...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Monday, October 29, 2007

asyha

al salam alaykum
ni laa kawan aku... kawan baik... kawan rapat... dr sekolah menengah... hari sabtu yg lalu adalah hari bahagianya... hari penyatuan 2 ati yg saling mencintai kerana Allah...
mlm sebelumnya kami khatam quran bersama2... aku sbg peneman bidang terjun... ramai bertanya... kami ni adik beradik ke... sama je muka... cuba tgk betul2... sama ke muka kami? mungkin kerana ikatan ukhwah yg terbina maka nampak kami cam adik beradik... walaupun muka mmg lain sgt2...
selamat berbahagia, Nazatul Asyha Muhd Mukhtar dan suami, Suhaimi Jalal... semoga ikatan yg terbina kerana kasih sayang Allah akan kekal hingga ke negeri abadi...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Saturday, October 27, 2007

dia...

kenapa nak berenti??
sy dah pening laa...
awk dpt kerja dgn client ke??
takde laa... kalu berenti sy nak cuti 1 2 bln baru cari kije semula
tipu laa
betul laa
awk nak kije kat mana?
kat kl...
kata tak suka kije kat kl?
sy kena jaga rumah uncle sy laa..
confirm ke nak berenti??
belum tentu lg...
kalu berenti?
sy kije sini lg 2 bulan laa.. lepas tu berenti laa

akhirnya... dia dah antar jugak surat tender resignation selepas 2-3 minit dilantik menjadi tiang seri amb pg td...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, October 22, 2007

ika dan mak ucunya

al salam alaykum
smlm aku p kijal beraya umah sepupu aku... so berjumpa laa aku ngn ika buat kali kelimanya selepas setahun yg lalu... kali keempat masa dia dtg majlis pertunangan adik aku... tp time tuh dia demam... so diam je laa..
ika makin keletah... bila ditanya ika nak adik ke nak kakak... ika nak kakak... bleh main2... tp bahasa ika tak berapa dipahami oleh maklongnya ini... ika nih ckp teganu ke ckp johor nih... ckp thailand agaknya...
maknya dah mengandungkan adiknya... insyaAllah lg 2 bulan akan bersalin... moga2 sehat dan selamat keduanya...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, October 19, 2007

selepas raya


ntah apa angin si Lee nih, tiba2 nk bergambar ngn aku n amy... gambo sebelum cuti raya...
raya kali nih cam meriah skit... sbb adik2 ayah aku dtg... nak meraikan hari pertunangan adik aku... alhamdulillah... majlis lancar... walopun rombongan pihak lelaki delay 3 jam... oleh sbb adik aku melangkah bendul... aku dpt laa sebentuk cincin dan juga sepasang kain walaupun keluarga kami tak mintak... aku bukannya suka pakai cincin... tp mak aku suh pakai gak... dia suka tgk aku pakai cincin... hahahah... tp dah 3 ari pakai... kira cam ok plak kat jari nih... mujur dak2 ofis tak perasan kat jari aku ada cincin...
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, October 11, 2007

selamat hari raya

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

”سلامت هاري راي عيد الفطرى “

InsyaAllah all is well with you and your family.
Just wanna to say Ramadhan Kareem and Eid Mubarak to you and your family .
May you be well through out the year
[ كل عام و أنتم بخير ]
May Allah swt increase your iman Grant you ihsan Bestow on you sabr Delight you in your zikr
Bless you with taqwa Accept your tawbah And honor you in Jannah.....
Have A......
Blessing Ramadhan and Happiness Syawal

” باطين ظاهير معاف “

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, October 05, 2007

kad raya

al salam alaykum

aku dh dpt 3 kad raya... 3 je?? 3 je laa... padan laa... org bg aku kad... aku bukannya balas... tp member2 aku selalu ingat... kalu aku tak balas tuh cam aku lupakan diorg jek... bkn... aku pun tak harap gak korg bg kad raya kat aku... aku tau... dgn kad atau tanpa kad... aku ingat korg... korg pun ingat aku... dgn antar kad... kiranya itu salah 1 cara korg ingat kat aku... cara aku plak??? lain laa skit... rahsia... mana bleh bg tau...
kad pertama... erna yg bg... tak pernah dia bg kad kat aku... thn nih dpt lak...
kad kedua... dpt dr dayang... jauh dr sabah... perkhabaran dr dia yg aku akan dpt sethn sekali shj... dia diam membawa diri...
kad ketiga... jang laa... tiap2 thn mesti dpt dr dia... tp tak pernah balas... hehehe
insyaAllah... aku try balas kad korg... cepat @ lmbt... aku dah 3 thn tak beli kad raya... pun 3 thn tak tunggu kad raya dr sapa2 pun... aku pun tak tahu kenapa... tp bila dpt... terharu plak rasa... rasa nak balas, tp biasanya tak terbalas pun... thn nih bos aku bg kad raya free... nnt aku balas ek kad korg ek...
puasa pun dah masuk ke period "pembebasan dari api neraka"... ramai dah yg tak berpusu2 ke surau @ masjid... tp berpusu2 ke gedung2 membeli belah utk persiapan terakhir... iyyer... ada juga tak menghiraukan 10 mlm terakhir utk mencari lailatul qadar...
thn nih tadarus aku hanya sampai juzuk ke3 sahaja bersama rakan2 ofis... cukup laa... sambil2 membetulkan bacaan yg salah...
raya??? aku tak terasa nak beraya lg laa...
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, October 04, 2007

ptptn????

al salam alaykum...

zaman undergrad dulu... 1st sem aku dpt ptptn... masuk sem 2, alhamdulillah aku dpt biasiswa jpa... so... bendahari usm dah setelkan semua laa urusan penolakan ptptn, bayaran balik ptptn... ingatkan bila dah grad... urusan aku ngn ptptn dah selesai laa... rupanya belum... saban bulan aku terima penyata ptptn... ada hutang 3500 + dgn 'kos pentadbiran' 4% yg ntah apa2 tuh...
aku pun amik inisiatif... call usm... usm kata ada beberapa kerat batch aku mmg ada problem ngn ptptn tuh... so bendahari baru suh buat surat rasmi utk semakan... tp aku tak buat... bz ngn kije ntah apa2...
tak lama pastu... aku cek online baki ptptn aku ada RM 100 lebih... maknanya ptptn dah buat pelarasan pembayaran... secara logik akalnya... aku dah takde utang laa... tp yg aku hangin sangat2... aku kena bayar caj pentadbiran 4% yg terkumpul dr thn 2004 sampai laa Ogos 2007... mula2 aku wat tak tau jek... malas nak bayar... tp disebabkan oleh permohonan aku utk dapatkan pinjaman pengajian masters aku ditolak oleh reason aku tak bayar utang... aku pun bayar jugak...
pas bayar... aku mohon lg sekali ptptn nih... tp buat kali keduanya dukacita dimaklumkan permohonan kali kedua aku pun ditolak jugak... lg dukacita + bengang tahap gaban... alasan yg diberikan, aku tak setelkan lagi hutang piutang (yg kiranya bkn hutang... tp caj bongok dia yg ntah apa2 tuh) aku ngn ptptn...
aku call laa org ptptn nih semalam...
kenapa permohonan saya ditolak sdgkan saya dah setelkan hutang sy?
oh... bila cik puan setelkan?
sy setelkan bulan 9, guna online e-fex
cik puan ada laporkan padakami tak yg cik puan dah setelkan hutang tuh?
eh... kan saya bayar online melalui ptptn punya web... takkan itu pun org ptptn takleh cek??
kalu nak tunggu kami cek... sampai thn depan pun hal cik puan ni tak setel... cik puan kena call no nih... bercakap dgn puan sekian2... maklumkan kepada kami yg cik puan dah setelkan bayaran...
ptptn takde sistem ke yg bleh trace pembayaran yg kami dah buat??
tak cik puan... setiap pembayaran mesti dimaklumkan kpd kami sama ada memalui telefon atau pun bertulis...
takper laa.... abis tuh saya kena apply semula la nih??
yer cik puan... apply semula memalui epinjaman, kemudian call semula kami... ada apa lg cik puan???
takper laa.. terima kasih....
soalan aku: apa guna caj 4% kos pentadbiran... apa pentingnya online sistem ptptn nih tp kalu org dah bayar pun dia takleh nak cek... takleh nak trace???
marah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Tuesday, October 02, 2007

sambutan merdeka di AMB

al salam alaykum

org sebok ngn baju raya dah... kita baru nak letak gambo merdeka...
gambar2 sempena bulan kemerdekaan kat ofis aku...

oh ya... cemana dgn Ramadhan kali ni???

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::