...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Saturday, March 29, 2008

petunjuk???

al salam alaykum

minggu nih saja dpt 3 panggilan interbiu.. satu kat ipoh... satu kat puchong... satu lg kat rasa... ipoh aku tolak... tanak pi... jauh... puchong... tanak gak... sbb kilang furniture... sdg mempertimbangkan kat rasa tuh... oil n gas... tanya punya tanya... jauh rupanya rasa tuh... kata classmate aku kat tmpt jin meraung... huhhuhu.... atas nasihat sumer org... insyaAllah aku try pi walopun jauh... semestinya nnt, bas n komuter n cab laa jadik pilihan... tp tiket bas tak beli lg... kat mak ayah tak bg tau lg... ari isnin ni laa pun nak kena beli tiket... interbiu ari selasa nih... mujur lg sorg classmate aku sudi nak menganto ke kl sentral selasa nih... moga dipermudahkan urusan seterusnya....

cerita lain...

hmmm.... arinih gi kelas lmbt... jln jam giler... masuk kelas kat kul 3... kelas abihs kul 4... adoi laa... arinih dia dok depan aku cam minggu lepas... dia nih sem nih sgt laa peramahnya.... kalu sem lepas... cam ampas jek nak tego org... aku ckp ngn ida... agaknya sem lepas dia tak rasa kita nih best kot... hahahaha... tp dia mmg best... tp ada gak ke takbest annya... dia dah kawin... hahahaha... agaknya sbb tu laa dia tak tego kami sem lepas... takut isteri marah kot... tak reti laa nak describe org lebih2....
cukup laa sekali...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, March 27, 2008

buntu

al salam alaykum...

buntu... nak berenti ke tanak???

nak berenti... kije lain tak carik lg...

tanak berenti... management sangat menyakitkan hati...

buntu!!!

berenti ke???

carik kije lain ke???

nak berhijrah ke???

berilah petunjuk dan hidayahMu ya Allah!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, March 21, 2008

kongsi...

al salam alaykum

A: sandwich ada lg?

D: ada lg?? kak kay amik laa.... tinggal satu je lg...

A: tq... dpt suami soleh... amin!!!

D: amin!!! sy dpt dh suami soleh... (sambil senyum)

A: bleh kongsi tak???

D: tak bleh... tanak kongsi (serius)

A ialah aku yg bercita2 utk menjadi isteri solehah... D ialah dia, ciri2 seorg bakal isteri solehah kpd suami/lelaki yg soleh... selamat berbahagia dan membentuk keluarga yg soleh...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, March 19, 2008

paung goreng

al salam alaykum...
kueh di sebelah ini namanya paung goreng di terengganu.. kalu kat pahang dipanggil kueh bom... kueh dibuat dari tepung pulut dan intinya isi ikan + kelapa...
aku suka kueh nih dr kecik2 lg... kueh nih kira glamer laa kat kg aku kat bandar dungun nun... tiap2 pg tak sah kalu tak sarapan ngn kueh nih... arwah nenek aku akan pastikan kueh nih dia beli utk aku...
kalu aku balik kg, mmg ini lah makanan ruji aku... ingat lg masa tadika kat dungun dulu... ssudah subuh aku ngn nenek tunggu kat umah makcik kah... tgk dia goreng paung goreng ni... kompem aku dpt makan dulu laaa... fresh dr kuali... tp skrg makcik kah tak buat dah kueh nih... tinggal kenagan laa kat dungun... kalu ada kat pasar mlm kat dungun tuh... tak sesedap yg makcik kah buat...
tp skrg mak aku plak buat utk jualan... walopun mak aku buat sedap jugak... tp tak sama cam yg makcik kah buat... pg td aku ckp2 ngn mak aku... bakpe ma tak buat sama ngn cik kah??? gi laa balik dungun belajar ngn cik kah...
yer... aku rindu kat kueh paung goreng cik kah buat... yg arwah nenek belikan utk aku spesel pg2... seelum aku ke tadika... setiap musim cuti sekolah... rindu keenakan kueh nih... hmmm.... cik kah ada lg, tak berapa sehat... org yg amik upah jual kueh nih pun dah meninggal... disusuli dgn tukang beli kueh nih... arwah nenek aku...
alfatihah utk umat Islam yg kembali kepadaNya...
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, March 17, 2008

terengganu

al salam alaykum


hari sabtu yg tiada kelas minggu lepas aku dan famili ke kuala terengganu... dua pupu mak aku kawin... dia nikah kat masjid terapung... tp aku tak amik pun gambo diorg... heheh... tp amat sempoi... nkah kat masjid... ingatkan balik ke rumah dia nak salin2 baju... nak bersanding... amik gambo atas pelamin... sampai2 umah dia... aku tgk pelamin takde... meja makan pengantin pun sempoi jek... kerusi makan biasa... letak reben ijau jek... tak tukar baju pun...

utk khemah tetamu plak... kalu kat terengganu mmg susah nak carik meja makan... biasanya letak kerusi jek... kalu yg ada meja tuh kira cam grand laa... sempoi jek!!!!!!!!!

kesimpulannya... dua pupu mak aku nih just amik yg wajib saje... iaitu nikah!!!


lepas tuh kitorg gi umah sedara mara mak aku yg aku tak berapa kenal... pastu gi plak pasar payang... beli baju batik utk ayah aku n selai t-shirt... utk aku laa...


patu kami ke MAsjid Kristal... sepupu aku penah ckp... nak semayang kat masjid kristal kena bayar RM25... cam tak caya jek... try je laa pi... hmm... tak kena bayar pun... cantik... tp taman tamadun Islam tak siap lg... ramai yg berkunjung kem asjid... pas solat jamak ta'khir, kami bergambar kenangan laa jugak...
hmmm.... satu jek aku tak puas ati... sah2 pengunjung masjid beragama Islam... dan kebersihan itu sebahagian drp iman... tp... yg aku nampak ada pengunjung yg beragama Islam tp kurang beriman... kenapa aku kata kurang beriman??? (maaf... siapa laa aku nak menyatakan begini... tp sbg satu perumpamaan) sbb tak jaga kebersihan... walopun tong sampah disediakan... notis pun byk ditampal... sila jaga kebersihan... jgn buang lampin bayi di dalam lubnang tandas... sila gunakan tong sampah... masih lg aku nampak lampin2 ditinggalkan di dalam tandas... sampah sarap di atas laintai... di atas rumput... di tepi dinding... di atas kerusi dlm tandas... dan kebanyakan tempat laa di sekitar masjid tuh... sedih difikirkan semula!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, March 13, 2008

Do u Know Ur Value....!

A well-known speaker started off his seminar by holding up a Rupee 500 note.
In the room of 200, he asked, "Who would like this Rupee 500 note?" Hands started going up.
He said, "I am going to give this note to one of you but first let me do this." He proceeded to crumple the note up.
He then asked, "Who still wants it?"Still the hands were up in the air.
"Well," he replied, "What if I do this?" And he dropped it on the ground and started to grind it into the floor with his shoe. He picked it up, now all crumpled and dirty.
"Now who still wants it?" Still the hands went into the air.
My friends, you have all learned a very valuable lesson. No matter what I did to the money, you still wanted it because it did not decrease in value. It was still worth Rupee 500/-.
Many times in our lives, we are dropped, crumpled, and ground into the dirt by the decisions we make and the circumstances that come our way.
We feel as though we are worthless. But no matter what has happened or what will happen, you will never lose your value.You are special. Don't ever forget it! Never let yesterday's disappointments overshadow tomorrow's dreams.
"VALUE HAS A VALUE ONLY IF ITS VALUE IS VALUED"

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, March 10, 2008

selepas mengundi

salam...

kat pahang biasa jek.. dah rasa dah pimpinan Dato Adnan menang mudah... tp parlimen Kuantan (kawasan aku la tuh) dpt kat pembangkang... hihihihhi

paling best Kelantan... sbb tak tertawan dek konco Awang Adik...

Kedah pun best jugak... PAs memerintah...

Penang??? sedih la skit.... dasar pecah dan perintah laa kot pas nih... jadik cam Singapore...

Selangor??? ehehehe... masih terbayang di mata aku budak yg paling susah nak sennyum and bercakap ngn kami... dtg masuk kelas pg td (Ahad) sengih2... sambil berkata... tgk muka aku nih... takleh nak berenti senyum Khir Toyo kalah... wajah toya seorg lg classmateku, penyokong Khir Toyo... Selangor dpt pemerintah baru...

Perak??? sipi2 lg....

inilah dia kuasa rakyat!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, March 07, 2008

mengundi...

al salam alaykum

ramai bertanyakan aku... ko undi sapa???
ramai jugak yg bertanya... aku nak undi sapa ek??

aku pun jawab...

pilihan aku....

tentunya Islam... Adil... Amanah... Bijaksana...

aku bukannya antikerajaan... bkn juga propembangkang...

aku ada mata utk melihat... ada telinga utk mendengar... ada akal utk berfikir... ada hak utk memilih...

selamat mengundi!!!!

Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Sunday, March 02, 2008

penin!!!

al salam alaykum
skrg aku dah part II utk course Engineering Management... skrg pun dah masuk 2nd subject... optimization engineering... inilah yg buat aku dan maybe jugak kawan2 sekelas aku penin kepala... serius... aku pening.... kesian kat lecturer tuh... berusaha dia nak bg kami paham... akhirnya tak paham2 jugak...
asal masuk kelas dia jek... aku pun tido... asal masuk kelas je... aku pun mulaa nak tido... siap bawak bekal dlm kelas... tido jugak... aku ingatkan aku sorg jek... rupanya org lain pun sama...
ada yg sebok ber sms, ada yg sebok buat kira2 kewangan... ada jugak yg mmg kompem tido terus... at least aku just menguap tersengguk2 laa...
tp kami without fail bleh gak antar assignment... hhahaha.... assignment by group... ada 5 group sumer jawapan sama... pendek kata... kalu sorg salah... satu kelas laa salah...
lecturer kami seorg indonesia... kecik2 comel jek... muda lg kot... bergurau2 dgn kami... bercerita zaman mudanya... terkeluar laa ayat dr mulutnya dgn selambanya... "kalu assigmentnya sering dicopy2 nya gitu" satu kelas ketawa pecah perut... cam tau2 aje kami mengopynya ye pak!!!
serius... sampai lecture yg keenam pada hari ni... satu apa pun aku tak paham lg... assignement pun buat separuh jalan jek... separuh lg copy org punya... ehehehe... mujur lg by group... takutnya!!!! next week presentation utk Linear Programming... lg next week test and kena antar assignment utk Dynamic Programming...
tolong!!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::