...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Thursday, December 27, 2007

akhirmya...

salam...

sapu sawang skit... akhirnya... merasa gak pakwe aku nih naik feri pulau pinang... tp bukan aku laa yg drive... mak ayah aku ngn adik bongsu aku bercuti2 di pulau pinang sambil bawak pakwe aku dan sekaligus amik adik aku yg baru habis belajar di kktm, balik pulau, penang...


Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, December 19, 2007

eid mubarak

salam alaykum

selamat hari raya aidil adha...

doakan kami semoga selamat dari banjir gelombang kedua...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, November 30, 2007

tak suka!!!

aku tak suka!!

tak suka!!!
tak suka!!!

aku tak suka apa yg aku rasa skrg!!

aku nak marah...

kalu tak boleh nak tunaikan janji...
jgn berjanji dgn aku!!

tak sukaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, November 26, 2007

.....

goodbye my friend!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, November 23, 2007

penin...

salam alaykum...

mak aku ngn adik aku penin2 kepala memikirkan apa yg diorg nak bg utk tetamu kenduri kawin adik aku... yg insyaAllah akan berlangsung pd thn depan...

adik aaku nak bg just utk kawan2 dia je...

tp mak aku plak rasa tak sedap laa plak... dia ramai kawan so nak bg jugak kat kawan2 dia...

adik aku kata brg kat nilai lg murah...

mak aku kata baik beli kat kuantan lg murah...

adik aku nak beli kipas...

aku kata dh byk thn org bg kipas...

mak aku kata kita gubah je sapu tangan... bleh buat byk2...

aku kata sapa yg nak buat tu nanti??? (aku ngn mak aku laa jugak)

adik aku kata nak bg kad yg cantik kat kawan2 dia...

aku kata... kena tgk kawan2 tuh... kalu ada yg tak suka simpan kad mcm dia... mmg kena buang... kalu kena yg suka buat barang antik cam aku nih... mmg berbaloi laa nak bg...

adik aku nak bg bunga telur kat kawan2 dia... mak aku kata tak payah laa... bg cenderahati jek cam pasu kecik ke... kalu bunga kang nnt kena buang (kompem org tuh tak sekapal ngn aku)

aku pk2 semula... bg surah yasin kecik ok gak... tp kena hati2 laa... takut tersalah letak... terlangkah dek org ke goodie beg tuh... dosa jugak yg dpt...

pikir2... penin jugak yek nak kawin ni yek...

sampai aku kata kat mak aku... nnt kalu kaklong kawin... kita buat akad nikah ngn kenduri makan je laa... apa mak aku kata??? dah ada calon ke??? org kata 'KALU'... heheheh

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, November 19, 2007

dia II

awak tipu sy laa...
kata nak jaga ayah awak kat sini...
takper laa... adik sy ada sini 2 org... biar diorg jaga

bila awak last day?
end of this month laa maybe awal lg... annual leave ad lg
tanak extend?? mr kok suruh extend kan?
client pun suruh extend... mintak habiskan projek... tp tak mau laa
awak start sana bila?
sy nak extend jugak... dia suh start 1/12... sy mintak extend sampai next year
awak nak buat apa?
balik kg... tidur makan... tidur makan...
uiks...
letih laa... sy nak rehat dulu...
kalu sana offer org lain plak sbb awk tak mau pi early dec... cemana?
takper laa... sy carik kerja lain laa
senangnya...
jgn pikir susah maa!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, November 12, 2007

majlis perkahwinan Netty Monica Norzaliza

al salam alaykum
seteleha sepuluh tahun aku tak jumpa geng aku nan sorg nih... terpisah oleh kedudukan geografi yg tak seberapa... akhirnya aku berjumpa dirinya di majlis perkahwinannya... thank Netty, ko ingatl g kat aku... di pelamin yg indah....

aku dan Netty... dia tak berubah... brutal cam dulu gak...



bekas cincin...


hantaran dr pihak lelaki ke pihak perempuan


hantaran dari pihak perempuan kepada lelaki...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

rumah terbuka Anita

al salam alaykum...
adnin... ni entry utk awak... laam tak menulis utk awak... fatimah laa sekali kalu dia ada masa utk baca... kami pi beraya rumah anita... seronok!!! jumpa kawan2... biasa laa... mesti laa seronok... tp takde laa ramai sgt yg kami jumpa... ada yg dtg awal... ada yg nak dtg lewat... ada yg tak dpt dtg ada hal lain... ni kami sdg menikmati cheese kek... sedap!!!! tp kena kongsi laa... kalu tak nnt menambah berat badan kami laa plak...



budak yg bertudung tu super duper junior kita... anak sedara rafidah... skrg form 3 kat ehsan... dia ckp ustaz Fathi tak berubah... sama jek mcm zaman kita dulu... dan tak kawin lg...

ni laa yg sempat bersama kami pada hari itu... syahru dtg lewat... Anita mana??? dia sebok basuh pinggan kat dapur... kami tak tlg pun... tlg makan jek... tlg borak... heheheeh... oh ya... kenduri Anita nnt 25/05/2008... harap2 kita dpt jumpa kat kenduri dia yek Adnin... Fatimah insyaAllah mesti bleh kot...


Rafidah sedang menikmati nasi impit... ampess ko kay amik gambo aku tgh makan... Rafidah berkata...
kak Liza menikmati spaghetti... sedap!!! sy pun makan 2 pinggan... rafidah marah... resepi yg dia pernah bg kat sy 10 thn dulu... sy tak pernah try nak buat... kek coklat dia je yg saya buat... bukan apa... kat rumah sy takde org suka makan spaghetti... buat sorg2... mkn sorg2 tak best laaa.... betul tak???


senyuman tersimpul malu dr maziah.... maziah katanya nak sambung PHD, insya Allah... kelakar laa maziah bercerita kisah dia dgn mak Hasrul Azhan... nak tau ke??? tanay MAziah laa... eheheeheh....

ni anak Raz laa... nama panjangnya laa... tau laa nama mak ngn awah panjang... nak kena sama gak ngn mak dan ayah nih... puteri kesayangan Wan Muhd Hafiz + Raz Izyantie Wahezar ni namanya Wan __________________ Balkis.... itu je sy ingat...
insyaAllah ahad ni plak kalu ada masa nak gi tgk anak kak Eda yg bernama Wan Nurul Ihsan bin Wan Husaimi plak....
ada masa jumpa lg!!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, November 07, 2007

mengenangmu

lagu nih makin kerap berkumandang di telinga aku... dan buat hatiku menjadi sedih tiba-tiba...

sebab tu laa tak boleh dgr lagu yg membawa kepada kelalaian!!!

tp tu laa... degilnya tak reti dah nak kata apa!!!

KerisPatih - Mengenangmu

Takkan pernah habis air mataku
Bila ku ingat tentang dirimu
Mungkin hanya kau yang tahu
Mengapa sampai saat ini ku masih sendiri

Adakah disana kau rindu padaku
Meski kita kini ada di dunia berbeda
Bila masih mungkin waktu berputar
Kan kutunggu dirimu

Reff:
Biarlah ku simpan sampai nanti aku kan ada di sana
Tenanglah diriku dalam kedamaian
Ingatlah cintaku kau tak terlihat lagi
Namun cintamu abadi

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, November 02, 2007

aku mau

Once - Aku Mau

Kau boleh acuhkan diriku
Dan anggap ku tak ada
Tapi takkan merubah perasaanku
Kepadamu

Kuyakin pasti suatu saat
Semua kan terjadi
Kau kan mencintaiku
Dan tak akan pernah melepasku

Aku mau mendampingi dirimu
Aku mau cintai kekuranganmu
Selalu bersedia bahagiakanmu
Apapun terjadi
Kujanjikan aku ada

Kau boleh jauhi diriku
Namun kupercaya
Kau kan mencintaiku
Dan tak akan pernah melepasku

Aku mau mendampingi dirimu
Aku mau cintai kekuranganmu
Aku yang rela terluka
Untuk masa lalu

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, October 29, 2007

asyha

al salam alaykum
ni laa kawan aku... kawan baik... kawan rapat... dr sekolah menengah... hari sabtu yg lalu adalah hari bahagianya... hari penyatuan 2 ati yg saling mencintai kerana Allah...
mlm sebelumnya kami khatam quran bersama2... aku sbg peneman bidang terjun... ramai bertanya... kami ni adik beradik ke... sama je muka... cuba tgk betul2... sama ke muka kami? mungkin kerana ikatan ukhwah yg terbina maka nampak kami cam adik beradik... walaupun muka mmg lain sgt2...
selamat berbahagia, Nazatul Asyha Muhd Mukhtar dan suami, Suhaimi Jalal... semoga ikatan yg terbina kerana kasih sayang Allah akan kekal hingga ke negeri abadi...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Saturday, October 27, 2007

dia...

kenapa nak berenti??
sy dah pening laa...
awk dpt kerja dgn client ke??
takde laa... kalu berenti sy nak cuti 1 2 bln baru cari kije semula
tipu laa
betul laa
awk nak kije kat mana?
kat kl...
kata tak suka kije kat kl?
sy kena jaga rumah uncle sy laa..
confirm ke nak berenti??
belum tentu lg...
kalu berenti?
sy kije sini lg 2 bulan laa.. lepas tu berenti laa

akhirnya... dia dah antar jugak surat tender resignation selepas 2-3 minit dilantik menjadi tiang seri amb pg td...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, October 22, 2007

ika dan mak ucunya

al salam alaykum
smlm aku p kijal beraya umah sepupu aku... so berjumpa laa aku ngn ika buat kali kelimanya selepas setahun yg lalu... kali keempat masa dia dtg majlis pertunangan adik aku... tp time tuh dia demam... so diam je laa..
ika makin keletah... bila ditanya ika nak adik ke nak kakak... ika nak kakak... bleh main2... tp bahasa ika tak berapa dipahami oleh maklongnya ini... ika nih ckp teganu ke ckp johor nih... ckp thailand agaknya...
maknya dah mengandungkan adiknya... insyaAllah lg 2 bulan akan bersalin... moga2 sehat dan selamat keduanya...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, October 19, 2007

selepas raya


ntah apa angin si Lee nih, tiba2 nk bergambar ngn aku n amy... gambo sebelum cuti raya...
raya kali nih cam meriah skit... sbb adik2 ayah aku dtg... nak meraikan hari pertunangan adik aku... alhamdulillah... majlis lancar... walopun rombongan pihak lelaki delay 3 jam... oleh sbb adik aku melangkah bendul... aku dpt laa sebentuk cincin dan juga sepasang kain walaupun keluarga kami tak mintak... aku bukannya suka pakai cincin... tp mak aku suh pakai gak... dia suka tgk aku pakai cincin... hahahah... tp dah 3 ari pakai... kira cam ok plak kat jari nih... mujur dak2 ofis tak perasan kat jari aku ada cincin...
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, October 11, 2007

selamat hari raya

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

”سلامت هاري راي عيد الفطرى “

InsyaAllah all is well with you and your family.
Just wanna to say Ramadhan Kareem and Eid Mubarak to you and your family .
May you be well through out the year
[ كل عام و أنتم بخير ]
May Allah swt increase your iman Grant you ihsan Bestow on you sabr Delight you in your zikr
Bless you with taqwa Accept your tawbah And honor you in Jannah.....
Have A......
Blessing Ramadhan and Happiness Syawal

” باطين ظاهير معاف “

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, October 05, 2007

kad raya

al salam alaykum

aku dh dpt 3 kad raya... 3 je?? 3 je laa... padan laa... org bg aku kad... aku bukannya balas... tp member2 aku selalu ingat... kalu aku tak balas tuh cam aku lupakan diorg jek... bkn... aku pun tak harap gak korg bg kad raya kat aku... aku tau... dgn kad atau tanpa kad... aku ingat korg... korg pun ingat aku... dgn antar kad... kiranya itu salah 1 cara korg ingat kat aku... cara aku plak??? lain laa skit... rahsia... mana bleh bg tau...
kad pertama... erna yg bg... tak pernah dia bg kad kat aku... thn nih dpt lak...
kad kedua... dpt dr dayang... jauh dr sabah... perkhabaran dr dia yg aku akan dpt sethn sekali shj... dia diam membawa diri...
kad ketiga... jang laa... tiap2 thn mesti dpt dr dia... tp tak pernah balas... hehehe
insyaAllah... aku try balas kad korg... cepat @ lmbt... aku dah 3 thn tak beli kad raya... pun 3 thn tak tunggu kad raya dr sapa2 pun... aku pun tak tahu kenapa... tp bila dpt... terharu plak rasa... rasa nak balas, tp biasanya tak terbalas pun... thn nih bos aku bg kad raya free... nnt aku balas ek kad korg ek...
puasa pun dah masuk ke period "pembebasan dari api neraka"... ramai dah yg tak berpusu2 ke surau @ masjid... tp berpusu2 ke gedung2 membeli belah utk persiapan terakhir... iyyer... ada juga tak menghiraukan 10 mlm terakhir utk mencari lailatul qadar...
thn nih tadarus aku hanya sampai juzuk ke3 sahaja bersama rakan2 ofis... cukup laa... sambil2 membetulkan bacaan yg salah...
raya??? aku tak terasa nak beraya lg laa...
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, October 04, 2007

ptptn????

al salam alaykum...

zaman undergrad dulu... 1st sem aku dpt ptptn... masuk sem 2, alhamdulillah aku dpt biasiswa jpa... so... bendahari usm dah setelkan semua laa urusan penolakan ptptn, bayaran balik ptptn... ingatkan bila dah grad... urusan aku ngn ptptn dah selesai laa... rupanya belum... saban bulan aku terima penyata ptptn... ada hutang 3500 + dgn 'kos pentadbiran' 4% yg ntah apa2 tuh...
aku pun amik inisiatif... call usm... usm kata ada beberapa kerat batch aku mmg ada problem ngn ptptn tuh... so bendahari baru suh buat surat rasmi utk semakan... tp aku tak buat... bz ngn kije ntah apa2...
tak lama pastu... aku cek online baki ptptn aku ada RM 100 lebih... maknanya ptptn dah buat pelarasan pembayaran... secara logik akalnya... aku dah takde utang laa... tp yg aku hangin sangat2... aku kena bayar caj pentadbiran 4% yg terkumpul dr thn 2004 sampai laa Ogos 2007... mula2 aku wat tak tau jek... malas nak bayar... tp disebabkan oleh permohonan aku utk dapatkan pinjaman pengajian masters aku ditolak oleh reason aku tak bayar utang... aku pun bayar jugak...
pas bayar... aku mohon lg sekali ptptn nih... tp buat kali keduanya dukacita dimaklumkan permohonan kali kedua aku pun ditolak jugak... lg dukacita + bengang tahap gaban... alasan yg diberikan, aku tak setelkan lagi hutang piutang (yg kiranya bkn hutang... tp caj bongok dia yg ntah apa2 tuh) aku ngn ptptn...
aku call laa org ptptn nih semalam...
kenapa permohonan saya ditolak sdgkan saya dah setelkan hutang sy?
oh... bila cik puan setelkan?
sy setelkan bulan 9, guna online e-fex
cik puan ada laporkan padakami tak yg cik puan dah setelkan hutang tuh?
eh... kan saya bayar online melalui ptptn punya web... takkan itu pun org ptptn takleh cek??
kalu nak tunggu kami cek... sampai thn depan pun hal cik puan ni tak setel... cik puan kena call no nih... bercakap dgn puan sekian2... maklumkan kepada kami yg cik puan dah setelkan bayaran...
ptptn takde sistem ke yg bleh trace pembayaran yg kami dah buat??
tak cik puan... setiap pembayaran mesti dimaklumkan kpd kami sama ada memalui telefon atau pun bertulis...
takper laa.... abis tuh saya kena apply semula la nih??
yer cik puan... apply semula memalui epinjaman, kemudian call semula kami... ada apa lg cik puan???
takper laa.. terima kasih....
soalan aku: apa guna caj 4% kos pentadbiran... apa pentingnya online sistem ptptn nih tp kalu org dah bayar pun dia takleh nak cek... takleh nak trace???
marah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Tuesday, October 02, 2007

sambutan merdeka di AMB

al salam alaykum

org sebok ngn baju raya dah... kita baru nak letak gambo merdeka...
gambar2 sempena bulan kemerdekaan kat ofis aku...

oh ya... cemana dgn Ramadhan kali ni???

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, September 14, 2007

just for you

the beauty of life does not depend on
how happy you are
but
on how happy others can be because of you!!!
HAPPY BIRTHDAY TO YOU!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, September 12, 2007

ahlan wasahlan ramadhan al-mubarak

Abu Hurairah menyatakan : Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan
Seribu senyuman
belum tentu menawan hati
satu jelingan sudah cukup
menimbulkan rasa benci
membina kemesraan mengambil masa
meruntuh hanya sekelip masa
Semoga RAMADHAN mengukuhkan
Ukhwah yang telah terbina

Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak,
Mohon maaf di atas segala keterlanjuran kata2 dan perbuatan,
Di dalam sedar atau pun tidak sedar,
Semoga kita semua di rahmati dan di berkati ALLAH SWT
SELAMAT DATANG RAMADHAN AL MUBARAK
Sejarah Ramadhan
1) Ramadhan: ertinya panas terik
2) Bulan di turunkan Al Quran dan disebut (syahru ramadhana)
3) Berlakunya perang Badar Kubra dan mendapat kemenangan.
4) Bulan dimana nabi mengambil balik Mekah dari tangan Musyrikin dan berakhirnya penyembahan berhala.
5) Di dalamnya dipilih ada malam al-qadar yakni lebih baik drpd 1000 bulan.
6) Di pilih untuk ibadat puasa.
7) Di pilih untuk ibadat2 lain (tadarus Al Quran)
Kelebihan Bulan Ramadhan
1) Kamu akan di naungi Ramadhan. (bagi yg telah meninggal dunia terlepas dari siksa kubur)
2) Bulan penuh keberatan
3) Di malamnya ada lebih baik drpd 1000 bulan
4) Amal sunat sama dengan solat fardhu
5) Manakala solat fardhu mendpt 70 kali ganda
6) Bulan sabar dan pahalanya adalah syurga
7) Bulan menambah rezeki
8) Memberi buka banyak pahala
9) Bulan keampunan*
doa yang paling makbul iaitu doa sebelum berbuka puasa.*
juga doa pada sepertiga malam.
10) 10 hari pertama adalah mulanya rahmat, 10 hari pertengahan - pengampunan, 10 hari terakhir - kemerdekaan api neraka.
Amalan-amalan di bulan Ramadhan
1) Mengucapkan Selamat Menyambut Bulan Ramadhan
2) Menempah pakaian untuk Ramadhan
3) Niat puasa sebulan pd permulaan Ramadhan
4) Hendak tidur bacalah 4 ayat terakhir Surah Al Kahfi supaya dapat bangun malam
5) Berazam melakukan Terawih 20 rakaat (bukan 8 rakaat)
6) Bertadarus secara bersemak (bukan sendirian)
7) Solat berjemaah setiap waktu
8) Solat jemaah di masjid/surau
9) Amalkan Qiyamulail walaupun pendek
10) Sahur diwaktu akhir
11) Sahur - utk mengelakkan makanan tidak hadam elakkan makanan pedas dan tutup sahur dengan air susu
12) Mandi Janabat sebelum Imsak
13) Kurangkan tidur
14) Tunaikan Solat sunat fajar (Solat Sunat Subuh)
15) Tunaikan Solat Dhuha
16) Tidur waktu cuti (satu jam sebelum Zohor)
17) Tunaikan solat Rawatib
18) Jaga pacaindera
19) Elakkan gosok gigi pd waktu petang
20) hadiri majlis ilmu
21) Buat baik pd ibubapa
22) Isteri hendaklah taat pd suami
23) Banyakkan bersedekah
24) Berbuka dgn 3 biji kurma dan air yg belum dipanaskan oleh api
25) Berbuka bersama org tua
26) Jemput tetamu berbuka
27) Kurangkan berat badan
28) Banyakkan i'tikaf di masjid (lelaki sahaja)
29) Baiki hubungan suami isteri
30) Baiki hubungan jiran
31) Isteri jauhi drpd keluar memakai mekap & perhiasan
32) Elakkan berbelanja berlebihan
33) Kuatkan kesabaran
34) Banyakkan selawat,istighfar,bertasbih
35) Berazam beramal (pada malam Lailatul Qadar)
36) Mengejut anak dan isteri di mlm Lailatul Qadar
37) Elakkan menonton TV yg mengandungi nafsu
38) Elakkan mendengar radio berunsur hiburan
39) Berdoa dgn nada lembut dan merayu
40) Jauhkan bercumbu dgn suami/isteri
41) Mendoakan ibu bapa samaada hidup atau yg meninggal dunia
42) Melazimkan solat waktu
43) Elakkan sebelum berbuka bersiar2 yg menjadikan pandangan liar
44) Elakkan banyak berhutang
45) Melepaskan perasaan sedih melepaskan Ramadhan ditakuti tidak bertemu lagi dengan Ramadhan akan datang
46) Tunaikan zakat fitrah
Cara Beramal Di Malam Lailatul Qadar (Malam 21-30)
1) Kepada Orang Tua Lemah Cara beramal solat Maghrib, Isyak dan Tarawih berjemaah di masjid/surau, ini sudah dikira beramal Al Qadar
2) Orang yg tidak sanggup solat malam yang panjang * Baca ayat akhir surah Al Baqarah* Baca ayat Kursi* Baca surah Yaasin* Baca surah Al Zalazah* Baca surah Al Qafirun* Baca surah Al Ikhlas
3) Bagi orang yamg kuat dan cergas* Bangunkan isteri dan anak * Mandi* Solat malam - Tahajjud, Taubat, Tasbih, Hajat, Istikharah, dan baca Al QuranNUZUL Al QURAN ( 17 Ramadhan ) * Tarikh turunnya Al Quran* Beramallah di malamnya dengan solat malam dan
amal2 yg baik

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Tuesday, September 11, 2007

buku-buku aku

al salam alaykum

dlm bulan nih dan bulan lepas... aku ada beli beberapa buah buku... di antaranya ialah:-

1. eh, wat yu talking? - dah abis baca dah...
2. honk, if you're malaysian - baru 3 bab kot habis...
3. tuhan manusia - dah separuh... tak tau lg bila nak sambung...
4. 9! - koleksi cerpen... aku baru baca cerpen ghafirah idris... sbb aku suka gaya tulisan ghafirah...
5. tiada lagi cinta - tak sempat baca lg
6. asmara asrama - pun tak sempat baca lg...

belum lg tambah senarai buku/novel yg adik aku dah beli kat Sarawak sana... raya nnt dia bawak balik buku tuh...

aku ingat nak habiskan dulu Tuhan Manusia, karya Faisal Tehrani dulu laa... best ke??? bagi aku best... nak tau lebih lanjut... layari www.ujanailmu.com.my

senarai buku yg aku nak beli:
1. tentang cinta - pahrol m. juoi
2. the right word at the right time - reader's digest (dah puas carik kat kuantan, kat kl... tak jumpa laa buku nih)
3. dekat di hati - alaf21
4. danur kasih & kasih kita - najwa aiman (pun tak jumpa gak kat mana2 kedai buku kat kuantan dan kl - tp aku tak pi lg CESB kat kuantan nih)
5. jika benar cinta - alaf21
6. ps, i love you - cecilia ahem
7. life is an open secret - zabrina
8. i am muslim - dina zaman
9. sahabat kole kacang (bleh bg free lg tak??)

takde buku agama ke kay nak baca??? :)

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Sunday, September 09, 2007

kawan-kawan lama

al salam alaykum
dalm setahun nih... ada 3 org kawan lama yg kontek aku...
1. kawan 1 nih... kawan masa usm laa... kira musuh aku laa... 2-3 menjak nih rajin kontek aku... sanggup nak turun ke kuantan... nak jumpa aku... nak belanja makan... kalu aku gi kl pun.. sanggup nak amik aku... sbb kononnya nak dapatkan sain aku pada borg takafulnya... dlm kata lain... dia nak jual takaful dia kat aku
2. kawan yg kedua... junior school aku kat usm gak... dia kontek aku 4 bulan lepas kot... sanggup dtg pas waktu kije... sbb dia kije syif malam... tak tido siang dtg ke gebeng nak jumpa aku... aku ingatkan apa laa... rupa2nya nak suh aku join dia MLM... aku tak jadik nak join... smpi skrg dia ilang tanpa khabar...
3. kawan ketiga... "kawan lama" masa sekolah rendah... tiba2 jek dpt panggilan dr dia... kononnya2 dia cam teringat kat aku laa... kisah2 lama kami masa sekolah... dia pun ckp dia kije kat bank... aku pun dah mula syak something... tp aku padamkan syak wasangka aku tuh... mana la tau kot betul2 dia mmg ingatkan aku... kisah2 kami masa sekolah rendah dulu... sempat laa jugak mengimbau kenangan lama... tp skrg dia dah pun kawin setahun yg lepas, dan ada anak sorg... tak kisah pun... sbb zaman sek rendah.. apa laa yg kitorg tau... walopun hanya berhubungan setahuin sekali sampai aku tingaktan 4, akhirnya senyap jugak di tengah jalan...
dia pun bg no hp dia kat aku... tak kisah laa aku amik je laa... tp pas 2 ari... aku dpt sms dr dia... dia buat marketing utk personal bank loan, kredit kad, house loan etc... silka laa kontek dia.. hangin jek... menyirap jek aku rasa...
kawan-kawan aku... terima kasih kerana masih mengingati aku...
aku amat hargai jika ingatan tulus ikhlas kalian terhadapku, tidak disertai dengan niat yg lain... melainkan utk mengeratkan silaturrahim kita yg terputus lama...
sekilan terima kasih
aku yg sering mengingati korg dgn setulus hati aku...
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, September 06, 2007

kena marah!!!

meeting sdg berjalan...
juda ngn mashi berpandangan...
dan diorg berkata "first time aku dengar kay marah lee"

hahaha...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, August 30, 2007

SELAMAT HARI MERDEKA

SELAMAT HARI MERDEKA

Have a good weekend!

The four blessed looks

Look back and thank God.
Look forward and trust God.
Look around and serve God.
Look within and find God!'

'Face your past without regrets.
Handle your present with confidence.
And prepare for the future without fear!''

'Life is short, so forgive quickly. Believe slowly. Love truly. Laugh uncontrollably. Never regret anything that makes you happy. And have a wonderful journey!'

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, August 27, 2007

Bergunung mana pun harta, bukanlah kaya namanya, jika miskin budi bahasa..
Segagah mana pun diri, bukanlah namanya pahlawan, jika nafsu tidak dapat di lawan..
Secantik mana pun rupa nan ayu, bukanlah namanya ratu, jika buruk tingkahlaku..
Setinggi mana pun darjatnya, bukanlah namanya mulia, jika tiada iman di dada..
Melangit mana pun ilmu, bukanlah namanya bijaksana, jika tidak diamal & diguna..
Sealim mana pun warak, bukanlah namanya ulama', jika takbur & riak.."

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Saturday, August 25, 2007

persona.. takkan tak mempersona langsung??

niko: kay, aku nak beli myvi
aku: myvi lg... beli laa persona... cantik apa
niko: takmoh laa... tak cantik... lg pun keter baru... nnt ada prob...
ezani: kay... aku pun nak beli myvi gak...
aku: lg sorg nak beli myvi... aku kata amik laa persona... kan cantik tuh...
ezani: takmoh laa... tak cantik... ko nih promote persona nampak... ada komisyen ke??
aku: mana ada... promote free... cantik apa... ko beli bleh aku tumpang naik...
ezani: apa plak... ko naik je laa myvi ko... wat apa nak naik myvi aku...
aku: aku nak naik persona ko laaa!!!!!!!
aku: lee... cantik tak persona??
lee: cantik maa!!!
aku: awak je laa beli persona...
lee: takmoh laa... kalu saya mau beli keter... saya mau angkat vios baru...
aku: adik awak kan dah ada vios... kalu camtuh baik amik honda...
lee: honda city aar?
aku: takmoh... honda civic R type...
lee: walawehhh.... mahal lorr!!!
adik aku pun tanak beli persona... dia nak beli Hilux... maklum laa dok kat luar bandar kat Sarawak... senang kalu Hilux...
aku?? dah ada keter ler... niat nak pakai sampai mati... kalu tukar pun... time tuh Satria Gti yang dah antik...
sapa nak beli Persona???
takkan tak terpesona kot...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, August 24, 2007

mana contact lens aku???

yel... cermin ko mana? sebelah mata aku tak nmpk nih... nadia plak nyampuk.... kay contact lens awk terlipat... ha??? puk... jatuh atas tangan.... sapa ada air dia??? tlg!!! ko tak bawak ke? tak.... ko tak bawak spek ke??? tak... aku lupa... biasa aku bawak... tp arinih lupa... amy... zaharah ada tak tinggal air contact lens dia... takde laa kay!! alamak!!! dah laa terlipat keras plak tuh... takleh basuh ngn air ke??? tak bleh laa.... try la pakai semula kot2 boleh... aku pun try pakai... sakit lorr mata aku... pedih!!!
cemana nak balik nih??? takleh nak drive... mata rabun sebelah!!!! bos plak tanya... ko nih kenapa kay? contact lens tercabut... :( ganas laa mu nih... mu lompat2 ker sampai tanggal tuh??? shima nyampuk... tak laa... dia dok atas kerusi dia jek... kompem ko ganas... dok atas kerusi pun bleh tercabut contact lens... sampai ati ko bos kutuk aku...
fadhilah... tumpang balik... ok... tp kena balik awal pukul 5.30... ala kay... awk bawak je keter awk folo sy kat belakang... blehnya... ok jugak... suh amy naik ngn awak... ok laa... dah pukul 5.40... aku nak balik dah bos... bos plak tak bg balik... eh... jgn balik lg... jumpa dato dulu... sain P.O... ko nampak ke nak bawak keter tuh??? juda plak dtg... kay... aku big problem nih... mu jgn balik lg... shima plak... aku tanak tanggungjawab kalu apa2 jadik kat ko... lee plak... alaa.... awk tunggu saya saja laa... pukul 7 kita balik... sekejap saja lg... saya antar awk balik... tinggal je keter kat ofis... tak ilang punya lorr... pg esok awak amik saya??? yer lor... tak lupa punya... ok laa...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Tuesday, August 21, 2007

have a nice day

K,

Thanks for your assist. Hav a nice day.


harap2 sampai ke petang laa aku akan

" HAVE A NICE DAY"

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, August 16, 2007

aishiteru to itte kure!!!

Language Translation
-------- -----------
afrikaans Ek het jou liefe
afrikaans Ek is lief vir jou
alsacien Ich hoan dich gear
amharic Afekrishalehou
arabic Ana Behibak (to a male)
arabic Ana Behibek (to a female)
arabic Ib'n hebbak.
arabic Ana Ba-heb-bak
arabic nhebuk
arabic OHIBOKE male to female
arabic OHIBOKA female to male
arabic OHIBOKOMA male or female to two males or two females
arabic NOHIBOKE more than one male or female to female
arabic NOHIBOKA m.t.o.m. or f. to male
arabic NOHIBOKOMA m.t.o.m. or f. to two males or two females
arabic NOHIBOKOM m.t.o.m. or f. to more than two males
arabic NOHIBOKON m.t.o.m. or f. to more than two females
arabic (not standard)
arabic BAHIBAK female to male
arabic BAHIBIK male to female
arabic BENHIBAK more than one male or female to male
arabic BENHIBIK m.t.o.m. or f. to female
arabic BENHIBKOM m.t.o.m. or f. to more than one male
assamese Moi tomak bhal pau
basc Nere Maitea
batak Holong rohangku di ho
bavarian I mog di narrisch gern
bengali Ami tomAy bhAlobAshi
bengali Ami tomake bhalobashi.
berber Lakh tirikh
bicol Namumutan ta ka
bolivian Quechua qanta munani
bulgarian Obicham te
burmese chit pa de
cambodian Bon sro lanh oon
cambodian kh_nhaum soro_lahn nhee_ah
canadian French Sh'teme (spoken, sounds like this)
cantonese Ngo oi ney
catalan T'estim (mallorcan)
catalan T'estim molt (I love you a lot)
catalan T'estime (valencian)
catalan T'estimo (catalonian)
cebuano Gihigugma ko ikaw.
chickasaw chiholloli (first "i" nasalized)
chinese Wo ie ni
corsican Ti tengu cara (to female)
corsican Ti tengu caru (to male)
croatian LJUBim te
czech miluji te
czech MILUJU TE! (colloquial form)
danish Jeg elsker dig
dutch Ik hou van jou
dutch Ik ben verliefd op je
ecuador Quechua canda munani
esperanto Mi amas vin
estonian Mina armastan sind
estonian Ma armastan sind
farsi Tora dust midaram
farsi Asheghetam
farsi (Persian) doostat dAram
filipino Mahal ka ta
filipino Iniibig Kita
finnish Mina" rakastan sinua
flemish Ik zie oe geerne
french Je t'aime
friesian Ik hald fan dei
gaelic Ta gra agam ort
galego (galicia) querote (or) amote
german Ich liebe Dich
greek s' agapo
greek (old) (Ego) philo su (ego is only needed for emphasis)
gujrati Hoon tane pyar karoochhoon.
hausa Ina sonki
hebrew Ani ohev otach (male to female)
hebrew Ani ohev otcha (male to male)
hebrew Ani ohevet otach (female to female)
hebrew Ani ohevet otcha (female to male)
hindi Mai tumse pyar karta hoo
hokkien Wa ai lu
hopi Nu' umi unangwa'ta
hungarian Szeretlek
hungarian Szeretlek te'ged
icelandic Eg elska thig
indonesian Saja kasih saudari
indonesian Saya Cinta Kamu
indonesian Saya cinta padamu
indonesian Aku cinta padamu
irish taim i' ngra leat
italian ti amo (if it's a relationship/lover/spouse)
italian ti voglio bene (if it's a friend, or relative)
japanese Kimi o ai shiteru
japanese Watakushi-wa anata-wo ai shimasu
javanese Kulo tresno
kannada Naanu Ninnanu Preethisuthene
kannada Naanu Ninnanu Mohisuthene
kiswahili Nakupenda
klingon qabang
klingon qaparHa' (depends where in the galaxy you are)
korean Tangsinul sarang ha yo
korean Nanun tangshinul sarang hamnida
korean No-rul sarang hae (man to woman in casual relation)
korean Tangshin-ul sarang hae-yo
korean Tangshin-i cho-a-yo (i like you, in a romantic way)
kurdish Ez te hezdikhem (?)
lao Koi muk jao
latin Te amo
latin Vos amo
latin (old) (Ego) amo te (ego, for emphasis)
latvian Es milu tevi (Pronounced "Ess tevy meeloo")
lingala Nalingi yo
lisbon lingo gramo-te bue', chavalinha
lithuanian TAVE MYLIU (ta-ve mee-lyu)
lojban mi do prami
luo Aheri
macedonian SAKAM TE!
madrid lingo Me molas, tronca
malay Saya cintamu
malay Saya sayangmu
malay/Indonesian Aku sayang enkow
malay/Indonesian Sayah Chantikan Awah
malayalam Njyaan Ninne' Preetikyunnu
malayalam Njyaan Ninne' Mohikyunnu.
mandarin Wo ai ni
marathi me tujhashi prem karto (male to female)
marathi me tujhashi prem karte (female to male)
mohawk Konoronhkwa
navaho Ayor anosh'ni
ndebele Niyakutanda
norwegian Eg elskar deg (Nynorsk)
norwegian Jeg elsker deg (Bokmaal) (pronouncedyai elske dai)
osetian Aez dae warzyn
persian Tora dost daram
polish Kocham Cie
polish Ja cie kocham
portuguese Amo-te
portuguese (brazilian) Eu te amo
punjabi Mai taunu pyar karda.
romanian Te iu besc
russian Ya vas liubliu
russian ya liubliu tebia
russian ya tebia liubliu
russian Ya polyubeel tebya.
scot Gaelic Tha gra\dh agam ort
serbian LUBim te.
serbocroatian volim te
shona Ndinokuda
sinhalese Mama oyata adarei
sioux Techihhila
slovak lubim ta
slovene ljubim te
spanish Te quiero
spanish Te amo
srilankan Mama Oyata Arderyi
swahili Naku penda (followed by the person's name)
swedish Jag a"lskar dig
swiss-German Ch'ha di ga"rn
syrian/Lebanes BHEBBEK (to a female)
syrian/Lebanes BHEBBAK (to a male)
tagalog Mahal kita
tamil Ni yaanai kaadli karen (You love me)
tamil n^An unnaik kAthalikkinREn (I love you)
tcheque MILUJI TE^
telugu Neenu ninnu pra'mistu'nnanu
telugu/india Nenu Ninnu Premistunnanu
thai Ch'an Rak Khun
thai Phom Rak Khun
tunisian Ha eh bak *
turkish Seni seviyo*rum (o* means o)
ukrainian ja tebe koKHAju (real true love)
ukrainian ja vas koKHAju
ukrainian ja pokoKHAv tebe
ukrainian ja pokoKHAv vas
urdu Mujhe tumse mohabbat hai
vietnamese Em ye^u anh (woman to man)
vietnamese Toi yeu em
vietnamese Anh ye^u em (man to woman)
vlaams Ik hue van ye
vulcan Wani ra yana ro aisha
welsh 'Rwy'n dy garu di.
welsh Yr wyf i yn dy garu di (chwi)
yiddish Ich libe dich
yiddish Ich han dich lib
yugoslavian Ya te volim
zazi Ezhele hezdege (sp?)
zuni Tom ho' ichema
zulu Ngiyakuthanda!

kenapa ek??? ni sbb tgk citer korea laa... love truly...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, August 15, 2007

KPLI

al salam alaykum

tengahari tadi aku interbiu KPLI... aku dapat agak... aku kompem GAGAL

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Tuesday, August 14, 2007

bawak laju-laju

salam alaykum

aku balik dr kl ari ahad arituh... naik viva baru siti... best lg dr keter aku... yer laa keter baru... kang majuk plak keter aku... bertolak dari Sentul, Kl ke Kuantan... berehat sebentar di temerloh setengah jam... setelah penat mengusha seorg mamat speckie yg drive myvi kaler gold... ingatkan mamat tuh nak berenti gak kat temerloh... tp exit temerloh rupanya... hhehehe

sampai tepat 7.30 mlm kat depan umah aku... ayah aku pun tanya laa... bertolak td pukul berapa? 5.00 pm kat sentul, siti bawak... berenti kat temerloh makan nasik pukul 6.00pm... pastu kak long bawak pukul 6.30 pm... sedar2 7.30 pm kat depan rumah... tekan minyak berapa? 160km/j kot... takper laa... bawak lg laju2 keter ringan... bawak laa lg... mak aku plak nyampuk... takperlaa... cepat skit masuk kubur...

kena marah la plak!!!!


pastu... kuar berita la plak smlm... ada eksiden kat bukit gantang... sbb bawak laju... mmg best dapat "ceramah" keselamatan jalan raya dr mak aku....

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, August 13, 2007

org johor baik... yer ker???

itulah yg mak aku ckp... cth terdekat... ayah aku laa... iyyer... ayah aku mmg baik... tp mungkin sbb mmg ayah aku baik... bkn sbb ayah aku org johor... dan sbb dia ayah aku, so aku mengakui ayah aku baik...
fahmi pun ckp.... org johor baik... sbb dia org johor... tp, isteri dia pun ckp... org johor baik... mmg laa... sbb fahmi tu suami dia...
firuz pun penah ckp... org johor baik... sbb x-boipren dia org johor... cuma takde jodoh...
ofismet aku pun ckp... org johor baik... sbb dia dgr aku tanya fahmi, time tuh tgh on the phone ngn fahmi... so ofismet aku nyampuk laa... org johor mmg laa sgt baik...
aku pun ada sapa2 lg nak ckp org johor baik???
kenapa aku tanya org johor baik??

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, August 10, 2007

negarakuku???

2 ari lalu, aku tgk kat youtube videoclip yg heboh diperkatakan skrg nih... negarakuku... mungkin jadik negarakuku sbb dirapkan... so sebenarnya negaraku-ku...
aku tak paham bahasa mandarin nih walopun selalu tgk citer ciner... so aku suruh Lee translatekan... Lee tak tau pun isu semasa yg melanda negara skrg nih... bz kat site laa katakan... 24 jam kena on duty...
mula2 isu pertama yg Lee sebut pasal polis amik rasuah laa... lg Lee? air muka dia berubah... kenapa Lee? apa lg yg dia ckp... ke laju sgt awak tak paham??? sy paham... tp awak tak payah tau laa... sy nak pi site laaa lg baik!!!!! terus dia blah camtu je... so tak tau laa apa dia citer sebenarnya pasal lagu tuh... sbb Lee tanak citer...
pada aku... budak tuh tak patut buat lagu negaraku macam tuh... walopun aku tak tau sgt pasal akta lagu kebangsaan atau pasal akta hasutan... apa2 lg akta yg ada... apa yg aku paham dan tahu sejak dari sekolah lg... kita disemai utk menghormati lagu NEGARAKU.... atas dasar semangat cintakan negara, atas semangat patriotik... semangat kenegaraan... semangat perpaduan... semangat kemerdekaan... dan apa2 semangat lg laa yg ada...
dah laa... walopun byk lg yg bleh diperkatakan... cukup laa... walopun mamat tuh dah mintak maaf... bg aku dia tak patut dimaafkan...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, August 08, 2007

bengong

bertentang mata seolah2 tiada apa
berpaling muka ada saja yg tidak kena...

ni kira dah tahap bengong laa nih

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Sunday, August 05, 2007

uwwaa!!!!!!

al salam alaykum

pada pukul 1.56 am, aku menemani rakan sekuliahku menyiapkan assigment kumpulan kami yg tidak disiapkan oleh salah seorg rakan kumpulan kami... satu keadaan yg tak pernah berlaku semasa aku undergrad dulu... huhuh...

letih jugak yek jadik part time student nih...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, August 02, 2007

selamat hari lahir

al salam alaykum


yelli: tau tak... 3hb nih besday aku... 2hb nny besday kay... makcik marketing tu pun lahir bulan 8... tp aku tak ingat brp hb... ezani pun lahir bln 8... tp x ingat brp hb...

dia: yer ker?? tipu laa..

yelli: betul laa...

dia: tapi, kenapa kamu bgtau saya???

yelli: lorr... mau suruh kamu beli adiah maa...

yelli dtg bercerita ngn aku kisah 31 julai yg lalu...

dia nak pancing Lee belikan adiah utk dia & aku... niat di hati dia nak bgtau yg 2hb Ogos 2007 ialah hari lahir aku... aku pun menambah... mu pun bengong yelli... sapa laa kita nih dia nak beli adiah... adoi laa...

selamat hari lahir Cik Kerini...
lupakan impian lalu...
bina impian baru...
jangan lagi kau tersadung di akar berselirat...
kalau jatuh... terus bangkit walau kepayahan...
biar merangkak... bertatih... berjalan... berlari...
teruskan perjalanan...
sehingga ketemu apa yg kau cari...
Happy Birthday and may your life continue to grow and change beautifully through the years.


Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, August 01, 2007

tak cekap lg rupanya...

al salam alaykum
hari isnin, ayah aku ikut aku sekali gi kije.. aku suh dia bawak kete utk ke Gebeng (tempat kije aku laa)... bertolak dr rumah pukul 7.40 am... aku rasa lambat sgt dah tuh kuar dr umah... aku dpt punch card pukul 8.10 am...
hari selasa... niat di hati nak challenge ayah aku laa... aku kuar umah pukul 7.40 am gak... tp aku punch card pukul 8.18 am...
hari ni plak... aku kuar umah pukul 7.30 am... punch card pukul 8.12 am...
mmg aku yg tak cekap!!! tak pun mmg bawak keter lembab!!!
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, July 30, 2007

lg gambo kat tmn negara

saja nak mengubat hati yg duka... upload gambo...

kat petronas gambang kot...

kat jambatan gantung lerr...

roommate sementara...

atas lori la plak...

sementara nak tunggu naik bot...

eh... ada gak kat ofis laa plak...

letih... letih...


Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Sunday, July 29, 2007

tension....

al salam alaykum

skrg nih aku kat lib uitm... tgh dok mencari artikel utk presentation next week...

aku tgh tension sbb aku rasa aku tak buat dgn baiknya ujian pg td...

isk isk isk...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Tuesday, July 24, 2007

haru biru...

al salam alaykum...

dia dah yakin... aku plak yg ngok ngek...
kesian kat dia...

bkn aku yg tanak mencuba... tp risikonya tetap ada...

aku tanak dia kecewa...

macamana yek???

Surah Yasin 36:36. Maksud ayatnya: "Maha Suci Tuhan Yang telah menciptakan makhluk-makhluk semuanya berpasangan, sama ada dari yang ditumbuhkan oleh bumi atau dari diri mereka ataupun dari apa yang mereka tidak mengetahuinya."

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, July 19, 2007

i've been tagged!!!

adnin dah tagged saya!!!!!!!!!!!!

"For everyone's information, this is a great tagging game, meant for charity. For every tag response before 26th August 2007 , Idham - the initiator - will donate RM127 to Darul Izzah Orphanage, Bandar Baru Bangi, Malaysia. Meaning, by doing this meme you'll be donating RM127 to the orphanage (with his money though :D). He's targeting at least 100 bloggers to get about RM1k for this chosen charity of his! And the rules are (copying and pasting from the original rules from Idham's blog) ..."

Okey, this is the rule;
If you are tagged, you need to write an entry related to the meme. At the end of your entry you just need to tag as many person as you like. You will then leave a comment in their blog to let them know they have been tagged. And to include this message, "By doing this meme you are contributing rm127 to the Darul Izzah Orphanage".

Then please copy and paste this rule somewhere in your entry.The meme is about completing at least seventeen out of the following twenty seven sentences........ (ive done mine in black)

The meme is about completing at least seventeen out of the following twenty seven sentences........ (ive done mine in purple)

1. A person is only as good as he be as he is

2. Friendship is always forever

3. To love is to care & share

4. Money makes me mad

5. I miss USM

6. My way of saying I care is by giving & sharing the best that I have (same thought with adnin)

7. I try to spread love and happiness by giving & sharing the best that I have! :) (same thought with adnin)

8. Pick the flowers when I feel to

9. To love someone is to care & share and accept all weaknesses and strengths

10. Beauty is in the eye of the beholder (mmg betul pun)

11. When I was thirteen, what I remember the most was, I was in form 1... eh no... kelas peralihan laa in SMAI (best kan adnin)

12. When I was twenty one, I remember when I was in sem 4, I got P1 for final…. huhuhu

13. I am most happy when my family happy

14. Nothing makes me happier than yg membuatkan keluarga aku bahagia…

15. If I can change one thing, I will change nothing

17. Wouldn't it be nice if we could be together here and after… heeheheh

18. If you want to be loved then you have to give love. (copy yg adnin… cam betul la plak)

19. Money is not everything but you can get everthing with money… except love...

20. The most touching moments I have experienced is when I graduated

21. I smile when I listen to buat ku tersenyum by SO7

22. When I am happy, I smile the whole day…

23. If only I don't have to ‘work’, then I’ll be full time domestic engineer... heheeh...

24. The best thing I did yesterday was kemas meja & almari kerja aku… arinih sepah balik… huhuhhu

25. If I ever write a book, I will give it this title, buat kutersenyum…

26. One thing I must do before I die is to get married… ehehehe

27. Doing this meme, I feel rupa2nya byk lg yg aku tak buat dan macam nak kena buat…

And now I’m tagging;
1. kha
2. izma
3. ilah
4. tim

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, July 18, 2007

kat taman negara

al salam alaykum

hujung minggu lepas kami ke taman negara utk family day... seronok sgt!!! tambahan plak aku kali kedua ketaman negara... pertama kali semasa aku darjah 6 thn 1993... kali ni aku ke sana lg...
kalu dulu ke taman negara naik bot dr kuala tembeling ke kuala tahan amik masa 4 jam perjalanan.... tp skrg jalan darat dah ada... 3 jam dr kuantan dah sampai ke kuala tahan... byk perubahan laa... yer laa dah 14 thn berlalu...

tp kali ni gak aku tak berpeluang laa nak pi ke lata berkoh... sama gak mcm dulu... apa lagi nak daki gunung tahan... harap2 aku dpt pergi kali ke3 utk ke lata berkoh dan menakluk gunung tahan... insyaAllah... tp dpt gak laa merasa naik canopy walk way sepanjang 530 mtr... dulu masa aku pi thn 93 baru 100 mtr siap... aku naik pun dlm 50 mtr jek... kalih pun rapid shooting gak...

ni la sebahagian gambo2... ada lg... tp tak sempat nak upload dlm webshot aku... ada masa kang aku upload laa...

masa dinner... tema flora and fauna... sbb tu la kat jari aku ada rama-rama... fauna la katakan... flora??? kat kaki kain jubah aku ada bunga kaler hitam... lengkap laa flora & fauna...

ni laa bos aku... cam tok arab tak??? marah lak awek dia... dia cabut nama aku utk lucky draw... dia ckp aku nih org kuat dia... org kuat ler.... nak cabut lari nih boss... heheeh

lawan tarik tali ngn mak2 dara... kalah lg anak2 dara thn nih...
naik bot utk rapid shooting ke kuala terenggan... tak nmpk aku ke??? ada maa... kat belakang org tudung hitam tuh...

tungggu turn utk naik canopy walk way atau dlm bahasa melayu ialah jambatan gantung...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Tuesday, July 17, 2007

daniel wu


sapa dia nih??? aku pun tak tau laa apa siginifikannya mamat pelakon nih dlm hidup aku...
smlm tgk dia kat tv3...
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Thursday, July 12, 2007

say yes to yourself

"Keep away from people who try to belittle your ambitions. Small people always do that, but the really great ones make you feel that you too can be great" – MARK TWAIN

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, July 04, 2007

cinta Zulaikha

pejam mata bayangkan cinta,
satu cahaya terindah,
dari jiwa,terang jiwa,
kekasih ku kau ku puja.

menjelma di langit musim berduka lara,
terpinggir sepi hampir putus asa,
melayar hari kelam yang tak bermaya,
dan makna.

hendak ku luahkan,
takut makan lah diri,
hendak ku simpankan,
meracuni hati.

hendak ku jeritkan,
takut malu sendiri,
hendak ku diamkan,
kau takkan mengerti.

biar susah bagai cinta zulaikha,
cinta dalam mimpi jadilah nyata,
biar pahit manis juga terasa,
hari inin hampa esok gembira(2x).
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

terkenang masa dahulu...

al salam alaykum

smlm aku bg training utk staff baru... biasa laa sesi memperkenalkan diri
saya cik kerini... panggil saya kay je...
ada laa mamat tu jawab plak... nama saya keritu... eh Mohd Khairi... org pun panggil kay jugak... aku jeling je sekilas... pastu teringat kawan lama aku... dan bercerita laa aku pasal aku ada kawan dr zaman matriks ke USM... nama dia Mohd Khairi Mohamad... dikenali sbg keritu dan jugak nama panggilannya ialah kay...
kebetulan eh???
dia apa kabar ek??? aku pun kontek laa dia... setelah berkurun lama tak berkontek... bercerita ttg org yg sama nama dgnnya dan cerita aku yg teringatkannya... keri jawab patut laa dia tersedak pd pukul 10.30 pg (siap menambah betul tak tipu)... kebetulan lg... sesi bercerita aku tu pun dekat pukul 10.30 pg gak laa...
isk isk isk...
semoga dia sentiasa dipermudahkan segala urusan oleh Allah swt...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Tuesday, July 03, 2007

moto atau keter??

salam alaykum...

mak aku dah bg kata putus... takdenya nak bg aku bawak moto pi kije... dan takdenya nak terima offer Lee utk menumpangkan aku ke tempat kije...
bawak je keter sendirik... duit bleh dicarik... nyawa takleh tukar ganti...

kena start jualan langsung ke???

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, July 02, 2007

hadhari???

salam...

aku bkn suka pi perkampungan hadhari ke... jom heboh ke... apa ke... tp kalu KRU ada kompem aku pi... hehehe...

so sempena bestday mak aku ari sabtu arituh... aku ikut le kemahuannya dgn bawak dia pi jalan2 kat perkmpungan hadhari... sambil dpt ilmu pengetahuan... dpt la jugak jumpa artis...

saujana dah tukar anggota ek???

tp yg mak aku suka sekali ialah...

nak jumpa ina mawi tuh...
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Saturday, June 30, 2007

hello

hello!!!!!!!!!!! jgn pandang org takde mata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, June 29, 2007

untuk yg single mingle

al salam alaykum
aku copy kat blog... tak ingat la blog sapa... saja nak share utk yg single... sharing is caring...
Tidak, jodoh tiada kaitan dengan keturunan. Hanya belum sampai masanya. Ia bagai menanti jambatan untuk ke seberang. Kalau panjang jambatannya jauhlah perjalanan kita. Ada org jodohnya cepat sebab jambatannya singkat. Usia 25 tahun rasanya belumlah terlalu lewat. Dan usia 35 tahun belum apa2 kalau sepanjang usia itu telah digunakan untuk membina kecemerlangan. Nyatakanlah perasaan dan keinginan anda itu dalam doa2 lewat sembahyang. Allah mendengar.

Wanita baik untuk lelaki yang baik, sebaliknya wanita jahat untuk lelaki yang jahat. Biar lambat jodoh asalkan mendapat Mr Right dan biar seorang diri drpd menjadi mangsa lelaki yang tidak beriman kemudian nanti.

Memang kita mudah tersilap mentafsir kehidupan ini. Kita selalu sangka, aku pasti bahagia kalau mendapat ini. Hakikatnya, apabila kita benar2 mendapat apa yang kita inginkan itu, ia juga dtg bersama masalah.

Kita selalu melihat org memandu kereta mewah dan terdetiklah di hati kita, bahagianya org itu. Hakikatnya apabila kita sendiri telah memiliki kereta mewah kita ditimpa pelbagai kerenah. Tidak mustahil pula org yang memandu kereta mewah(walaupun sebenarnya tak mewah) terpaksa membayar lebih tatkala berhenti untuk membeli durian di tepi jalan. Orang lain membeli dengan harga biasa, dia terpaksa membayar berlipat ganda.

Ketika anda terperangkap dalam kesesakan jalan raya, motosikal mencelah-celah hingga mampu berada jauh di hadapan. Anda pun mengeluh, alangkah baiknya kalau aku hanya menunggang sebuah motosikal seperti itu dan cepat sampai ke tempat yang dituju. Padahal si penunggang motosikal mungkin sedang memikirkan bilakah dia akan memandu kereta di tgh2 bandar raya.

Bukan semua yang anda sangka membahagiakan itu benar2 membahagiakan. Bahagianya mungkin ada tapi deritanya juga datang sama. Semua benda, pasti ada baik buruknya.

Demikian juga perkahwinan. Ia baik sebab ia dibenarkan oleh agama, sunnah Nabi, sebagai saluran yang betul untuk melepaskan shahwat di samping membina sahsiah dan sebagainya, tapi ia juga buruk sebab ramai org yang berkahwin hidupnya semakin tidak terurus.

Ramai orang menempah neraka sebaik sahaja melangkahkan kaki ke alam berumahtangga. Bukankah dengan ijab dan Kabul selain menghalalkan hubungan kelamin, tanggungjawab yang terpaksa dipikul juga turut banyak? Bukankah apabila anda gagal melaksanakannya, anda membina dosa seterusnya jambatan ke neraka?

Berapa ramaikah yang menyesali perkahwinan masing2 padahal dahulunya mereka bermati-matian membina janji, memupuk cinta kasih malah ada yang sanggup berkorban apa sahaja asalkan segala impian menjadi nyata?

Jika tidak sanggup untuk bergelar isteri tidak usah berkahwin dulu. Jika merasakan diri belum cukup ilmu untuk bergelar ibu ataupun ayah, belajarlah dulu. Jika rasa2 belum bersedia untuk bersabar dgn kerenah anak2, carilah dulu kesabaran itu. Jangan berkahwin dahulu sebab kenyataannya ramai yang tidak bersedia untuk melangkah tetapi telah melompat, akhirnya jatuh terjerumus dan tidak jumpa akar berpaut tatkala cuba mendaki naik.

Berkahwin itu indah dan nikmat bagi yang benar2 mengerti tuntutan2nya.

Berkahwin itu menjanjikan pahala tidak putus2 bagi yang menjadikannya gelanggang untuk mengukuhkan iman, mencintai Tuhan dan menjadikan syurga sebagai matlamat. Berkahwin itu sempadan dari ketidaksempurnaan insan kepada kesempurnaan insan - bagi yang mengetahui rahsia2nya.

Berkahwinlah anda demi Tuhan dan Nabi-Nya, bukan berkahwin kerana perasaan dan mengikut kebiasaan. Jodoh usah terlalu dirisaukan, tiba masanya ia akan datang menjemput, namun perlu juga anda membuka lorong2nya agar jemputan itu mudah sampai dan tidak terhalang.

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, June 25, 2007

sabtu & ahad

salam alaykum

ari sabtu pas kije dekat kul 3 aku smpi ke umah asyha... asyha dah siap bertunang... aku lmbt sbb dia tunang kul 12 aku hbs kije kul 1 tp balik lewat jugak laa 2 lebih br kuar ofis...
so, takde laa gambo aku ngn asyha... bakal suami dia umur 35 thn... tekojut den!!! jumpa kat dlm komuter... hahaah!!! aku ingat dlm novel je ada citer cam nih... realiti rupanya!!! aku penah baca satu novel tajuk "Mencari Cinta" nukilan Alleeya Myra kot... citerdia lebih kurang cam cite kawan aku ni laa...
tiba² Rafidah tanya aku... 26 nih dah tua sgt ke???
tiba aku pun teringat ada sorg kwn tanya aku... relevan lg ke quote ni utk aku? "daerah kita bkn daerah bercinta... bkn masa utk merajuk kasih memujuk... tiada senda gurau memanjang... krn kita dlm daerah berjuang..."
relevan lg la kot... aku baru jek register ahad smlm kat uitm...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Tuesday, June 19, 2007

sekitar OGA 2007

al salam alaykum

ari jumaat minggu lepas aku, kak zaharah, fadhilah and lee ke OGA. sampai sana Ng plak tumpang sekaki... ni laa gambo2nya... sambil mencari ilmu pengetahuan, maklumat berguna kepada company dan carik kije kosong utk diri sendiri (heheeh)...
dpt gak naik katak nih walopun tak dpt gi offshore, bila laa ada peluang...
BMW ke??

jalan2 kat klcc kak zah, aku, lee, ng


lepas acara makan2

kat klcc lg....

lagi gambo.... klik album gambar aku

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, June 18, 2007

starlight

"Starlight"

Far away
This ship is taking me far away
Far away from the memories
Of the people who care if I live or die

Starlight
I will be chasing the starlight
Until the end of my life
I don't know if it's worth it anymore

Hold you in my arms
I just wanted to hold
You in my arms

My life
You electrify my life
Let's conspire to re-ignite
All the souls that would die just to feel alive

But I'll never let you go
If you promised not to fade away
Never fade away

Our hopes and expectations
Black holes and revelations
Our hopes and expectations
Black holes and revelations

Hold you in my arms
I just wanted to hold
You in my arms

Far away
This ship is taking me far away
Far away from the memories
Of the people who care if I live or die

And I'll never let you go
If you promise not to fade away
Never fade away

Our hopes and expectations
Black holes and revelations
Our hopes and expectations
Black holes and revelations

Hold you in my arms
I just wanted to hold
You in my arms
I just wanted to hold

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Saturday, June 16, 2007

moto ke keter?

al salam alaykum

aku sdg menimbang2 nak bawak moto ke tempat kije... malas nak drive keter... nak jimat duit minyak skit... nak tampung kos pembelajaran.... baik dan buruk bawak moto ke gebeng nih sedang dikaji... tak bg tau lg kat mak ayah aku... just mintak pendapat kawan2... bahaya sebenarnya bawak moto kat gebeng nih... ramai yg tak bg... aku pun tak tau cemana... aku pun malas nak bawak moto sbb takleh nak layan lagu... takleh nak dgr radio pagi di era... hihihihhi... tp kalu bawak moto... pakai walkman pun ok gak... tp bahaya la!!! kawan aku ckp... mmg jimat minyak... bawak moto dlm 80 je sebulan,... keter aku 250 sebulan... huhhu....
last sekali aku tanya "i like the way you move" tu... dia pun tak bg gak... jangan laa... bahaya lorrr!!!!!!!!! last2 dia ckp... dia bleh antar aku pi kerja... (kitorang duduk setaman tp tak senama) tp time balik laa plak... dia suh aku tumpang fadhilah... sbb dia balik lmbt... nnt projek on going kan... lg balik lmbt... sian kat aku...
hahaahah!!!! best jugak offer tuh... tgk laa nanti... akan dipertimbangkan sekali lg....

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Friday, June 08, 2007

pemandu kat Kuantan??

al salam alaykum

pg td kat traffic light depan Shahputra, terpandang cermin pandang belakang... driver kat belakang... hmmm... hensem gak!!! bawak CBV 70*5, Wira SE kaler maroon...
tp tak semena2 ilang kehensemannya... sbb abis sumer org dia himpit2... termasuk laa aku sekali... bwk laju2 kat jalan sempit... bengong laa tuh!!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, June 04, 2007

utk adnin

al salam alaykum

ni laa gambo2 kat kenduri kawin herny... jemputan 3000 org... ramai gak laa yg dtg...
yg paling best jumpa cikgu mustaparudin, cikgu yaakob, cikgu zaimah, ustazah wan saadah...
cikgu mus skrg kije kat jaip, cikgu yaakob selalu gi mesir tgk2 anak murid kat sana... ustazah wan saadah tak sempat nak bertanya khabar... tp dia ckp saya tembam skit... org lain mengurus... saya je menembam... tak sangka ustazah wan saadah ingat saya lg...
kawan2 yg saya jumpa... anita, azniza, juliana, kak eda, shahru, ramai lg laa.. ramai sgt!!!
azniza katanya sakit selepas melahirkan anaknya yg pertama... tak sempat nak amik gambar ngn azniza... tiba2 je ilang...
sempat jumpa umi nurul... anak nurul tak berapa sehat lg... masih memerlukan bantuan pernafasan...
nak tau kisah herny ngn ifzam... awk buzz la saya kat ym ke, msn ke, emel ke... tak best laa citer kat sini... heheheh... ifzam mengajar kat sabah, herny plak kat smart... ni laa ifzam khalil ngn pasangan herny farhanna adnan... bersama geng makan kenduri...
ingat lg nurul iman safiyyah??? anak siapa tuh???
senyuman herny utk adnin...

kak eda... hamil 5 bulan... ingat masa amik gambo dia kat tangga sekolah... camni jugak laa pesennya...
di dalam bilik pengantin...
dengan juliana la plak... jue tunang bln 7 nih...

sekian sahaja utk adnin...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

kawin dayana

kawan-kawan menjamu selera

fatimah dayana... merah hati!!!

i like the way you move!!! ;)



sirajulhuda & fatimah dayana mengapit aku dan adik kecikku...

bersama rakan-rakan!!!
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::