...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Thursday, October 28, 2010

diet

 al salam alaykum

kay, cemana mu diet?
(ayat dia bermaksud: mu kurus la ler ni... hahahah, bleh jadi mentor aku? hahahahaha)

kawan aku: aku tak makan pagi, aku makan tengahari je... pastu makan malam...
oit, salah tuh! pagi la kena makan... tengahari kurang skit, malam kurang skit...
puas dia kena bebel ngn aku kat dalam surau...

ok, aku diet biasa jek...
aku potong kalori aku seharian...
amik dalam 1000 - 1200 sehari cukup laa

masa awal2 dulu, aku gantikan USANA Nutrimeal masa makan tengahari...
tak luak pun lagi, dh setahun aku beli...

pas USANA, aku berjinak2 dgn produk Dr Rozmey tu, JD5... tp aku minum 2 paket jek, rasa dia tak sedap...

pastu, aku malas nak makan semua tuh, aku buat cara sendiri...

aku ikut nasihat Cik Syarifah Akmam (skrg Puan dh kot), lecturer aku dulu...
dia ajar subjek Jurutera dalam Masyarakat dan Pengurusan Kejuruteraan...
time kuliah pun citer pasal diet ke?
mestilah... Cik Syarifah Akmam kata:

Breakfast is the KING
Lunch is the QUEEN

yg bawah2 tuh, anak2 je laa... jadi pandai2 laa nak membahagikan makanan tuh...

ko tak makan sumer menda laa eh?

eh, makan je...
aku masih makan nasi, makan pizza, makan aiskrim, makan ayam goreng menjilat jari...
semua makanan yg kata tak bleh makan, aku makan...
tp, amik dalam kuantiti yg betul laa...
org kata, asal merasa...

tp yg paling utama, rajin2kanlah bersenam...
aku pun bukannya rajin sgt...
tp kalu setakat berjalan-jalan kaki dalam shopping complex tuh, aku rajin je...
aku park kereta pun jauh skit dr pintu masuk stesen komuter batu 3...
kalu dr jauh nmpk komuter lalu, berlarilah aku mengejar komuter naik tangga turun tangga...

skrg berat ko dh berapa?

setahun lalu aku pernah capai berat 76 kg, tensen punya pasal stadi susah sgt... makan jek kerjanya...
skrg dh 63kg... 63 kg nih sebelum Ramadhan ari tuh, lepas ramadhan aku takut nak timbang, sampai la skrg... mcm naik jek sekilo (takut naik berkilo-kilo)... sbb aku asyik makan jek... hari2 azam nak diet nak habiskan USANA dan Jusmate aku tuh... tp tak jugak terbuat2... Ezza pun dh bg kat aku cara nak buat senaman kardio, pun tak mula lagi...isk isk isk...

target aku nak capai 59 kg... asal ada angka 5 kat depan udah laa... tanak la kurus sgt mcm 10 thn dulu... 50kg, sekali cepuk jatuh terpukang...



:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, October 27, 2010

umur

 al salam alaykum

motivasi pagi di IKIM.fm...

tak kisah lah berapa tahun anda hidup, tp apa yg anda buat dalam hidup...

gitulah lebih kurang...



kita selalu kira umur kita mengikut tahun...

ok, pada 2 Ogos 2010 yg lalu, saya sudah 29 tahun!

tukar sekarang, kira ikut bulan... 350 bulan lebih kurang...

kemudian, ikut hari... lebih kurang 10,500 hari...

bayangkan, satu hari, sekurang-kurangnya kita buat satu dosa?

banyaknya dosa aku!

itu baru satu dosa satu hari...

ok, umur kita dalam jam plak...

umur saya ialah 252,000 jam...

dalam satu jam, andaikata ada satu dosa yg kita buat...

Ya Allah, ampunkan dosa-dosa hambaMu ini!

setiap minit, setiap saat?



berapa kali kita bertaubat selama 29 tahun ni?

ataupun sekurang-kurangnya, berapa kali kita beristighfar dalam sehari?

sedangkan Rasulullah saw yg maksum itu pun, tak terkira banyaknya istighfarnya sehari...


jangan jadikan hidup kita suatu yg sia-sia....

wassalam...

:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, October 25, 2010

Berkelah

al salam alaykum

alhamdulillah, Sabtu & Ahad minggu lepas aku ke Maran Pahang... 

Hutan Lipur Berkelah... dh berapa kali aku pergi, tp tak pernah sampai ke puncak air terjun... kali ni Si Nurul ajak kami join kawan2 dia, aku setuju aje, walopun pd mulanya aku dh nak cancel dh, sbb ada wedding kawan aku... si Yee... mujur Yee tak marah aku sbb aku dh bg dia terharu dgn hadiah yg kami bagi tuh...

mula-mula katanya 4 buah kereta... tp satu kereta tak sampai2... nak kena budak Julie ngn Fadd ngn Adeq ni... hihihihi...

check-point kami pukul 12 tgh malam di tol Gombak...

kami sampai ke Masjid Kg Gelugor pukul 4 pagi kot... sempatlah sejam tidur kat masjid...

aku amik gambar nih sbb teringat kat Julie yg suka amik gambar papan tanda di KK...
dan, mungkin akan membuatkan kita sentiasa mengingati kematian itu adalah dekat...

pukul 6.30 pagi lebih kurang, kami bertolak ke Hutan Lipur Berkelah naik lori...

bergambar adalah wajib...

ahli rombongan Pakcik Azli ke Hutan Lipur Berkelah...

perjalanan ke campsite memakan masa lebih kurang sejam lebih la jugak... campsite kami di tingkat 4... oh ya, air terjun Berkelah nih ada 7 tingkat... aku pernah sampai ke tingkat 4 je laa...

air terjun di tingkat 1... bestnya! tak sabar nak terjun...

kemudian kami singgah di tingkat 2...

ni tingkat 2...

ni tingkat 3... pastu bateri kamera aku pun habis... bateri spares ada dlm kereta... bijakkan?

sbb bateri dh habis, aku mengendeng la kat Huzz ngn Nurul... ngn Kak Min sekali... nak guna handphone, bateri handphone aku pun bermasalah... jadinya, gambar seterusnya kena tunggu diorang hantar gambar la jawabnya... sorry Julie! hihihihih...

sampai ke campsite di tingkat 4, khemah pun didirikan... bkn kami, mereka yg bergelar lelaki gagah perkasa tu laa... kami tolong jugak... tolong tgk... hati aku meronta2 nak tidur... ngantuk wehhh! tp terliur jugak tgk air yg memanggil aku utk terjun... sabarlah duhai hati dan mata!

khemah pun dh tegak berdiri, acara memasak pun dimulakan... sarapan pagi, makan cekodok bilis cap adabi... makan tengahari, lauk apa abg Azli? goreng jek sayur kobis tu... takkan makan sayur jek? goreng la cepat... ok!

lepas goreng sayur kubis... abg Azli buat magic! tadaaaa.... ayam masak merah tuh di tengah hutan Berkelah...

maaf, gambo tiada! terpegun tgk ayam masak merah! patut la beg diorg besar berat semacam....

berselera kami makan...

lepas makan, acara badak berendam pun tiba... bestnya! air sejuk! huhuhuhuh....

dalam pukul 2 pm, lepas hujan pun dh serik, kami meneruskan perjalanan ke puncak air terjun... perjalanan mencabar la jugak... banyak kena panjat batu-batan, silap gaya bleh tergelincir... aku pun tergelincir jugak sbb terpijak lumut...

jalan-jalan, berhenti amik gambar... subhanallah... pemandangan mmg menakjubkan! cantik sangat... nak tunjuk cantik, tunggu aku dapat gambar dr kawan-kawan aku...

selepas sejam lebih, kami sampai ke puncak...


perasaan aku sangat puas! dapat jugak aku sampai ke puncak... dh lama mengidam... dari tahun 2005! 2010 baru sampai! 

tgk air tuh, hijau pekat! mesti dalam! Abg Azli kata dalamnya lebih kurang 180m... masa ni aku ralat sbb kenapa la aku tak pandai berenang... lain kali, kalu nak pi kawasan berair2 ni, aku nak bawak life jacket laa... (bkn nak belajar berenang!)... pastu nak beli goggle yg ada power tuh... baru lah cantik tgk dalam air... Intan kata laa...

kami kat puncak sekejap je... sampai masa kita kena turun ke daratan jua...

dh turun ke campsite, acara main air diteruskan...

malamnya, takde aktiviti sangat... kami bakar ayam, goreng sosej dan kentang... pastu 9.30 mlm dh tidur... 

bangun subuh kul 6... kendian aku tidur balik, penat! sempat sms kak roza, tny result Piala Malaysia... Huzz & Nurul jalan-jalan amik angin pagi...

pagi Ahad, sarapan kami ialah nasi lemak, ikan tengas goreng, sayur kubis goreng dan cekodok ikan bilis cap adabi... terbaek! alhamdulillah...

mana nk dapat? ikut abg Azli n da geng punya group...

tahan jaring semalaman, dapat ikan 4 ekor jek... ikan tengas namanya...

siap sedia utk pulang!

camping kali nih, aku tak rasa mcm berkhemah sangat... sbbnya tak buat apa2 pun... semuanya tersedia, tolong skit2 jek... dgn makanannya yg mewah! mcm duduk kat resort jek! biasa kalu pi camping, takde la bawak beras ayam masak merah sambal ikan bilis bagai... siap nasi lemak tu lagi... biasa bawak cekedis, roti ngn sardin jek!

terima kasih kat Nurul sbb memanjangkan usul kpd kami... terima kasih kat Abg Azli & Abg Zul dan adik2 yg aku tak ingt nama mereka... korang layan kami dgn baik sekali... insyaAllah lain kali bleh kami join lagi...

dan, camping nih jugak menguatkan lagi ikatan ukhwah kami semua... alhamdulillah...

next... ke mana kita?


:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, October 22, 2010

berpergian

al salam alaykum

kalu tak jumpa aku di sini, cari aku ada di situ yek! tengah giler skrg ni!

malam nih aku akan bertolak ke pahang... tp tak balik kuantan...

tp, malam esok tak dapat tgk bola separuh akhir piala malaysia laa!

tlg update saya yek kawan2!


kasut pun dh beli... kasut nih sesuai utk daki kinabalu dan juga bukit bukau dan gunung-ganang yg lain!


pergi dulu yek!

insyaAllah, jumpa lagi hari Isnin...

:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, October 21, 2010

hormat

 al salam alaykum

aku nak cerita pasal koc wanita... lagi!


kawan aku cakap, koc wanita adalah satu kegagalan!
knp?
sbb masih ada lg lelaki yg masuk koc wanita pada waktu puncak...
tak ada pekerja KTM yg jaga dekat koc wanita...
bg aku, takkan la sepanjang masa dan waktu diorg nak jaga?
bg aku, bukan satu kegagalan...
tp itu satu ketidakretibahasaan...
takde rasa hormat...

bkn setakat kpd pelanggan komuter, tp jugak kepada penyedia perkhidmatan...

sbb apa?

pada hari bukan bekerja, sabtu dan ahad, org yg paling ramai naik komuter bukanlah dari bangsa Malaysia... semua bangsa asing... jadinya, aku dok tegor2 marah2 pun, diorg buat telinga kuali jek... aku pun takut gak nak tego marah lebih2... kang bahaya menanti...

dan, kalu pada hari bekerja, bg aku lelaki yg sesat masuk ke dalam koc wanita tu pun, mmg sengal la...
termasuk jugak yg penumpang tetap koc wanita, perempuan-perempuan itu... pun sengal jugak... sbbnya, dh tau koc wanita tuh utk wanita jek, kalu nmpk jantina asing, pakat2 la tego dgn hormatnya suruh diorg keluar... ni senyap jek... kita pertahankanlah hak kita, koc wanita tuh...

ada satu kes, aku naik komuter dh tgk ada lelaki duduk terceruk kat belakang... pastu plak mmg tgh ramai org, kalu nak suh dia keluar mmg susah laa... so senyap je laa, aku tgk aku jeling jek, sambil membebel...

dan sampai kat stesen lain... pakcik pakai baju biru (petugas KTM) ternampak ada lelaki dlm koc... dia pun jerit suruh keluar... mamat tuh dengan muka marah tanya, kenapa plak saya kena keluar? pintu koc plak dh tertutup, mamat tuh nasib baik...

itu utk pelanggan komuter...
kpd penyedia perkhidmatan komuter plak... halnya mcm nih...

di setiap stesen komuter, mmg ada banner dan jugak tanda tempat menunggu koc wanita... ada tiang kaler pink, kadang2 nmpk cam oren sbb dh luntur... kat situlah kami menunggu koc wanita... tp, pakcik2 abang2 bawak komuter tuh, ikut suka hati dia jek nak berenti kat mana... ada yg terlajak nuuunnn jauh ke depan... ada yg tak sampai pun ke tempat menunggu tuh... koc wanita berhenti bukan pada tempat yg sepatutnya... terpaksalah kami berlari2 nak masuk ke koc wanita... yg si lelaki2 ni plak, dh mmg malas nak ke koc lain, masuk je laa koc wanita tuh...

sama la jugak kalu kat stesen KL Sentral... kalu tren hentian terhad tuh, manjang jek salah berenti... padahal dh ada tanda kaler hijau biru merah tuh... tak bleh ke berhenti pada tempat yg sepatutnya?

sapa yg salah?

pihak KTM dh menyediakan apa yg sepatutnya, tp pekerja2 dia plak buat hal...

pastu terdengarlah suara2 yg bercakap, pompuan yg naik koc wanita tuh ganas2 belaka!

kunci kepada permasalahan ini ialah: kita kena ada sifat hormat menghormati antara satu sama lain...

jika drebar komuter hormatkan majikannya, ia akan melakukan tugas dengan betul...
jika pelanggan lelaki hormatkan wanita, dia takkan masuk ke dalam koc wanita...
jika pelanggan wanita hormatkan hak wanita lain, dia akan menegur lelaki yg tersalah masuk ke dalam koc wanita tu, bkn pandang dan diam je...


:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, October 20, 2010

dugaan

Al salam alaykum

 

Handphone aku macam dh kong…

Mungkin sbb bateri yg kong, ataupun telepon tu sendiri yg mengada-ngada…

Cakap 5 minit, bateri dh kosong…

 

Jadinya, aku ke KL Sentral tadi, nk beli handphone murah budget bawah RM 100…

Tak ada la plak! Nak beli handphone mahal pun, aku mmg takde budget lagi… kna tunggu BAJET 2011...

 

Knp nak beli handphone baru? Sabtu nih insyaAllah nak pi tempat yg mmg takde bekalan letrik…

Jadinya, handphone hendaklah dalam keadaan siap siaga…

 

Mamat kedai handphone tu suh aku cuba tukar bateri dulu (lagi sekali) harga RM 59… jaminan 3 bulan…

Sbb ada jaminan 3 bulan, aku ok jek…

Time nak bayar, aku lupa aku takde duit dlm purse… ada singgit jek!

 

Pi la ATM nak cucuk duit… dan inilah yg terjadi…

Kad lekat kat ATM tuh plak… huhuhuhu…

Bknnya aku tak perasan skrin tu gelap, tp tatau laa, gatal jugak nak cucuk kad…

Dh kena telan!

 

Terpaksa la aku guna duit yg aku dh bg kat kak jie tuh… duit tuh aku nak kirim beli barang, terpaksa la amik balik…

Sadis giler! Esok baru bleh nak buat ATM kad baru, buku bank aku kat rumah…

Nnt kena denda lagi RM12!

Nak tunggu kad ATM lama dipulangkan, lagi 2 – 3 minggu baru dapat!

Tu pun aku kena ambik kat Kuantan…

Akhir minggu depan gaji dh nak masuk…

 

Dugaan…

 

 

Monday, October 18, 2010

salah

 al salam alaykum

terlalu banyak nak cerita...

koc wanita (lagi???)

pasal derma darah...

pasal nak gi jalan-jalan...

pasal kerja bla bla bla lagi...

hahaha... insyaAllah nnti aku cerita...

semenjak aku kemas meja aku, lepas raya, semua files aku masukkan dalam gerobok, meja aku mcm kosong banyak...

selepas raya, semua bawak biskut2 dan kueh2 raya yg byk2 tak habis kat rumah tu...

dan, ada yg aku ambik letak atas meja aku...

ada org baik hati yg datang letakkan atas meja aku...
kata diorg, meja aku sesuai utk acara makan-makan...
uishh ayat dia, menusuk jantung aku!

takleh jadi ni, aku pun keluarkan USANA Nutrimeal aku tuh... konon2 nmpk tin USANA tuh, kurang la skit makan...


takdenya...


Nutrimeal tuh tak luak langsung! ada setengah tin lg... last makan bulan January 2010...



keadaan meja aku:

ada balang tart nenas...
ada kacang dal pedas...
kat belakang tuh kueh bahulu...
ada coklat Vendor kasik kat officemate, letak jugak atas meja aku...
jus sunquick tuh nak bancuh Nutrimeal, kasik sedap skit rasa dia... pun tak luak, dr sebelum puasa aku beli...
yg bertukar ganti, balang kueh raya...

harap2 pas raya haji stop la kot aktiviti2 makan ni...

tupperware tutup hijau tuh, bekas bekalan breakfast aku...
hari2 azam, pagi makan bekal... tengahari minum nutrimeal...
ish...

kalu berat tak turun jugak pas posa ni...
aku nak salahkan sapa...
mereka dan keluarga mereka ke?



:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, October 14, 2010

mat saleh

al salam alaykum

ni 2 hari lalu punya cerita...




 yg aku nak cerita ialah:

ada mamat mat saleh US, satu dept ngn aku dia membebel la kat member lg sorang

you should serve wine, we have french here (merujuk kpd boss aku)

 pastu member aku jawab, that french is Muslim...

mamat tu jawab balik, french is french!



setakat arinih, aku tak pernah lagi la nmpk boss aku si french tuh minum-minum kat annual dinner kampeni...

bulan ramadhan pun dia puasa...

aku tabik spring jugak laa kat isteri dia, walopun isteri dia tukar nama, berbintikan suami dia...


:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, October 13, 2010

demam

al salam alaykum

demam Piala Malaysia sudah bermula... skrg dh peringkat suku akhir...

semalam, lepas tgk biggest loser asia, aku tgk bola, terengganu vs kedah... masa tuh kedah dah 2, terengganu 1... dlm lali2 nak tidur, tiba-tiba pintu gol kedah bolos... yeaahhh golllllllll! aku harap jiran aku tak terkejut tiba-tiba terdengar suara aku!

aku suka tgk bola dr era Dollah Salleh, Zainal Abidin, Ahmad Yusof jadi pemain Pahang, sampai laa sekarang diorg jadi jurulatih sudah...

cuma dulu, aku tau laa nama-nama pemain, wakil pasukan negeri mana apa semua...

skrg, jangan harap! itu mujur aku kenal Aidil Zafuan & Zaquan Adha, kenal pun bkn sbb diorg main bola, sbb kisah diorang dgn artis... eh, aku syak diorg lahir time raya haji laa...

sbb apa aku tatau... main tak berapa nak best sangat... tp kalu bukan aku yg sokong bola Malaysia, siapa lagi? hahahahaha... sokong la sangat...

spt biasa pasukan pilihan aku, yg pertama tentulah skuad Tok Gajah... ole ole ole ole Pahang boleh, Pahang juara! tp smlm Pahang kalah la plak... harap2 bangkit la nnt bila balik lawan kat Stadium Darul Makmur...

yg kedua, peteh ganu peteh laa... Terengganu, negeri kelahiran...

yg ketiga, gomo kelate gomo... Kelantan...

ok, kita tgk siapa yg bakal ke separuh akhir nnt yek!



-------------------------------------------------------------------------

arinih 13hb dh yek... genap 2 tahun aku kerja kat KL Sentral ni...




:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Tuesday, October 12, 2010

makan?

Al Salam Alaykum

jalan-jalan cari makan 2 minggu yg lalu...

Rumah Chah... 10/10/10

terima kasih chah sudi masak-masak utk kami... laksa utara & spaghetti... sedap! jgn ditanya berapa pinggan yg kami makan... hihihihhi

knp plok gmbo tuh tarikh 9/10? isk...

di hadapan rumah Chah kat Klang...


Rumah Huzz - 02/10/10

makanan rumah Huzz lazat-lazat! ada sate goreng... roti jala... ketupat... rendang... macam-macam ada... tambahan plak aku sampai di waktu pagi... brunch sekali harung laa....alhamdulillah... mujur ada org lain datang... so kami minta diri utk pulang...

kami berempat adalah tetamu pagi...

bergambar dengan tuan Rumah... Huzz & Amy...

Rumah Sella - 02/10/10

umah Sella pattunya kul 1.30, tp kul 1 kami dh sampai... catering dia pun tak sampai lg... ada segala macam jenis kek, mmg tak tahan... makan kek coklat strawberi, kek coklat, kek buah kukus, kek lapis, kek lobak... uish.... pastu makan spaghetti...

kawan-kawan seofis kami...


lauk pauk dh sampai, kami pun makan tengahari... gula nenas ikan masin! terbaek!

acara makan seterusnya... tengahari nanti... makan-makan satu department... potluck... aku beli bihun goreng ngn acik Rodhiah... aku malas nak masak sendiri pastu nak rebut2 naik komuter yg selalu masalah pagi2 tuh...

pastu 30hb, kat Kajang... jang buat majlis cukur kepala anak sulung dia... Adam bin Faizal, tunggu makcik kay dtg yek, insyaAllah kalu takde apa2 hal...

:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, October 11, 2010

tak faham

 al salam alaykum

apabila seorang wanita "berkawan" dengan seorang lelaki... aku perhatikan, seorang wanita itu akan buat apa saja utk seorang lelaki itu... contohnya:

1. tolong basuh baju (selama nih lelaki tuh kan pandai jek antar dobi basuh baju sendiri?)

2. tolong jahit menjahit seluar baju (tiba2 seluar/baju koyak, dan tiba2 seluar/baju itulah nak dipakai esok hari)

3. tolong masak makanan kegemaran (rindu kat masakan mak la kot)

4. tolong cedokkan/hidangkan makanan

5. tolong siapkan assignment

6. tolong bagi pinjam duit

7. sanggup berhenti aktiviti sbb seorang lelaki tak benarkan

dan sebagainya... tak larat aku nak senaraikan...

dan dari sudut pandang seorang aku yg sedang melihat dan memerhati...

aku pikir mcm seorang lelaki mengambil kesempatan plak atas hubungan "kawan" dengan seorang wanita...

tapi, kawan aku cakap...

aku tak faham erti "sayang" seorang wanita kpd seorang lelaki...

heh, ye ke?



:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, October 06, 2010

buli

 al salam alaykum

1. ko bawak 70km sejam di lorong kiri (ada 2 lane), tiba-tiba kereta belakang bagi lampu kat ko... sbb dia laju... patut ke?

2. tiba-tiba ada kereta keluar dari simpang, dan ko terpaksa brek mengejut...

3. ko kat belakang sebuah kereta, takde signal takde apa, tiba2 berhenti di tepi jalan...

4. ko nak masuk simpang ke kanan, kereta dari jalan bertentangan lampu signal dia nyala konon2 nak belok ke kanan, dan ia perlahan... ko rasa ko sempat nak belok ke kanan, ko belok je laa... tiba2 kereta tu hon panjang kat ko, sbb konon nyaris nak berlanggar, dan dia tak masuk pun ke kanan...

5. ko takleh nak parking kereta kat tempat parking, sbb ada sebuah lori yg diletakkan melintang di tempat parking, makan 6 buah kotak parking...

kenapa la aku jumpa pembuli2 di jalanan?

kebanyakannya lelaki!


:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Tuesday, October 05, 2010

tunda?

al salam alaykum

petikan dari buku

Ya Allah Aku Tak Ingin Sendiri Lagi


masih meneruskan pembacaan...

penulisnya baru berusia 30 tahun!

:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, October 04, 2010

lima

Al salam alaykum

Adik aku, si Kakngah beli Blackberry… dia ckp beli Blackberry lama…
Tp, walopun lama, tetap namanya Blackberry…

Tiba-tiba aku rasa geram… hahahaha…
Adik2 aku semua pakai hp canggih2…

Hp aku best jugak! Tp, bateri dh kong, walopun aku beli bateri baru, ia tetap kong…
Tepon tu la yg rosak aku rasa…
Niat nak tukar telefon dh lama ada…
Tp, aku nih kuat sangat berfikir… patut tak patut patut tak patut beli tepon baru…

Oh SonyBerry i-PhoneErricson K-800i ku…
Kuat jodoh kita yek! Sampai bila nak bertahan!

Antara yg aku nak, yg aku pikir takleh nak dapat dalam masa 8 bulan bermula sekarang ialah:

1. Daki Gunung Kinabalu kali kedua – April 2011 – sebab: mak aku tak bagi restu...

2. Olympus PEN – kaler putih sungguh sweet! – gabungan 3 fungsi: DSLR + digicam + videocam = kepuasan! – sebab: poket bocor… jadinya, aku dh racun si Thirah, suruh dia beli!

3. Telefon baru – I-Phone 4 ataupun Blackberry Curve yg latest… sebab tak dapat memiliki: poket bocor juga… dan tak sanggup lagi nak pejam mata dan pi sambar satu! Walopun Digi menawarkan pakej yg hebat dan murah, tp aku banyak sangat terdengar rungutan dan sungutan kawan2 yg guna line Digi telah mengkondem Digi sehebat2nya… bagi aku, Maxis mmg best, tp mahal sob sob sob

4. TV LCD 32” – aku mengidam dh lama… tp bila tgk kat kedai, tak lalu la plak… hahahaha

5. Peti Sejuk macam dalam cerita Full House… nak pakai peti sejuk cam nih, kena beli rumah yg dapurnya boleh guling-guling 40 pusingan laa

hmmmm.... 5 menda jek... lain2 aku ok lagi...

:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::