kena la belayar... Mungkin dalam Malaysia, Singapore dan Brunei la tempat singgahnya...

Aku cuba telefon tadi, tak dapat dihubungi... Kat FB pun takde update lg... Dah takde liputan la tu kot...

Aku harap dia selamat dalam kerjaya... Dan kami tunggu kepulangannya selepas 9 bulan...



Friday, November 23, 2012

31 tahun

al salam alaykum

ye saya 31 tahun, tahun ini...


yg dah lepas, anda pernah cantik ye dan mungkin bertambah cantik...

yg belum lagi, anda skrg dah cantik, bertambah-tambah cantik lagi pada usia 31...



:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, November 22, 2012

Tak baik benci-benci - Yusri KRU

al salam alaykum


 p/s: alhamdulillah, exam hari isnin hari tu dapat markah 30/30, sedang tunggu keputusan keseluruhan... harapannya dapat la 70 markah dan ke atas... aamiin...

:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, November 21, 2012

dua puluh tujuh

al salam alaykum

borak-borak selepas periksa Isnin hari tuh, dgn budak kelas lain...

"Awak umur berapa?"

Saya 31...

"eh ye ke? mcm tak gaya pun"

takpe saya tahu... nampak lagi tua ye?

"eh tak la, nampak baya saya, 27 tahun"

eh, muda lagi ye? muda-muda dah rajin datang kelas...


masa aku umur 27 tahun dulu, aku buat apa ye?






:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Tuesday, November 20, 2012

You have to move on!

Al salam alaykum

U have to move on!


Aku telah cuba, sedang mencuba dan terus mencuba!















Monday, November 19, 2012

Waras

al salam alaykum

dah boleh kembali berfikir dgn waras sbbnya exam dah habis... 

walopun mungkin sesetengah akan cakap, ala, exam ngaji je pun... belajar utk ilmu, bukan utk exam kan? tapi disebabkan aku bersungguh-sungguh utk dapatkan ilmu, bila nak exam, mmg aku akan bersungguh jugak...

lepas ni akan ada kelas lagi... tapi kami dh habis silibus, al-Quran pun dah khatam, jadinya tatau la Ustaz nak buat apa malam esok sampai habis November ni...

Doa pun sudah
Usaha pun sudah
Ikhtiar pun sudah
Tawakkal kepada Allah utk mendapat keputusan yang baik

pendaftaran pelajar baru utk kelas pengajian bersijil Masjid Negeri Shah Alam akan dibuka mulai 03/12/2012 - 19/12/2012. Yuran utk tahun depan mungkin sama, mungkin bertambah, aku pun tak tahu... tp aku tak kan mendaftar utk tahun depan, tak larat nak ulang alik 2 - 3 kali seminggu ke Shah Alam... insyaAllah akan mencari kelas di Kuala Lumpur sahaja...



:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Sunday, November 18, 2012

Cerita tak best

Al salam alaykum

Aku pikir macam ada menda yg tak berapa nak beres je, terus aku sms sahabat yg baik dgn aku di ofis lama dulu...

Mula-mula dia kata semua ok, jadinya aku tidur dgn lena...

Tp rupa-rupanya salah faham di situ, dan hakikatnya mmg tak best rupanya... Dan aku mmg takleh nak tido lena!

Berat di dada nak menanggung segala!

Kenapa lepas 4 tahun aku diberitakan dgn berita yg tak best macam ni?

Ingtkan 1 je, tapi 2! Spekulasi yg timbul, selepas pemergian aku, baru aku tahu hari ni!

Mungkin betul, mungkin tidak, hanya aku yg tahu! Tapi kalu betul pun, tidaklah mencapai 20 persen pun di antara sebab musababnya!

Kalu dulu aku pikir, mungkin kebarangkalian 50% aku akan sanggup menghadapi "dia", tp skrg, aku pikir aku rapuh semula... Kena tunggu lagi 10 tahun kot!

Cuma mujur, dalam 4 tahun ni, aku tak pernah serempak di mana-mana sekalipun...

Ingatkan senang, rupanya susah!





Friday, November 16, 2012

Cepumas

Al salam alaykum

Soalan cepumas yg aku dpt hari ni:

Bila ko kahwin nnt, kalu suami ko mintak berenti kerja, cemana?


Sungguh tak pernah pikir...

Kena pikir eh?


Thursday, November 15, 2012

Kuch Kuch Hota Hai

Al salam alaykum

Dah berpuluh-puluh kali tengok Kuch Kuch Hota Hai, dari zaman SPM sampai skrg, dari zaman video tape, sampai vcd, dvd, tv... tak puas-puas. Kalu ada adegan yg kena potong, nak je marah. Cacat cerita tu tak best nak tengok.

Tapi, setiap kali habis tengok, kesimpulan aku tetap sama. Kalu aku jadi Anjali, aku tetap pilih Aman, takkan pilih Rahul walopun Rahul cinta pertama. Hehehehe. Ngek tak? Bagi aku Rahul tak kuat. Dan selepas apa yg Anjali alami masa zaman muda-muda dia dulu, Tina-Rahul-Anjali, dia patut pilih Aman. Memang susah nak lupa yg pertama kita cinta (dlm kes ni, cinta sorg2 tak berbalas), tapi pilihan dah ada kan?

Susah nak paham kan?

Kuch Kuch Hota Hai la katakan...

Wednesday, November 14, 2012

Salam Maal Hijrah 1434H

 al salam alaykum

setiap tahun, azam yg satu itu dibawa ke hadapan...

tahun hijrah 1434, umurnya berganjak ke 33 tahun pada 1 Syawal nanti... :)


 Doa Akhir Tahun


Maksudnya:
Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.
Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya. Sedangkan Engkau tidak redha dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku. Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau redhainya dan Engkau menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu.
Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah. Dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad, ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan mengurniakan kesejahteraan ke atas mereka.

Doa Awal Tahun




Maksudnya:
Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.
Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.
Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.


http://kehelan.blogspot.com/2008/12/doa-akhir-awal-tahun.html



:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Tuesday, November 13, 2012

Periksa

Al salam alaykum

Bila tgk notis kat pintu, peperiksaan bertulis talaqi al-Quran ditunda ke 19.11.2012, ramai mengeluh.

Ada yg dah kompem berada di Langkawi, ada yg ke Sarawak, ada yg dh merancang cuti-cuti famili...

Tapi, siapalah kita... Sebaik-baik perancangan kita, baik lagi perancangan Allah yg Maha Berkuasa...

Ustaz Khalil kata, ada hikmah tu... Boleh study lagi kan?

Bg yg tak dapat amik exam 19hb ni, Ustaz mintak buat surat rayuan utk amik periksa pada tarikh lain... Semua boleh dibincang...

Malam esok, akan diadakan Sambutan Maalhijrah bermula selepas waktu Asar sehingga waktu Isyak... Mungkin disebabkan dgn kehadiran Sultan Selangor dan juga Menteri Besar, maka waktu peperiksaan kami ditunda...

Dan, bertambah stress aku, selagi tak habis!

Semoga Allah permudahkan kami utk menjawab peperiksaan nanti...



Monday, November 12, 2012

12/11/12 - pun cantik gak

Al salam alaykum

12/11/12 - perasan bila tgh sain borg IT tadi... terus tanya budak2 yg dok melepak dlm bilik aku ni, ada sapa tak yg nikah hari ni? bersalin hari ni? date lawa la katakan...

..................................................................................................
 

bila di Langkawi, aku teringat pertama kali sampai ke sana tahun 2004, semasa aku menjadi R.O kepada Prof R.O... menemankan kak Zarina sorg2 perempuan di samping Prof R.O dan Abe Yus yg berkonferens di sana...

sebenarnya, aku tak pernah tahu yg aku ni suka minum teh o ais limau, hinggalah sampai di Langkawi, Abe Yus menegor aku:

"awok suka minum teh o ais limau ye?"

aku tercengang dan jawab: "mungkin kot..."

yg aku ingt lg, lepas tu dia manjang order limau ais...

apa la ko kay, minuman kegemaran pun nak kena org perasankan dulu... 

masa dulu-dulu, aku suka order 2 jenis air je, tak neslo ais, teh o ais limau... pastu minum neslo makin gemuk, aku hentikanlah tabiat minum neslo ais tu... 

lepas Abe Yus menego tu, sampai skrg, mmg order teh o ais limau je, kecuali kalu teh o ais limau tu harganya mcm nak minum air jus epal, baik aku order jus epal... hehehehe...




bila tiba di Langkawi minggu lepas, terus teringat jelajah Langkawi bersama Prof R.O, Abe Yus dan Kak Zarina...

paling ingat, kisah minuman kegemaran kami...

Prof R.O pun dh selamat mendirikan rumahtangga, Kak Zarina pun dh selamat berkahwin, tengah sambung PhD, Abe Yus kerja kat USM Penang lepas habis master, dh ada 2 anak kot...


aku pun tatau kenapa tiba-tiba teringat dgn diorg ni, nak-nak si Abe Yus ni... penangan gi Langkawi kot...


semoga mereka sentiasa dalam lindungan Yang Maha Esa...


:::: Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa ::::

Sunday, November 11, 2012

Hiburanku

Al salam alaykum

Dua minggu lepas aku bawak ke mari radio aku yg dh lama bertapa kat Kuantan. Mula-mula ingt nak beli radio kecik, tp radio ni takde plak org guna, dari jadi tukun, baik aku guna.

Aku tak cek apa pun, bawak je terus datang KL, bukak-bukak ada CD dan kaset In-Team dlm radio tu. Album zaman bila la tu.

Pemain CD ok je, boleh main lg. Tp bila main CD lain, sangkut! Pemain kaset dh rosak kot, ke kaset tu yg dah rosak.

Takpe la, janji ada hiburan di kala bosan menonton tv. Tapi radio IKIM.fm susah nak dapat.

Masih berkira-kira nak pasang Astro atau tak. Kalu pasang Astro, kena beli tv baru. Kalu beli tv baru, baik beli yg elok terus. Tp masalahnya, ruang bilik aku ni terhad. Sbb aku dh letak peti sejuk dalam bilik.

Beli tv baru, nak letak mana plak rak buku aku ni, radio aku ni. Bestnya kalu dapat beli sebuah rumah kat KL ni kan?




Saturday, November 10, 2012

10.11.12

Al salam alaykum

Dari pagi tadi nak up status kat FB pasal date yg cantik ni... Tp terlupa...

Bila malam, ramai dh plak...

Kat blog je la...

Kepada sesiapa yg diakadnikahkan pada tarikh yg cantik ni, selamat pengantin baru uk anda semua!

Tuesday, November 06, 2012

Saya yang tak makan sayur

al salam alaykum

semasa KL FFH 2012, cabaran makan nasi daun pisang buat aku sengsara... bukan tak biasa makan, sbb aku makan nasi daun pisang versi maging, tp kali ni cabaran makan versi vegetarian...

aku mmg tak makan sayur banyak-banyak... sayur akan dimakan bersuap sekali dgn nasi... kalu bahagian sayur 4 kali ganda dari nasi? mujur tak nangis je ari tu... hahahaha... kang ada kuar berita, peserta KL FFH 2012 menangis sbb takleh makan sayur... adoi laa!


 Cilok dari FB Nurul

huh, aku dah tembam! program makan dengan betul dah ke laut... berat  dah naik dekat 10kg! semua baju yg aku beli semasa badan mengecil semakin mengecil saiz bajunya....




kenapa aku tak makan sayur?









http://kehelan.blogspot.com/2009/02/jgn-makan-sayur.html


 hahahahaa... acah je tu!

aku suka kaler hijau, tp aku tak makan sayur hijau... puas kena paksa... tp skrg ni boleh je makan, tp bukan banyak-banyak laa... hahaha...

nnt la aku cuba belajar makan sayur lagi banyak dari makan nasi...

tapi, aku katakan tidak nasi daun pisang utk setahun!


:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Sunday, November 04, 2012

Ulangkaji

Al salam alaykum

Esok ada ujian syafawi Talaqi Al-Quran...

Aku tak mula ulangkaji lagi bab Mad dan Qasr... Ustaz Taufik tanya soalan susah-susah... Cadangnya lepas tgk Nona nak baca jap bab tu...

Apa yg aku buat skrg ni?

Tapi aku dok sebok ulangkaji Lazuardi, bahagian yg ada nama Shark, yg ada cerita Shark...

Petikan m/s 134:

"Tu e-mel, Y!M, Skype, Gtalk, FB, Twitter dan semua benda yang sata register. Awak boleh bercakap dengan saya je kalau ada apa-apa. Tapi kalau rasa nak dengar suara saya, just call." Dia senyum.


Macamana rupa Shark tu ye?

Baca novel byk bagusnya, tp yg tak bagusnya, koya terlebih...

Saturday, November 03, 2012

KL Fabulous Food Hunt 2012

Al salam alaykum

Kumpulan kami Air Batu Campur... Sbbnya bercampur-campur kami ni... Makanan pun bercampur-campur dalam perut...

Aku makan steamboat, mee rebus dan cendol, nasi daun pisang... Huz makan roti canai, nasi ulam jering... Nir makan sate samuri, nasi lemak RA... Sheera makan Nasi Ayam Upin Ipin dan rojak buah yg pedas katanya...

Makan! Makan! Makan! Nak berlari pun tak senang...

Pastu plak ternaik teksi pakcik psiko... Adoi laa! Takleh lupa!

Dapat tempat 27, hadiah hanya sampai no 20 je... sob sob sob... tak dapat pulak cabutan bertuah... Nurul je dapat...

Pikir2 balik, sejak menceburi bidang memburu ni, hanya sekali pernah menang top 3... Tahun 2010 dulu, Consumer Hunt 2010 Putrajaya-Melaka...

Yg lain, 2 minggu lepas la, dapat no 6 utk Photo Hunt...

Bila lagi nak merasa dapat hadiah best ni?

At least, adalah dpt nombor yg dapat hadiah kan?

Selepas ni, memburu bulan 12 kot... InsyaAllah!




Thursday, November 01, 2012

Shark

Al salam alaykum

Aku dah jatuh hati dengan Shark!

Tp biasa la, mana nak cari di dunia nyata ni?