...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Monday, May 29, 2006

TENTANG CINTA

tentang cinta

petikan dari buku tentang cinta karangan Pahrol mohd juoi..

Bijak pandai pernah mengingatkan,
"Jangan di bawa berbincang dengan 3 golongan manusia"
1.orang yg sedang lapar
2.orang yang sedang sakit
3.orang yang sedang mabuk cinta

kenapa?

orang yg lapar asyik fikir pasa perutnya...
org sakit derita menanggung kesakitannya..
dan org yang mabuk cinta hanya pk or yg dicintainya...

CINTA KALAU BAHASANYA HATI...
ITULAH CINTA HAKIKI...
KASIH JIKA DASARNYA RABBI...
ITULAH KASIH SEJATI...
CINTA PASTI DIUJI KERANA ITU SUDAH TRADISI JANJI...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Thursday, May 25, 2006

musim kahwin tiba lg...

al salam alaykum

musim kawin tiba lg... ari2 balik umah... ada jek kad kawin atas meja aku... huhu... terima kasih kat kawan2 yg sudi mengundang... tetapi apa kan daya... tak semua dpt dipenuhi...

27.5 nih... ex-kmt, sama matriks ngn aku, lina & pasangannya kat terengganu... maaf tak dpt dtg... lg ex-ihsan, syahru bariah dan pasangannya... yg ni insyaAllah, lepas waktu kije aku bleh pi... lepas tuh angah & fendi kat kelantan... tak dpt pi jgk... sorry sgt... jepp ngn jang.. kim salam kat diorg ek...

28.5 nih, eagy & pa kat johor, zana & zahrain kat selangor, maaf tak dpt pegi jugak... kesuntukan masa nak travel ngn bas ekspress... sapa lg ek?? ada lg... tp tak ingat laks...

3.6 nih... firuz & nuzul kat perak... sorry firuz.. aku tak dpt dtg... sob sob sob... tarikh ko nikah 2.6 pun tak dpt dtg jgk kot... sedih sgt!!!! nnt ko kirim kat aku gambo ko kawin ek... lg, salfarina & pasangannya kawan baik aku blkg umah... aku kena dahulukan org dekat... aspal & haiza kat muadzam... tak dpt p jugak... sbb mlm tuh jugak aku kena bergegas balik ke terengganu...

4.6 nih, kak faiz & a. haslan kat ampangan... tak pi jugak... sbb aku kat teganu sepupu aku kawin, kak ma (x-usm) dan pasangannya... tak tau laa sapa... insyaAllah, pa & eagy , yana & pokcik kat teganu, insyaAllah, aku akan dtg... intan & syahrul kat selangor... sorry intan... kay tak dpt dtg... uwwaaa!!!!!!!!

selamat pengantin baru buat semua
layarilah bahtera rumahtangga dgn iman dan taqwa
moga kerukunan abadi selamanya
matlamat dan sunnah Rasul saw dicapai
kad2 yg aku dpt thn nih... cantik2 sumer... ramai sgt org kawin thn nih... sampai mak aku tanya... yg org dlm umah nih bila lg??

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Wednesday, May 24, 2006

NPC Award


assalamualaikum....

pose2 di NPC award, Sheraton Hotel



wakil ofis...

siapa dia sebelah daku??


tak janji pun... tp sumer dtg pakai merah...
bersama MD dan anaknya...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Tuesday, May 23, 2006

cubaan 1, 2, 3...


ehehehe... thanx kat kak ida (emwin) sbb tlg ajar... selama ni icesoul (ujangzero) bg ajaran yg payah... ehehe...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

jalan-jalan blog org...

assalamualaikum

berjalan ke blog terbang tinggi aka KHA (jomterbangtinggi.blogspot.com), aku berjumpa kata-kata yg bermakna. aku mmg suka mengumpul mutiara kata, kata2 hikmah, hadis, tafsir Quran, idiom, atau apa saja yg memberi seribu satu pengertian, dan boleh buat akal fikiran aku menyelami, menafsir dan yg sewaktu dgnnya utk diaplikasikan dlm kehidupan seharian aku...

utk renungan bersama....

Apabila satu pintu ke arah kemungkaran sudah mula terbuka, maka mudahlah pula untuk syaitan memimpin ke pintu-pintu seterusnya. Kemungkaran dan kemungkaran.

’Janganlah engkau berteman dengan seseorang, yang sekiranya persahabatan itu tidak dapat membantumu selepas mati kelak’. Itu pesan Malik bin Dinar.

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Monday, May 22, 2006

4 hari takde kat umah

assalamualaikum

pukul 1.00 pg hari khamis, aku naik bas ke melaka, nak gi interbiu kije.. saja2 jek nak tukar angin... dak kontek si angah... dekat kul 5.30 pg aku sampai kat Melaka Central... dlm kul 9.00 pg aku pun pi kompeni tuh... aku malas laa nak citer apa yg dia interbiu aku... sbb bg aku sama jek interbiu kat mana2 pun... sama jek cara dan soklan interbiunya... angah pulak dah balik pahang sbb minggu nih nak kawin... so aku terkontang kanting laa lepas interbiu... mujur laa jepp membawa sepasukan penyelamat utk menghantar aku ke central Melaka.. sapa ek? oh ya... kak Anne dan en. Arfauz.

tiba2 aku rasa semacam jek kat bumi melaka tuh... kenapa ek?? dan aku berdoa semoga aku boleh lg ke melaka, sama ada bekerja atau pun saja2 pegi.. sbb aku ada niat dlm hati... tiba2 semacam jek perut aku menyanyi... org kata apa... ada rama2 dlm perut...

hari kahmis pukul 4.00 ptg aku sampai ke shah alam... ada lg satu interbiu pd ari jumaat kat shah alam dan pj. kat shah alam aku lepak kat umah kak zack, fidot, pah dll. pada pagi jumaat aku pun pi interbiu kat pj dulu... rasa nak nagis lepas turun kat komuter setia jaya tuh... kompeni tuh nampak gah dr stesen setia jaya, tp nak carik pintu masuk cukup punya susah... berjalan kaki aku dr setia jaya nak ke pintu depan kilang tuh... ada lah kira2 1 km.. lepas interbiu kat pj, aku pun berkira2 nak gi shah alam plak... tp bos aku plak talipon suh pi kompleks kerajaan jalan Duta.. oleh sbb ari jumaat aku mmg tak cuti, so kena ikut arahan bos laa... kensel laa interbiu kat shah alam tuh... letihnya nak carik kompleks kerajaan tuh... mujur ada best pren aku kije kat takaful, so dia yg tunjukkan cara nak kesana.. thanks ieyda... lepas abih kat sana, aku suh mashi ngn shima amik aku, then gi shah alam amik barang2 aku, then pui carik hotel eastin... sesat jugak... mlm tuh kena gi sheraton hotel... kompeni kami menang NPC award... bangga + letih. baper ari tak makan nasik... mujur big boss aku belanja makan nasik mlm tuh...

hari sabtu, lepas check out dr hotel, aku pi jumpa firuz ngn intan kat kl central... menapak lg kaki aku nih naik komuter pastu gi sogo, semua house, jalan tar, menemani kedua2 bakal pengantin baru nih membeli belah... berpisah laa kami di sini dgn harapan berjumpa lg di lain kali...

hari ahad lepak umah shima... kenduri kawin abg dia kat keramat... pastu bertolak ke kuantan dgn mashi dan shima dekat2 pukul 10.00 mlm.. sampai umah dah kul 12.00 mlm... letihnya!!!!!!

saja jek aku nak buang masa aku tulih menda nih, buang masa korg baca... yg aku tau, 4 ari tuh amat berharga bg aku... memberi seribu satu kenangan manis, dr bumi Melaka sampai laa ke KL.

ucapan terima kasih tak terhingga utk: Angah + Fendi (selamat pengantin baru), Jepp, K. Anne & Arfauz (selamat berkenalan), K. Zack, Fidot, Pah, Chah, Ieyda, Shima, Mashi, Firuz & Intan (juga selamat pengantin baru)

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Monday, May 15, 2006

takde tajuk 2

al salam alaykum

beberapa minggu lepas aku ke pulang ke negeri ayah aku, Johor darul takzim sekeluarga atas urusan peribadi di samping melawat keluarga ayah aku di sana. seperti biasa laa kalu ke johor tuh mmg tak lengkap kalu tak singgah ke Air Itam. mak aku nak beli pasu bunga dia laa...

lepas siap beli belah pasu bunga, aku dan mak aku pun melangkah masuk ke dalam satu kedai kain yg ada kat air itam tuh... biasa laa... tauke cina... pastu biasa la plak sessi tawar menawar la plak lepas berkenan sepasang kain...

dlm borak2 ngn tauke cina tuh,... tiba2 dia cakap...

tauke cina: amoi saya aar org melayu maa... cantik!!!!

mak aku: apa guna you punya amoi org melayu, tp you tak mau masuk Islam

tauke cina: ayah amoi saya aar, dia kristian maa!!!! dia tak suka Islam... jd dia tukar laaa...

pastu mak aku pun terdiam, aku pun sama. hanya beristighfar dalam hati (aku mmg selemah2 iman)... itu lah hakikatnya... semakin ramai org Islam yg murtad skrg nih... hanya tidak didedahkan pada media massa/media cetak... ada org kata hanya kes terpencil... tp bg aku, ini bukan kes terpencil... ini adalah satu masalah besar kepada umat Islam...

padan laa... gereja2 tumbuh macam cendawan lepas hujan je kat johor tuh...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com