...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Friday, November 30, 2007

tak suka!!!

aku tak suka!!

tak suka!!!
tak suka!!!

aku tak suka apa yg aku rasa skrg!!

aku nak marah...

kalu tak boleh nak tunaikan janji...
jgn berjanji dgn aku!!

tak sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, November 26, 2007

.....

goodbye my friend!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, November 23, 2007

penin...

salam alaykum...

mak aku ngn adik aku penin2 kepala memikirkan apa yg diorg nak bg utk tetamu kenduri kawin adik aku... yg insyaAllah akan berlangsung pd thn depan...

adik aaku nak bg just utk kawan2 dia je...

tp mak aku plak rasa tak sedap laa plak... dia ramai kawan so nak bg jugak kat kawan2 dia...

adik aku kata brg kat nilai lg murah...

mak aku kata baik beli kat kuantan lg murah...

adik aku nak beli kipas...

aku kata dh byk thn org bg kipas...

mak aku kata kita gubah je sapu tangan... bleh buat byk2...

aku kata sapa yg nak buat tu nanti??? (aku ngn mak aku laa jugak)

adik aku kata nak bg kad yg cantik kat kawan2 dia...

aku kata... kena tgk kawan2 tuh... kalu ada yg tak suka simpan kad mcm dia... mmg kena buang... kalu kena yg suka buat barang antik cam aku nih... mmg berbaloi laa nak bg...

adik aku nak bg bunga telur kat kawan2 dia... mak aku kata tak payah laa... bg cenderahati jek cam pasu kecik ke... kalu bunga kang nnt kena buang (kompem org tuh tak sekapal ngn aku)

aku pk2 semula... bg surah yasin kecik ok gak... tp kena hati2 laa... takut tersalah letak... terlangkah dek org ke goodie beg tuh... dosa jugak yg dpt...

pikir2... penin jugak yek nak kawin ni yek...

sampai aku kata kat mak aku... nnt kalu kaklong kawin... kita buat akad nikah ngn kenduri makan je laa... apa mak aku kata??? dah ada calon ke??? org kata 'KALU'... heheheh

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, November 19, 2007

dia II

awak tipu sy laa...
kata nak jaga ayah awak kat sini...
takper laa... adik sy ada sini 2 org... biar diorg jaga

bila awak last day?
end of this month laa maybe awal lg... annual leave ad lg
tanak extend?? mr kok suruh extend kan?
client pun suruh extend... mintak habiskan projek... tp tak mau laa
awak start sana bila?
sy nak extend jugak... dia suh start 1/12... sy mintak extend sampai next year
awak nak buat apa?
balik kg... tidur makan... tidur makan...
uiks...
letih laa... sy nak rehat dulu...
kalu sana offer org lain plak sbb awk tak mau pi early dec... cemana?
takper laa... sy carik kerja lain laa
senangnya...
jgn pikir susah maa!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, November 12, 2007

majlis perkahwinan Netty Monica Norzaliza

al salam alaykum
seteleha sepuluh tahun aku tak jumpa geng aku nan sorg nih... terpisah oleh kedudukan geografi yg tak seberapa... akhirnya aku berjumpa dirinya di majlis perkahwinannya... thank Netty, ko ingatl g kat aku... di pelamin yg indah....

aku dan Netty... dia tak berubah... brutal cam dulu gak...



bekas cincin...


hantaran dr pihak lelaki ke pihak perempuan


hantaran dari pihak perempuan kepada lelaki...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

rumah terbuka Anita

al salam alaykum...
adnin... ni entry utk awak... laam tak menulis utk awak... fatimah laa sekali kalu dia ada masa utk baca... kami pi beraya rumah anita... seronok!!! jumpa kawan2... biasa laa... mesti laa seronok... tp takde laa ramai sgt yg kami jumpa... ada yg dtg awal... ada yg nak dtg lewat... ada yg tak dpt dtg ada hal lain... ni kami sdg menikmati cheese kek... sedap!!!! tp kena kongsi laa... kalu tak nnt menambah berat badan kami laa plak...



budak yg bertudung tu super duper junior kita... anak sedara rafidah... skrg form 3 kat ehsan... dia ckp ustaz Fathi tak berubah... sama jek mcm zaman kita dulu... dan tak kawin lg...

ni laa yg sempat bersama kami pada hari itu... syahru dtg lewat... Anita mana??? dia sebok basuh pinggan kat dapur... kami tak tlg pun... tlg makan jek... tlg borak... heheheeh... oh ya... kenduri Anita nnt 25/05/2008... harap2 kita dpt jumpa kat kenduri dia yek Adnin... Fatimah insyaAllah mesti bleh kot...


Rafidah sedang menikmati nasi impit... ampess ko kay amik gambo aku tgh makan... Rafidah berkata...
kak Liza menikmati spaghetti... sedap!!! sy pun makan 2 pinggan... rafidah marah... resepi yg dia pernah bg kat sy 10 thn dulu... sy tak pernah try nak buat... kek coklat dia je yg saya buat... bukan apa... kat rumah sy takde org suka makan spaghetti... buat sorg2... mkn sorg2 tak best laaa.... betul tak???


senyuman tersimpul malu dr maziah.... maziah katanya nak sambung PHD, insya Allah... kelakar laa maziah bercerita kisah dia dgn mak Hasrul Azhan... nak tau ke??? tanay MAziah laa... eheheeheh....

ni anak Raz laa... nama panjangnya laa... tau laa nama mak ngn awah panjang... nak kena sama gak ngn mak dan ayah nih... puteri kesayangan Wan Muhd Hafiz + Raz Izyantie Wahezar ni namanya Wan __________________ Balkis.... itu je sy ingat...
insyaAllah ahad ni plak kalu ada masa nak gi tgk anak kak Eda yg bernama Wan Nurul Ihsan bin Wan Husaimi plak....
ada masa jumpa lg!!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, November 07, 2007

mengenangmu

lagu nih makin kerap berkumandang di telinga aku... dan buat hatiku menjadi sedih tiba-tiba...

sebab tu laa tak boleh dgr lagu yg membawa kepada kelalaian!!!

tp tu laa... degilnya tak reti dah nak kata apa!!!

KerisPatih - Mengenangmu

Takkan pernah habis air mataku
Bila ku ingat tentang dirimu
Mungkin hanya kau yang tahu
Mengapa sampai saat ini ku masih sendiri

Adakah disana kau rindu padaku
Meski kita kini ada di dunia berbeda
Bila masih mungkin waktu berputar
Kan kutunggu dirimu

Reff:
Biarlah ku simpan sampai nanti aku kan ada di sana
Tenanglah diriku dalam kedamaian
Ingatlah cintaku kau tak terlihat lagi
Namun cintamu abadi

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, November 02, 2007

aku mau

Once - Aku Mau

Kau boleh acuhkan diriku
Dan anggap ku tak ada
Tapi takkan merubah perasaanku
Kepadamu

Kuyakin pasti suatu saat
Semua kan terjadi
Kau kan mencintaiku
Dan tak akan pernah melepasku

Aku mau mendampingi dirimu
Aku mau cintai kekuranganmu
Selalu bersedia bahagiakanmu
Apapun terjadi
Kujanjikan aku ada

Kau boleh jauhi diriku
Namun kupercaya
Kau kan mencintaiku
Dan tak akan pernah melepasku

Aku mau mendampingi dirimu
Aku mau cintai kekuranganmu
Aku yang rela terluka
Untuk masa lalu

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::