...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Tuesday, January 24, 2006

ada lg yg berenti...

irwan: kay, aku nak mintak maaf nih kat ko... kalu ada salah silap aku kat ko ko... meninggi suara kat ko...

kay: aku pun sama... nak mintak maaf jugak kat ko... kot2 ada yg aku tersilap kata, terkasar bahasa... sepak punggung ko dulu...

irwan: sebenarnya aku nak belikan ko anak patung... tp terlupa plak... serius aku nak bg... sbb ko byk tlg aku kat sini...

kay: (dgn muka terkejut dan malu... muka aku ni main anak patung ke) eh yer ker?? takper2, ko beli... rabu nih aku gi main badminton, ko dtg laa bg aku anak patung tuh... hikhikhik

irwan: ok la... thanks laa sbb byk tlg aku... yg aku paling ingat sekali... ko kutuk aku yg pasal raised MR tuh... dah laa kutuk belakang aku plak tuh...

kay: (aku nih tak ingat apa pun, skit je ingat) a ah laa... ko raised MR demo... hehehehe

secebis dialog antara aku & irwan, ari last dia semalam. irwan nih salah sorg dak usm, senior aku (dak aero) yg kije kat amb nih, dan org kedua dr usm yg berenti selepas faisal. tinggal laa lg 4 org dak usm kat sini, tak tau nak gi mana lg...

bg aku, irwan ni sgt caring terhadap perempuan, baik ati walaupun suka mengusik dan kdg2 laser la 2 3 kali ganda... yg plg aku ingat sekali dia marah aku sbb aku usik dia... aku pun tak sangka gurauan aku tuh bleh buat dia hangin satu badan.. yer aaa.. dia pun gurau kasar ngn aku.. aku pun gurau kasar gak laa... tp tak sangka dia marah... yg tu dah pun aku mintak maaf kat dia... sebenarnya aku pun dah lupakan...

ingat lg masa family day dulu... aku nih mmg tak reti main volley ball... kena plak buat team kena lawan... dia la ajar aku macamana nak main... mcm sorg abg layan adik2 dia... tp ajaran dia tak berguna kat aku masa lawan.. masa berlatih je bagus sorg2...

all the best to you, irwan... moga ko jumpa apa yg ko cari...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Monday, January 23, 2006

dunia batinku

ehehe... kawan2 aku kata, aku ada sikap inkuiri yg sgt tinggi... terutama sekali bab2 percintaan diorg... eheheh... mula2 aku pun tak sedar... tp lepas 2-3 org kat ofis aku nih kapel sesama diorg... mmg aku tanya soklan yg diorg tak jangka aku bleh tanya...kenapa ek?? aku pun tak tau... takleh ke aku nak tau ek? ke aku nih sgt busy body?? ehehehe...

bila dgr lagu dunia batinku ni... mesti sengih sorg2... ella tu cam aku... pastu kawan2 aku tuh cam tam la kot... huhuh... tp tam spider pun kata... hayati la lagu tuh, mcm2 ada.. yg tersirat, yg tersurat...

jom la kita hayati... erk.. dr hayati lagu nih baik kita terapkan penghayatan Islam kita kan... (utk aku la nih.. tah kemana2 penghayatan aku skrg nih... )

Tam Spider feat. Ella - Dunia Batinku

Selaluku bayangkan bagaimanakah
agaknya rasa ditempatmu
disamping kekasih yang membelai
hati dan perasaanmu oh kawanku

malu ku nak cerita
kerana ku tak mahu kau sampai baca rahsiaku
biarlah tak siapa yang tahu
gelojak di dunia batinku

zahir kau lihat bukan segala-gala
bibir tersenyum menutup jiwa yang luka
zahir kau lihat hanya antara lapis
mataku sinar bergenang tangis

memang nasib bercinta
kerap terhenti disimpang hidup, rindu dan cahaya
kekasih yang setia
kekasih yang amat sempurna cintanya

demi cinta yang benar...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Tuesday, January 17, 2006

saya... awak

ari nih aku belajar satu perkara yg dah lama, tp baru disahkan oleh member sebelah meja aku nih... aku selalu persoalkan kenapa bila kita berkawan lelaki perempuan, di awal perkawanan biasanya kita guna kata ganti diri 'aku' & 'engkau'... tp bila dah lama-lama.. timbul plak perasaan lain... perkawanan tu bertukar menjadi perkasihan... kata ganti diri tuh akan bertukar menjadi 'saya' & 'awak','abg' & 'adik' atau lain2 laa yg sewaktu dgnnya... tp ada jugak yg tak bersetuju... ada sorg kawan aku kata.. dia still gunakan 'aku' & 'engkau', 'gua' & 'lu' dlm perhubungan diorg... tp arituh dia tertangkap.. sbb gunakan 'saya' & 'awak'... rupa2nya 'aku' & 'engkau' guna masa duduk ramai2 dlm group ngn kawan2... cover line la tuh...

aku bukan laa nak persoalkan tp pelik bin ajaib gak... dah kawan bertahun2 lamanya guna 'aku' & 'engkau' tp senang jek nak tukar... tp bak kawan aku kata... aku nih tak mengalami lg hal2 macam nih... kiranya aku tak dewasa lg laa dlm bab perasaan nih...

jenis aku plak bila mula2 aku kenal org.. tak kira la laki ke pompuan ke... mesti aku akan bahasakan 'saya' & 'awak'... dan bila dah lama kenal... dah bleh masyuk skit.. dan sesuai ngn karakter org tuh... baru laa aku akan tukar 'saya' & 'awak' tu kpd 'aku' & 'engkau' dan yg sewaktu dgnnya... kalu yg tak ngam... kekal la 'saya' & 'awak'...

lain kot konteks penggunaan kata ganti diri pertama antara aku ngn kawan2 aku yg dah matang perasaannya... hehehe :D

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Monday, January 09, 2006

takde tajuk

aku copy dr che joe... cam best jek...

There are times when we are timid and shy about
expressing the love that we have. For this fear of
embarrassment to the other person, or ourselves,
we hesitate to say the actual words "I love you."
So we try to communicate the idea in other
words. We say 'take care' or 'drive safely'
or sweet dreams or 'be good.' But really, these
are just other ways of saying 'I love you,' 'you are
important to me,' 'I care what happens to you' or 'I
don't want you to get hurt.' We are sometimes
very strange people. The only thing we want to
say, and the one thing that we should say, is the
one thing we don't say. And yet, because the
feeling is so real, and the need to say it is so
strong, we are driven to use other words and signs
to say what we really mean. Therefore, the ability
to apprehend these signals becomes essential.

Sometimes the explicit words are necessary, but
more often, the manner of saying things is even
more important. A joyous insult carries more
affection and love within the sentiments which are
expressed insincerely. An impulsive hug may
bring more meanings even though the words might
sound differently. Every expression says
something, sometimes even when the expression
is clumsy or sometimes even when it is cruel.
Every so often, we must look and listen very
intently for the love that contains, for it is often
there, beneath the surface. We show our love
sometimes by impulsiveness. Many times we
have to show our love by forgiving someone else.
Else, we show our love by just keeping quiet and
not saying a word, at other times by speaking out,
even brusquely. The problem with our world is that
people rarely listen to each other. They hear the
words, but they don't listen to the actions that
accompany the words or the expression on the
face. Or people listen only for rejection or
misunderstanding. They do not see the love that
is there just beneath the surface, even if the words
are angry. We have to listen for love in those
around us. If we listen intently we will discover
that we are a lot more loved than we realize.

Listen! It is not the presence or absence of
people that makes the difference. It is not a
matter of being present WITH someone. It is a
matter of being present TO someone.

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Friday, January 06, 2006

dendam dalam diam

org kata...
kalu ada menda yg rasa terbuku dlm dada, nak diluahkan...
luahkan aje.. jgn simpan, jgn pendam...
tp lepas dipraktikkan...
aku rasa baik aku diam, baik aku pendam...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com