...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Thursday, August 30, 2007

SELAMAT HARI MERDEKA

SELAMAT HARI MERDEKA

Have a good weekend!

The four blessed looks

Look back and thank God.
Look forward and trust God.
Look around and serve God.
Look within and find God!'

'Face your past without regrets.
Handle your present with confidence.
And prepare for the future without fear!''

'Life is short, so forgive quickly. Believe slowly. Love truly. Laugh uncontrollably. Never regret anything that makes you happy. And have a wonderful journey!'

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, August 27, 2007

Bergunung mana pun harta, bukanlah kaya namanya, jika miskin budi bahasa..
Segagah mana pun diri, bukanlah namanya pahlawan, jika nafsu tidak dapat di lawan..
Secantik mana pun rupa nan ayu, bukanlah namanya ratu, jika buruk tingkahlaku..
Setinggi mana pun darjatnya, bukanlah namanya mulia, jika tiada iman di dada..
Melangit mana pun ilmu, bukanlah namanya bijaksana, jika tidak diamal & diguna..
Sealim mana pun warak, bukanlah namanya ulama', jika takbur & riak.."

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Saturday, August 25, 2007

persona.. takkan tak mempersona langsung??

niko: kay, aku nak beli myvi
aku: myvi lg... beli laa persona... cantik apa
niko: takmoh laa... tak cantik... lg pun keter baru... nnt ada prob...
ezani: kay... aku pun nak beli myvi gak...
aku: lg sorg nak beli myvi... aku kata amik laa persona... kan cantik tuh...
ezani: takmoh laa... tak cantik... ko nih promote persona nampak... ada komisyen ke??
aku: mana ada... promote free... cantik apa... ko beli bleh aku tumpang naik...
ezani: apa plak... ko naik je laa myvi ko... wat apa nak naik myvi aku...
aku: aku nak naik persona ko laaa!!!!!!!
aku: lee... cantik tak persona??
lee: cantik maa!!!
aku: awak je laa beli persona...
lee: takmoh laa... kalu saya mau beli keter... saya mau angkat vios baru...
aku: adik awak kan dah ada vios... kalu camtuh baik amik honda...
lee: honda city aar?
aku: takmoh... honda civic R type...
lee: walawehhh.... mahal lorr!!!
adik aku pun tanak beli persona... dia nak beli Hilux... maklum laa dok kat luar bandar kat Sarawak... senang kalu Hilux...
aku?? dah ada keter ler... niat nak pakai sampai mati... kalu tukar pun... time tuh Satria Gti yang dah antik...
sapa nak beli Persona???
takkan tak terpesona kot...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, August 24, 2007

mana contact lens aku???

yel... cermin ko mana? sebelah mata aku tak nmpk nih... nadia plak nyampuk.... kay contact lens awk terlipat... ha??? puk... jatuh atas tangan.... sapa ada air dia??? tlg!!! ko tak bawak ke? tak.... ko tak bawak spek ke??? tak... aku lupa... biasa aku bawak... tp arinih lupa... amy... zaharah ada tak tinggal air contact lens dia... takde laa kay!! alamak!!! dah laa terlipat keras plak tuh... takleh basuh ngn air ke??? tak bleh laa.... try la pakai semula kot2 boleh... aku pun try pakai... sakit lorr mata aku... pedih!!!
cemana nak balik nih??? takleh nak drive... mata rabun sebelah!!!! bos plak tanya... ko nih kenapa kay? contact lens tercabut... :( ganas laa mu nih... mu lompat2 ker sampai tanggal tuh??? shima nyampuk... tak laa... dia dok atas kerusi dia jek... kompem ko ganas... dok atas kerusi pun bleh tercabut contact lens... sampai ati ko bos kutuk aku...
fadhilah... tumpang balik... ok... tp kena balik awal pukul 5.30... ala kay... awk bawak je keter awk folo sy kat belakang... blehnya... ok jugak... suh amy naik ngn awak... ok laa... dah pukul 5.40... aku nak balik dah bos... bos plak tak bg balik... eh... jgn balik lg... jumpa dato dulu... sain P.O... ko nampak ke nak bawak keter tuh??? juda plak dtg... kay... aku big problem nih... mu jgn balik lg... shima plak... aku tanak tanggungjawab kalu apa2 jadik kat ko... lee plak... alaa.... awk tunggu saya saja laa... pukul 7 kita balik... sekejap saja lg... saya antar awk balik... tinggal je keter kat ofis... tak ilang punya lorr... pg esok awak amik saya??? yer lor... tak lupa punya... ok laa...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Tuesday, August 21, 2007

have a nice day

K,

Thanks for your assist. Hav a nice day.


harap2 sampai ke petang laa aku akan

" HAVE A NICE DAY"

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, August 16, 2007

aishiteru to itte kure!!!

Language Translation
-------- -----------
afrikaans Ek het jou liefe
afrikaans Ek is lief vir jou
alsacien Ich hoan dich gear
amharic Afekrishalehou
arabic Ana Behibak (to a male)
arabic Ana Behibek (to a female)
arabic Ib'n hebbak.
arabic Ana Ba-heb-bak
arabic nhebuk
arabic OHIBOKE male to female
arabic OHIBOKA female to male
arabic OHIBOKOMA male or female to two males or two females
arabic NOHIBOKE more than one male or female to female
arabic NOHIBOKA m.t.o.m. or f. to male
arabic NOHIBOKOMA m.t.o.m. or f. to two males or two females
arabic NOHIBOKOM m.t.o.m. or f. to more than two males
arabic NOHIBOKON m.t.o.m. or f. to more than two females
arabic (not standard)
arabic BAHIBAK female to male
arabic BAHIBIK male to female
arabic BENHIBAK more than one male or female to male
arabic BENHIBIK m.t.o.m. or f. to female
arabic BENHIBKOM m.t.o.m. or f. to more than one male
assamese Moi tomak bhal pau
basc Nere Maitea
batak Holong rohangku di ho
bavarian I mog di narrisch gern
bengali Ami tomAy bhAlobAshi
bengali Ami tomake bhalobashi.
berber Lakh tirikh
bicol Namumutan ta ka
bolivian Quechua qanta munani
bulgarian Obicham te
burmese chit pa de
cambodian Bon sro lanh oon
cambodian kh_nhaum soro_lahn nhee_ah
canadian French Sh'teme (spoken, sounds like this)
cantonese Ngo oi ney
catalan T'estim (mallorcan)
catalan T'estim molt (I love you a lot)
catalan T'estime (valencian)
catalan T'estimo (catalonian)
cebuano Gihigugma ko ikaw.
chickasaw chiholloli (first "i" nasalized)
chinese Wo ie ni
corsican Ti tengu cara (to female)
corsican Ti tengu caru (to male)
croatian LJUBim te
czech miluji te
czech MILUJU TE! (colloquial form)
danish Jeg elsker dig
dutch Ik hou van jou
dutch Ik ben verliefd op je
ecuador Quechua canda munani
esperanto Mi amas vin
estonian Mina armastan sind
estonian Ma armastan sind
farsi Tora dust midaram
farsi Asheghetam
farsi (Persian) doostat dAram
filipino Mahal ka ta
filipino Iniibig Kita
finnish Mina" rakastan sinua
flemish Ik zie oe geerne
french Je t'aime
friesian Ik hald fan dei
gaelic Ta gra agam ort
galego (galicia) querote (or) amote
german Ich liebe Dich
greek s' agapo
greek (old) (Ego) philo su (ego is only needed for emphasis)
gujrati Hoon tane pyar karoochhoon.
hausa Ina sonki
hebrew Ani ohev otach (male to female)
hebrew Ani ohev otcha (male to male)
hebrew Ani ohevet otach (female to female)
hebrew Ani ohevet otcha (female to male)
hindi Mai tumse pyar karta hoo
hokkien Wa ai lu
hopi Nu' umi unangwa'ta
hungarian Szeretlek
hungarian Szeretlek te'ged
icelandic Eg elska thig
indonesian Saja kasih saudari
indonesian Saya Cinta Kamu
indonesian Saya cinta padamu
indonesian Aku cinta padamu
irish taim i' ngra leat
italian ti amo (if it's a relationship/lover/spouse)
italian ti voglio bene (if it's a friend, or relative)
japanese Kimi o ai shiteru
japanese Watakushi-wa anata-wo ai shimasu
javanese Kulo tresno
kannada Naanu Ninnanu Preethisuthene
kannada Naanu Ninnanu Mohisuthene
kiswahili Nakupenda
klingon qabang
klingon qaparHa' (depends where in the galaxy you are)
korean Tangsinul sarang ha yo
korean Nanun tangshinul sarang hamnida
korean No-rul sarang hae (man to woman in casual relation)
korean Tangshin-ul sarang hae-yo
korean Tangshin-i cho-a-yo (i like you, in a romantic way)
kurdish Ez te hezdikhem (?)
lao Koi muk jao
latin Te amo
latin Vos amo
latin (old) (Ego) amo te (ego, for emphasis)
latvian Es milu tevi (Pronounced "Ess tevy meeloo")
lingala Nalingi yo
lisbon lingo gramo-te bue', chavalinha
lithuanian TAVE MYLIU (ta-ve mee-lyu)
lojban mi do prami
luo Aheri
macedonian SAKAM TE!
madrid lingo Me molas, tronca
malay Saya cintamu
malay Saya sayangmu
malay/Indonesian Aku sayang enkow
malay/Indonesian Sayah Chantikan Awah
malayalam Njyaan Ninne' Preetikyunnu
malayalam Njyaan Ninne' Mohikyunnu.
mandarin Wo ai ni
marathi me tujhashi prem karto (male to female)
marathi me tujhashi prem karte (female to male)
mohawk Konoronhkwa
navaho Ayor anosh'ni
ndebele Niyakutanda
norwegian Eg elskar deg (Nynorsk)
norwegian Jeg elsker deg (Bokmaal) (pronouncedyai elske dai)
osetian Aez dae warzyn
persian Tora dost daram
polish Kocham Cie
polish Ja cie kocham
portuguese Amo-te
portuguese (brazilian) Eu te amo
punjabi Mai taunu pyar karda.
romanian Te iu besc
russian Ya vas liubliu
russian ya liubliu tebia
russian ya tebia liubliu
russian Ya polyubeel tebya.
scot Gaelic Tha gra\dh agam ort
serbian LUBim te.
serbocroatian volim te
shona Ndinokuda
sinhalese Mama oyata adarei
sioux Techihhila
slovak lubim ta
slovene ljubim te
spanish Te quiero
spanish Te amo
srilankan Mama Oyata Arderyi
swahili Naku penda (followed by the person's name)
swedish Jag a"lskar dig
swiss-German Ch'ha di ga"rn
syrian/Lebanes BHEBBEK (to a female)
syrian/Lebanes BHEBBAK (to a male)
tagalog Mahal kita
tamil Ni yaanai kaadli karen (You love me)
tamil n^An unnaik kAthalikkinREn (I love you)
tcheque MILUJI TE^
telugu Neenu ninnu pra'mistu'nnanu
telugu/india Nenu Ninnu Premistunnanu
thai Ch'an Rak Khun
thai Phom Rak Khun
tunisian Ha eh bak *
turkish Seni seviyo*rum (o* means o)
ukrainian ja tebe koKHAju (real true love)
ukrainian ja vas koKHAju
ukrainian ja pokoKHAv tebe
ukrainian ja pokoKHAv vas
urdu Mujhe tumse mohabbat hai
vietnamese Em ye^u anh (woman to man)
vietnamese Toi yeu em
vietnamese Anh ye^u em (man to woman)
vlaams Ik hue van ye
vulcan Wani ra yana ro aisha
welsh 'Rwy'n dy garu di.
welsh Yr wyf i yn dy garu di (chwi)
yiddish Ich libe dich
yiddish Ich han dich lib
yugoslavian Ya te volim
zazi Ezhele hezdege (sp?)
zuni Tom ho' ichema
zulu Ngiyakuthanda!

kenapa ek??? ni sbb tgk citer korea laa... love truly...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, August 15, 2007

KPLI

al salam alaykum

tengahari tadi aku interbiu KPLI... aku dapat agak... aku kompem GAGAL

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Tuesday, August 14, 2007

bawak laju-laju

salam alaykum

aku balik dr kl ari ahad arituh... naik viva baru siti... best lg dr keter aku... yer laa keter baru... kang majuk plak keter aku... bertolak dari Sentul, Kl ke Kuantan... berehat sebentar di temerloh setengah jam... setelah penat mengusha seorg mamat speckie yg drive myvi kaler gold... ingatkan mamat tuh nak berenti gak kat temerloh... tp exit temerloh rupanya... hhehehe

sampai tepat 7.30 mlm kat depan umah aku... ayah aku pun tanya laa... bertolak td pukul berapa? 5.00 pm kat sentul, siti bawak... berenti kat temerloh makan nasik pukul 6.00pm... pastu kak long bawak pukul 6.30 pm... sedar2 7.30 pm kat depan rumah... tekan minyak berapa? 160km/j kot... takper laa... bawak lg laju2 keter ringan... bawak laa lg... mak aku plak nyampuk... takperlaa... cepat skit masuk kubur...

kena marah la plak!!!!


pastu... kuar berita la plak smlm... ada eksiden kat bukit gantang... sbb bawak laju... mmg best dapat "ceramah" keselamatan jalan raya dr mak aku....

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, August 13, 2007

org johor baik... yer ker???

itulah yg mak aku ckp... cth terdekat... ayah aku laa... iyyer... ayah aku mmg baik... tp mungkin sbb mmg ayah aku baik... bkn sbb ayah aku org johor... dan sbb dia ayah aku, so aku mengakui ayah aku baik...
fahmi pun ckp.... org johor baik... sbb dia org johor... tp, isteri dia pun ckp... org johor baik... mmg laa... sbb fahmi tu suami dia...
firuz pun penah ckp... org johor baik... sbb x-boipren dia org johor... cuma takde jodoh...
ofismet aku pun ckp... org johor baik... sbb dia dgr aku tanya fahmi, time tuh tgh on the phone ngn fahmi... so ofismet aku nyampuk laa... org johor mmg laa sgt baik...
aku pun ada sapa2 lg nak ckp org johor baik???
kenapa aku tanya org johor baik??

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, August 10, 2007

negarakuku???

2 ari lalu, aku tgk kat youtube videoclip yg heboh diperkatakan skrg nih... negarakuku... mungkin jadik negarakuku sbb dirapkan... so sebenarnya negaraku-ku...
aku tak paham bahasa mandarin nih walopun selalu tgk citer ciner... so aku suruh Lee translatekan... Lee tak tau pun isu semasa yg melanda negara skrg nih... bz kat site laa katakan... 24 jam kena on duty...
mula2 isu pertama yg Lee sebut pasal polis amik rasuah laa... lg Lee? air muka dia berubah... kenapa Lee? apa lg yg dia ckp... ke laju sgt awak tak paham??? sy paham... tp awak tak payah tau laa... sy nak pi site laaa lg baik!!!!! terus dia blah camtu je... so tak tau laa apa dia citer sebenarnya pasal lagu tuh... sbb Lee tanak citer...
pada aku... budak tuh tak patut buat lagu negaraku macam tuh... walopun aku tak tau sgt pasal akta lagu kebangsaan atau pasal akta hasutan... apa2 lg akta yg ada... apa yg aku paham dan tahu sejak dari sekolah lg... kita disemai utk menghormati lagu NEGARAKU.... atas dasar semangat cintakan negara, atas semangat patriotik... semangat kenegaraan... semangat perpaduan... semangat kemerdekaan... dan apa2 semangat lg laa yg ada...
dah laa... walopun byk lg yg bleh diperkatakan... cukup laa... walopun mamat tuh dah mintak maaf... bg aku dia tak patut dimaafkan...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, August 08, 2007

bengong

bertentang mata seolah2 tiada apa
berpaling muka ada saja yg tidak kena...

ni kira dah tahap bengong laa nih

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Sunday, August 05, 2007

uwwaa!!!!!!

al salam alaykum

pada pukul 1.56 am, aku menemani rakan sekuliahku menyiapkan assigment kumpulan kami yg tidak disiapkan oleh salah seorg rakan kumpulan kami... satu keadaan yg tak pernah berlaku semasa aku undergrad dulu... huhuh...

letih jugak yek jadik part time student nih...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, August 02, 2007

selamat hari lahir

al salam alaykum


yelli: tau tak... 3hb nih besday aku... 2hb nny besday kay... makcik marketing tu pun lahir bulan 8... tp aku tak ingat brp hb... ezani pun lahir bln 8... tp x ingat brp hb...

dia: yer ker?? tipu laa..

yelli: betul laa...

dia: tapi, kenapa kamu bgtau saya???

yelli: lorr... mau suruh kamu beli adiah maa...

yelli dtg bercerita ngn aku kisah 31 julai yg lalu...

dia nak pancing Lee belikan adiah utk dia & aku... niat di hati dia nak bgtau yg 2hb Ogos 2007 ialah hari lahir aku... aku pun menambah... mu pun bengong yelli... sapa laa kita nih dia nak beli adiah... adoi laa...

selamat hari lahir Cik Kerini...
lupakan impian lalu...
bina impian baru...
jangan lagi kau tersadung di akar berselirat...
kalau jatuh... terus bangkit walau kepayahan...
biar merangkak... bertatih... berjalan... berlari...
teruskan perjalanan...
sehingga ketemu apa yg kau cari...
Happy Birthday and may your life continue to grow and change beautifully through the years.


Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, August 01, 2007

tak cekap lg rupanya...

al salam alaykum
hari isnin, ayah aku ikut aku sekali gi kije.. aku suh dia bawak kete utk ke Gebeng (tempat kije aku laa)... bertolak dr rumah pukul 7.40 am... aku rasa lambat sgt dah tuh kuar dr umah... aku dpt punch card pukul 8.10 am...
hari selasa... niat di hati nak challenge ayah aku laa... aku kuar umah pukul 7.40 am gak... tp aku punch card pukul 8.18 am...
hari ni plak... aku kuar umah pukul 7.30 am... punch card pukul 8.12 am...
mmg aku yg tak cekap!!! tak pun mmg bawak keter lembab!!!
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::