...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Saturday, December 30, 2006

....

al salam alaykum
selepas hari raya aidiladha...
adik aku yg ke4, 1hb januari, Iman akan berangkat ke Muadzam Shah, menyertai PLKN siri 1, 2007...
adik aku yg ke2, Kakngah plak... 3hb januari akan ke Seremban, seterusnya dibawa ke KLIA utk penerbangan 4hb Januari, dpt tawaran mengajar di Sarawak...
Mujur lg Abg Eri dpt praktikal kat Kuantan je... tak pi mana2...
Mujur lg aku berkeputusan utk bekerja di Kuantan... tidak jadi berhijrah...
kalau tak... Nisa tinggal sorg2 laa jawabnya...
semalam... baru je kami lima beradik bergurau senda bersama2... kemudian bergaduh sama2... ketawa sama2... menangis... adik bongsu aku je, Nisa menangis sorg2... sbb 4 lg, Kaklong, Kakngah, Abg, Abg Iman jadik tukang buli...
selepas hari raya... sunyi sepi laa rumah ayahbondaku... hanya terdengar suara lantang aku... suara garau abg... teriakan Nisa... di selang seli suara ayah bonda aku laa...

Selamat Hari Raya Aidiladha...
semoga pengorbanan kita disertai dgn keikhlasan, hanya mengharap redhaNYa...
Selamat Tahun Baru 2007

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Friday, December 15, 2006

kucing & tikus

hari ni...
kucing besar2 takde...
tikus2 yg selama nih dok menikus... menari dgn gembiranya...

esok kucing dtg... tikus pun menyorok ler!!!!!!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Wednesday, December 13, 2006

org cicak

al salam alaykum

teruja jgk ngn cicak-man... maybe sbb KRU yg buat... peminat KRU la katakan...
tp tak gi tgk... sbb mmg tak pernh masuk wayang... tunggu kuar cd je laa...
baca feedback org ramai... pengkritik2... ada kata best ada kata tak...

best sbb ada jgk org malaysia bleh buat citer superhero...
tak best sbb citer superhero ni komedi spastik...

tunggu je laa...

oleh sbb citer ni boom dlm masa 3 ari... mcm lmbt lg jek nak kuar VCD...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Thursday, November 23, 2006

alahai ika!!

al salam alaykum...
ni anak sepupu aku... aku lupa nama panjang dia... nama pendek dia Ika... gambar tak berapa clear sbb amik waktu mlm, dan kamera tepon aku mmg tak best... huhuhu...
aku suka tgk mata dia yg bulat... umur dia baru nak masuk 4 bulan... masa aku jumpa dia smlm buat kali ketiga kat awana kijal... dia kena demam campak nak masuk 2 ari... so... tak keletah sgt laa... demam laa katakan...
bg aku anak sepupu aku nih sgt laa keletah, galaktosa (galak & ceria) dan lasak...
uwwa.... mak long rindu la kat ika!!! dlm byk2 anak sepupu aku... ngn ika je yg aku bahasakan diri aku mak long... anak2 sepupu yg lain sumer wajib panggil aku kak long... eheheheh... tp ngn ika aku rasa lain... lebih selesa dgn panggilan mak long...
alahai ika!! bila lg kita nak jumpa ek!! 1st time jumpa masa kenduri pak sedara ika kat johor... umur dia baru nak masuk 2 bulan... 2nd time jumpa masa ika dtg raya kat umah aku... 3rd time smlm laa... itupun sbb sepupu aku buat jamuan makan2 kat pantai awana kijal... kalu tak mesti tak jumpa kan ika kan!!!
mak long rindu ika~~!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Saturday, November 18, 2006

pondok

kat amb nih, akan diwujudkan 4 pondok:

1. pondok asap - utk perokok
2. pondok hangit - utk org yg tak berapa nak bersih
3. pondok kelabu - utk org keliru
4. pondok aman damai - utk org yg baik2 jek

MD pun tanya... sapa nak duduk pondok asap, hangit, kelabu ngn aman damai...

tak ramai angkat tgn nak dok kat pondok asap... walaupun ramai perokok...
tak ramai nak dok pondok hangit, walaupun ketiak hangit...
tak ramai yg nak duduk pondok kelabu... walaupun ramai yg skit2 kompius jek time buat kerja...
tp ramai yg nak dok kat pondok aman damai...

MD pun tanya lg.... tak bleh ker kita tukar semua pondok tuh... jadik aman damai belaka???

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

risik merisik

al salam alaykum

arinih di ofis... meja sebelah aku kosong...

ke mana dia??

dia di rumah...
hari ni hari bahagianya...
bahagia seorg gadis...

sahabatku akan dirisik!!!
tahniah!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Wednesday, November 08, 2006

penawar rindu

2 minggu lepas nampak keter dia kat taman guru
smlm dgr suaranya di telefon (bkn tepon aku pun)
hari ni nmpk tuan punya suara kat ofis aku ni (bkn jumpa aku pun)

cukuplah...

Senyummu mengharum
segenap sudut suasana
Suaramu bagaikan nyanyian
pujangga di taman syurga
Sinar mata mu bercahaya
menembus seruang jiwa
Seandainya dapat kau dengar
suara hati ku menanti cintamu
Kau yg ku idam-damkan
yang ingin aku cinta
Tak dpt ku bongkar rahsia
biar ku simpan selama mana pun ku
Sedar ku tak secantik wajah
wajah bersaingan
Sedar ku tak secantik wajah
wajah bersaingan

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Friday, November 03, 2006

hijrah tak jadi

al salam alaykum...

lepas raya... aku ingatkan aku akan berada di Shah Alam, berhijrah utk memulakan penghidupan baru, suasana baru, rumah baru, kompeni baru, gaji baru, jawatan sama jek... takdirNya, aku masih di sini, di Kuantan, masih di kompeni lama...

bos aku tak bg aku pergi... abis sumer pro & cons dia kuarkan... tp aku dah istikharah... aku nak ke Shah Alam jugak... pun dah tender resignation...

tp... walopun istikharah pun sudah... aku masih lg memikirkan keada kompeni lama ni... apa akan jadik kalu aku takde kat sini... dept aku ni ada 3 org jek... manager, engineer & executive... executive aku akan bersalin lepas raya nih (dijangka 10/11/06), bos aku plak mmg by hook or by crook... dia tanak bg aku pegi... walopun pengganti bleh dicarik... susah nak train org baru kot... sapa yg nak uruskan dept aku nih?? tinggal bos aku sorg2 sbb anak buah dia takde dah...

aku pun bercakap laa ngn sorg manager yg bleh dikatakan warak dan bernas orgnya... dia pun citer bla bla bla bla... akhirnya, malam tuh aku pun istikhrah lg sekali... dan aku dpt ketenangan yg aku carik... keputusan yg aku carik... stay je kat kuantan nih... dah tak pening dah...

ramai gak yg membantah keputusan aku... sbb menolak peluang utk bersama dgn kompeni yg besar... gah di malaysia nih... benefit pun banyak... mcm2 lg laaa... kalu nak dibandingkan dgn komepni skrg nih... jauh panggang dr pulut panggang laa kiranya.... alhamdulillah, mak ngn ayah aku tak bantah dgn sbb musabab yg kukuh...

tp... aku tak pk pun satu kerugian... yg penting bg aku skrg... aku suka oil & gas... 2 thn pengalaman kerja dlm bidang nih... makin dalam aku gali... makin byk yg aku jumpa, yg aku tahu, dan yg tak tahu...

yg penting... aku berusaha utk berubah dr satu tahap, ke tahap yg lain... tahap yg lebih tinggi & baik...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Friday, October 20, 2006

selamat hari raya

al salam alaykum...

Ramadhan…
Awalnya keberkatan…
Pertengahannya keampunan…
Pengakhirannya pembebasan…
semoga kita dikurniakan segala kebaikan Ramadhan tahun ini…

‘Idulmubaarak sa’iid lakum
Fi kulli ‘aam
Wa antum bikhair…

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf zahir & batin

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Saturday, September 30, 2006

pergi tak kembali

Setiap insan pasti merasa
Saat perpisahan terakhir
Dunia yang fana akan ditinggalkan
Hanya amalan yang dibawa

minggu ini, aku mendengar 4 berita kematian... Innalillahi wa inna ilaihi raaji'uun...

1. Allahyarham En. Shameri Hakimi - ex-staff AMB. meninggal hari Selasa yg lalu jam 11 mlm di Hospital Kuala Terengganu akibat serangan strok... kpd Akhi IceSoul... maaf tak sempat bg tau...

2. Allahyarhamah Cik Jah - jiran aku... meninggal hari Rabu yg lepas jam 3.00 ptg... kompilasi kencing manis...

3. Allahyarham Izmi Azmil Ismail - sahabat baik adik aku... genap berusia 20 thn pd 17 September yg lalu... meninggal dunia awal pg td... setelah sebulan terlantar di HTAA akibat kemalangan jalanraya...

Berpisah sudah segalanya
Yang tinggal hanyalah kenangan
Diiring doa dan air mata
Yang pergi takkan kembali lagi

semoga diampunkan dosa2 mereka & roh mereka di kalangan org yg soleh dan solehah, yg dirahmati Allah...

Alfatihah...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Saturday, September 23, 2006

marhaban ya Ramadhan




















MARHABAN YAA RAMADHAN


If there is a day,
There Must Be a night
if there is a black,
there must be a white
If there is a mistakes
there must be forgiveness

Sungguh cantik kain pelekat, dipakai orang pergi ke pekan
Puasa Ramadhan semakin dekat, silap dan salah mohon dimaafkan

Berharap padi dalam lesung, yang ada cuma rumpun jerami
harapan hati bertatap langsung, cuma terlayang warkah ini.

Sebelum cahaya surga padam,
Sebelum hidup berakhir,
Sebelum pintu taubat tertutup,
Sebelum Ramadhan datang,
Saya mohon maaf zahir dan batin....

Taqqobalahu Minna Waminkum,
Taqoballahu Ya Karim

Marhaban Ya Ramadhan
Allaahumma baariklanaa fi Sya'ban wa ballighnaa Ramadhan

Ya Rabb, berkati kami pada bulan Sya'ban dan pertemukanlah kami dengan bulan Ramadhan

Selamat Menunaikan Ibadah Puasa

semoga mendapat keberkatan, kerahmatan & maghfirah drpNya.

Amin...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Friday, September 22, 2006

my girl

yg bakal aku tinggalkan Ramadhan ini...

antara adegan yg mencuit hati aku...




gong chan & yoo rin
seminggu yg lepas... aku ada terfikir utk menulis surat kpd 8tv supaya dihentikan dahulu drama ini buat sementara waktu... kerana aku tidak mahu melepaskan keberkatan Ramadhan...
tp siaran drama korea ini bkn ditujukan utk golongan melayu... bahkan siaran 8tv itu sendiri sasarannya utk golongan Cina yg tinggal di bandar2... jadi... siapalah aku ini utk mereka layan??
keputusannya...
tinggalkanlah kesukaan aku...
carilah kesukaan & keredhaan Allah, Tuhan Pencipta Alam...
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Tuesday, September 19, 2006

ingin bersamamu - Ramadhan...




Pandangan pertama
Dan senyumanmu yang penuh kemesraan
Terukir diingatan
Tiap detik berlalu
Tak bisa untukku melupakanmu
Setiap ketika kurasakan
Bayanganmu menemani
Ke manapun ku pergi
Hingga di dalam lena ku
Masih lagi termimpi-mimpi
Apakah kau pun terasa
Segalanya yang kurasa
Andai ada ruang di hatimu
Ingin ku menjadi ratumu
Mengecapi cinta ke akhir usia
Dalam suka dan di dalam duka
Inginku bersamamu
Kekasihku
Ku sering bertanya
Beginikah lembutnya cinta
Menghiasi jiwa
Rindu menjadi lagu
Bisik suaramu ungkapan syahdu
Apakah kau pun begitu
Asyik terkenangkan diriku
Walaupun ke hujung dunia
Biar hari berganti dan pergi
Kerna kutahu kau kasihku
Kali ini ku kembali
Dalam alunan mesra sinar pagi
Ku genggam erat tanganmu
Ku bawa bersama
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Monday, September 18, 2006

hhmmm....

al salam alaykum
memetik sms kawan aku
"rendah pun dapat gak kije drp tinggi tp tak penah nak dpt kije"
sms nih berkenaan ngn result peksa kami 2 thn dulu...
yg rendah itu sudah semestinya aku... dan yg tinggi itu dia...
yg dpt kije tu semestinya aku... dan yg tak penah dpt kije itu dia...
aku... tidak memilih sebarang pekerjaan... di mana2 ada rezki aku... aku akan pergi, dgn izin Allah... jika aku istikharah, dan jika gerak hati aku lebih berat utk berkata tidak... maka tidak pergi lah aku melakukan pekerjaan itu...
aku... tidak memilih gaji pd awalnya... krn aku tahu aku tidak layak utk mendapat gaji yg tinggi... yer laa cgpa pun rendah... takleh nak demand tinggi2... tp skrg... dgn pengalaman nak masuk 2 thn bekerja... insyaAllah, bleh laa nak demand pun... tp setakat 2 thn, tak cukup ilmu lg... byk lg selok belok industri nih aku kena tau....
aku tak nak bercerita tentang kawan aku... si polan atau si polanah... atau sesiapa sahaja... cgpa rendah ke, tinggi ke... sijil dekan ke... tak sijil dekan ke... bg aku semua sama... bezanya pd usaha...
zaman aku belajar dulu... aku mengaku, usaha aku kurang... aku banyak main... hanya bersungguh apabila sudah termengadah... bila ok semula... aku main lg... zaman itu sudah berlalu... nak menyesal??? tak berguna lg... masa yg lalu sudah jauh dr kita...
tp aku pernah menyesal... semasa SPM 98 dulu... kak ida (emwin.blogspot.com) pernah menulis dlm buku autograf aku... (budak sekolah biasa ler)... utk SPM nih, usaha sungguh2, buat yg terbaik... nnt bila dah dpt result... walau sebaik mana pun result kita tuh... mesti kita akan menyesal jugak... lain laa kalu dpt 10A1...
mula2 aku baca catatan kak ida tuh... aku cam tak caya... kalu tak dpt, redha je laa... wat apa nak nyesal... tp bila dpt result SPM... aku nyesal sgt2!! sbb tak ikut nasihat senior yg pandai... kenapa nyesal??? sbb aku tak belajar sungguh2 pun... dpt separuh A1... kalu aku tekun... mungkin 10A1 itu milik aku... tp aku kata pd diri aku... aku nih yg mmg tak pandai... kalu pandai tak belajar pun mesti bleh dpt 10A1... heheheh...
mmg aku tak belajar sungguh2... aku main2... sgt main2... esoknya nak peksak aku boleh balik rumah (aku dok aspuri... jarak rumah ngn hostel RM 2.00 jek tambang, 2x bas) tgk video citer Hindustan Kuch2 Hota Hai... mak aku berleter pun aku wat derk jek... dr zaman sekolah sampai laa zaman U... insaf sekejap jek... pastu main lg...
tp, aku juga punya cita2... aku tak jadikan kegagalan aku utk mendapat cgpa yg baik sbg penghalang utk aku berjaya dlm kerjaya...
skrg... hanya pandang ke hadapan... sekali sekala toleh ke belakang, jadikan pengajaran... rancang yg terbaik... usaha utk merealisasikannya... tawakkal kpd yg Esa... jika gagal lg... redha dgn takdirNya... fikirkan hikmah dr setiap kejadian!!
aku memanjatkan doa "Ya Allahu ya rabbi, permudahkan urusanku, di dunia & akhirat... Amin"
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

supaya tak lupa

aku petik dr forwarded email... bila baca nih mengingatkan aku kepada cerpen karangan Ghafirah Idris, bertajuk Eksperimen 5S... pernah tersiar di Mingguan Malaysia beberapa tahun dulu... pernah aku gunting dan simpan... tp bila dicari semula... dah hilang... hilang masa banjir melanda perkampungan aku kot...

DI INGATKAN SEMULA supaya tak lupa...
Protokol ke 10 Yahudi mengandungi 8 perkara....

1.. Song....
Lagu-lagu yang menghiburkan..jika ada anak-anakyang tak tau mengucap..tetapi boleh menghafal lagu Hindustan yang panjang berjela...Ada anak-anak yang tak hafal Fatihah....tapi boleh mengingati lagu Siti Norhalizayang panjangnya berdepa depa..... berjaya sudahYahudi.... Hingga kita terfikir..... bagaimana jadinya radio kalau tanpa lagu?

2. ...Sex.....
Lagi satu kegilaan remaja dan yang tua. Sex dimana-mana..di kaca tv, dalam filem, dalam iklan...babak sex amat lumrah.. kekadang adegan sex tak diperlukan, tetapi diselitkan jua sehingga ada orang menonton filem hanya kerana ada adegan sex... filem 18SX amat laris berbanding filem U...VCD lucah mudah didapati...dan harganya amat murah...Adakah filem yang tiada adegan sex? Lagi sekali berjaya sungguh Yahudi laknatullah......

3. ...Smoke....
Rokok..menjadi kegilaan para remaja...sehingga dikatakan tidak modern jika tidak merokok...malah sekarang merokok menjadi budaya bagi mana-mana perempuan yang kononnya mau di gelar "upto date"..Dulu yang merokok ini golongan pelacur saja....ataupun penari kabaret....( aku tengok dari filem P Ramlee )....Syabas yahudi...berjaya lagi kamu....

4. ..Sport...
Pelbagai jenis sukan ditonjolkan dan lelaki dengan perempuan sama-sama berlumba mencari nama dalam sukan...hinggakan sekarang bolasepak pun perempuan main juga.. .Bila bersukan, tutup aurat mestilah jauh sekali, sembahyang pun banyak yang miss....bukan yang bermain sahaja tak sembahyang...yang menonton pun tak sembahyang juga .... Kalau menonton di rumah...akan lambat sembahyang sebab takut tak nampak macam mana masuk GOL....Yahudi gol lagi......sampai ada ulamak kata...kerana sukan..sembahyang boleh tangguh...Masyaallah,..

5. .. Fun..
Hiburan...di mana-mana kita dapat hiburan yangmelalaikan.... Kalau kita lihat dalam 100 majalah..mungkin 99 adalah majalah hiburan..termasuklah majalah mangga...yang menayangkan buah mangga artis perempuan....Kalau ada konsert....sanggup orang Islam bertandang hingga menghabiskan banyak wang dan bila ke konsert....pelbagai maksiat akan diselit masuk....Yahudi terhibur lagi....

6.... Female...
Perempuan...tawaran Yahudi yang amat mengasyikkan..terutama dalam iklan..yang kadang-kadang tidak ada kena mengena dengan perempuan... Kalau kita ke kedai bateri kereta....di hadapan bateri terpampang gadis sunti separuh bogel beraksi...apa kena mengena bateri kereta dengan perempuan?... kalau iklan tuala wanita...perempuan adalah patutnya... Yahudi bersorak lagi.....

7...Fashion....
Fesyen terutama perempuan yang bermacam-macam..sehinggakan kalau pakai tudung pun mereka dah tak menutup aurat.... Macam mana dikatakan bertutup aurat jika bertudung tetapi berbaju ketat yang kekadang menampakkan pusat? Yang mewarnakan rambut lagi teruklah...Buat apa bertudung kalau rambut diwarnakan....Bila warnakan rambut..mestilah tidak bertudung sebab kalau bertudung..bagaimana nakmenayangkan warna rambut yang terkini itu...Kalau dah rambut di warnakan... sembahyang pun tak sah...malah mandi hadas pun tak sah sebab kebanyakan pewarna adalah kalis air...itu tak kira yang cukur bulu kening lagi...Yahudi ketawa lagi....Umat islam sudah jadi macam Yahudi....

8. .. Food..
Makanan..Lagi satu kegilaan Umat Islam terutama makanan dari Barat termasuklah MC D, Kentucky, Pizza hut...dan seribu satu macam lagi...Buah kurma yang menjadi makanan Rasulullah di pandang hina....masuk rumah pun setahun sekali bila bulan Ramadan...tapi makanan Barat menjadi kebanggaan...Bila makanan datang dari Barat..adakah kita yakin tentang halalnya? Contoh Kentucky..rempahnya datang dari Amerika.... siapa nak pergi check...halal ke tidak? Bila makan benda haram, masakan iman menjadi mantap... Maka lahirlahUmat Islam yang bukan perangai saja macam yahudi...tetapi berfikiran pun macam yahudi...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Thursday, September 07, 2006

taman langit

Subhanallah, Walhamdulillah, Wala Ilahaillah, Wa Allahuakbar!!!
Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Friday, September 01, 2006

..Apabila kau ingin berteman..

Do'a dikala ragu akan dirinya...

Ya Allah...
Seandainya telah Engkau catatkan
dia akan mejadi teman menapaki hidup
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan diantara kami
Agar kemesraan itu abadi

Dan ya Allah...
ya Tuhanku yang Maha Mengasihi
Seiringkanlah kami melayari hidup ini
Ke tepian yang sejahtera dan abadi

Tetapi ya Allah...
Seandainya telah Engkau takdirkan......
Dia bukan milikku
Bawalah ia jauh dari pandanganku
Luputkanlah ia dari ingatanku
Ambillah kebahagiaan ketika dia ada disisiku
Dan peliharalah aku dari kekecewaan
Serta ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti...
Berikanlah aku kekuatan
Melontar bayangannya jauh ke dada langit
Hilang bersama senja nan merah
Agarku bisa berbahagia walaupun tanpa bersama dengannya

Dan ya Allah yang tercinta...
Gantikanlah yang telah hilang
Tumbuhkanlah kembali yang telah patah
Walaupun tidak sama dengan dirinya....

Ya Allah ya Tuhanku...
Pasrahkanlah aku dengan takdirMu
Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkan
Adalah yang terbaik buatku
Karena Engkau Maha Mengetahui
Segala yang terbaik buat hambaMu ini

Ya Allah...
Cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharaku
Di dunia dan di akhirat
Dengarlah rintihan dari hambaMu yang daif ini

----------------------------------------

Jangan Engkau biarkan aku sendirian
Di dunia ini maupun di akhirat

----------------------------------------

Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaran
Maka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman
Supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup
Ke jalan yang Engkau redhai
Dan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh

Amin... Ya Rabbal 'Alamin

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Wednesday, August 30, 2006

berpisah jua akhirnya...

aku harap dia tak baca blog aku nih...

Doa Perpisahan

Pertemuan kita disuatu hari menitipkan ukhuwah yang sejati
Bersyukurku kepada Illahi diatas jalinan yang suci
Namun kini perpisahan yang terjadi
Dugaan yang yang menimpa diri ini
Bersabarlah diatas suratan kau tetap pergi jua

Kan kuutuskan salam ingatanku dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Allah bantulah hambamu
Kumencari hidayah dari padaMu
Dalam mendidikan kesabaranku
Ya Allah tabahkan hati hambamu diatas perpisahan ini

Teman...
Betapa pilunya hati menghadapi perpisahan ini
Harum manis perjuangan telah kita rasa bersama
Semoga Allah meridhai persahabatan dan perpisahan ini
Teruskan perjuangan !

Kan utuskan salam ingatanku dalam doa kudusku sepanjang waktu
Ya Allah bantulah hambamu
Senyuman yang tersirat dibibirmu menjadi ingatan setiap waktu
Tanda kemesraan bersimpul padu kenangku didalam doamu
Semoga Tuhan memberkatimu

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Tuesday, August 29, 2006

Kenangan Terindah

Kenangan Terindah




lagu nih aku tujukan kat kawan sebelah aku ni... Dayana... aku sayang kat ko!!!
mula2 dgr lagu nih menyampah... tp masa gi melaka... adalah 4 kali radio tuh pasang lagu nih... terus teringat kat kawan rapat aku, si Dayana tuh... terus suka plak...
betul la ek org kata... jgn menyampah sgt2... nnt suka!!
Aku yang lemah tanpamu
Aku yang rentan karena
Cinta yang t'lah hilang
Darimu yang mampu menyanjungku
Selama mata terbuka
Sampai jantung tak berdetak
Selama itu pun aku mampu
Untuk mengenangmu
Darimu kutemukan hidupku
Bagiku kaulah cinta sejati
Bila yang tertulis untukku
Adalah yang terbaik untukmu
Kan kujadikan kau
Kenangan terindah dalam hidupku
Namun takkan mudah bagiku
Meninggalkan jejak hidupku
Yang t'lah terukir
Sebagai kenangan yang terindah

Monday, August 28, 2006

Melaka

tiket masuk waterworld... tgn bkn tgn aku... hanya lakonan dr kawan aku...

al salam alaykum

+ pi kenduri kawin forwarding agent kami kat Melaka... tak amik gambo pun ngn pengantin... Selamat Pengantin Baru En. Izuan & pasangan...

+ pas kenduri, ingatkan bos aku nak bawak kami pi Bandar Melaka, bandar hilir ker... ayer keroh ke... rupanya pi waterworld... tensen laa!! aku bawak long sleeve t-shirt & seluar panjang jek sepasang... mana bleh nak mandi... tempat pun terbukak giler!!! yg pakai tudung kena cabut tudung kalu nak mandi...

+ bos aku bayar RM23.00, utk 4 org RM92.00... aku ngn kawan pompuan... tido kat bawah pokok... diorg gi main air... tensen!!!

+ carik masjid nak solat, pagar tutup tp tak dikunci... masuk dlm... pintu dikunci takleh masuk masjid... solat kat luar jer laa... masjid kan main lg besar... tp takleh masuk wat apa... skrg masjid dah kurang satu fungsi... iaitu tempat persinggahan musafir...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Friday, August 25, 2006

talipon oh talipon II

al salam alaykum

ptg smlm aku menerima satu panggilan talipon yg aku harapkan akan mengubah persepsi kehidupan aku...

hello... cik kehelan ada? yer saya... saya Zila dr ..... surat offer awak dah siap.. bila awak nak dtg amik?? aar?? surat offer? jawatan apa?? exec laa... yer ker? sy applied procurement engineer... awat exec plak?? ntah.. mana la saya tau... berapa org dpt?? ntah, saya buat surat offer and tukang call je... awk nak dtg amik surat offer ni bila?? sy kije laa... takleh nak gi sana... bleh fax kat sy tak??? hmmm... tak bleh laa... sy courier jer laa... betul tak alamat awk nih?? (sambil membaca alamatku) pastu awak baca dulu, then call sy balik kalu setuju...

ampagas tul laa org tuh... ada ker jawab dia tukang buat surat ngn call jek... nak korek lebih2 pun tak bleh...

adakah panggilan itu berjaya mengubah persepsi kehidupan aku???

ada laa berubah skit, dlm 30 darjah...

nak berubah 180 darjah... kena pikir dulu, bertanya kpd yg pakar, mintak petunjuk drNya... insyaAllah... lepas bertanya kpd yg ESA, aku akan bg jawapan muktamad...

namun begitu... Alhamdulillah doa aku dikabulkan... aku bersyukur kpdNya...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Thursday, August 24, 2006

peksa SPA


al salam alaykum

semalam aku mengorbankan satu hari cuti aku yg dah tinggal 3 ari... (harap2 raya nanti bos aku bg cuti free) sbb nak gi amik peksa SPA... yer laa... kalu tak cuba... mana tau dpt ke tak... betul tak??? org ramai berlumba2 nak masuk kerajaan.... byk pekdahnya... sampaikan ada 1 member tuh siap suh aku carik calon suami yg kije ngn kerajaan... senang katanya masa depan hingga ke akhir hayat (member aku tuh ialah seorg lelaki dan kakitangan kerajaan... hahahah)

dulu aku gi test PTD, gagal lg buat kali keberapanya... test KPLI, gagal jugak... takde tokoh nak jadik cikgu la kot... semalam test pegawai tadbir dan sewaktu dgnnya... tak tau laa tuh... dulu pernah gak amik test pegawai tadbir nih... tp seingat aku sekerat ari jek... tp skrg sampai kul 4 ptg... elemen apa yg dia tambah pun ntah laa...

tp lawak laa jawab soklan test... kalu part 1 tuh, soalan sahsiah... sama jek ngn test PTD dan KPLI... sekali sekali saya akan berbohong dlm percakapan... dah tuh dlm kertas soklan tuh, soalan berulang2... trick dia la kot buat soalan berulang2... part 2, soalan berkenaan minat... alahai... 200 soalan ntah apa2 ntah... dia tau ke tak ek kejujuran kita jawab soklan tuh??? aku pun sumer jawab mmg aku minat sumer... kecuali berkaitan akaun, mmg tolak tepi tak minat langsung!! part 3 plak, pengetahuan am... objektifnya suapaya pegawai kerajaan tahu perkembangan semasa... kira ok la tu... tp soalannya aduhai!!! apakah objektif penubuhan suruhanjaya Cobbold?? adoi laa... soalan sejarah PMR... mujur lg soalan aneka pilihan... part 4, daya menyelesaikan masalah... no komen laa... soalan pun cam apa... 3 kali kira dgn method berlainan, still dpt jawapan sama, tp takde dlm pilihan jawapan... aku kot tak reti kira??? part 5, kepahaman english ngn melayu...

yg bestnya pi xm spa ni, bleh jumpa ramai kawan2 baru... dgr citer pengalaman tanam anggur masing2... kije part time diorg... ada yg dah permanent ngn kerajaan, tp still lg nak carik yg lain... diskas kenapa laa spa nih asyik buat test jek... pastu susahkan org plak tuh... cthnya dr peksa 1/2 ari jadik 1 ari... dr 1 ari jadik 2 ari... tensen ooo!!! dpt tak jugak... nak kata ramai yg pi amik xm... tak pun... makin lama makin berkurang... dewan penuh 1/3 jek... alahai!!

susahnya nak kije kerajaan!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Tuesday, August 22, 2006

talipon oh talipon

minggu ini,
aku sedang menunggu satu panggilan...
panggilan yg sgt penting...

dengan panggilan itu...
adakah persepsi kehidupan aku akan berubah??
atau hanya membuat hatiku remuk redam...

kupanjatkan doa...
semoga ia tidak mengecewakan aku!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Monday, August 21, 2006

tegakkkan bendera kita

Tegakkan Bendera Kita

Hormatilah bendera kita
Ia lambang negara
Bersatu padu kita dibawahnya
Hidup berkeluarga

Putih merah biru kuning
Warna bendera kita
Berkibar-kibar megah
Di angkasa
Kemegahan semua

Tegakkan bendera kita

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Friday, August 18, 2006

teman tp mesra

kenapa sejak akhir2 nih baru aku merasakan kemesraan berputik antara aku dan dia??
kenapa tidak terjadi semasa awal2 perkenalan dulu??
kenapa hanya sekarang, selepas mendapat khabar perpisahan??

kenapa???

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Friday, August 11, 2006

ruhul jadid

lagu nih aku tujukan kepada mujahid2 dia Palestin & Lebanon...

Ruhul Jadid
Arruhul jadid fi jasadil ummah
Hai mujahid luluh lantakkan jiwa pendusta
Kami petualang mencari kebenaran
Mencari makna serta hakikat manusia
Kami berjuang menegakkan kehormatan
Hidup mulia atau mati sebagai syuhada
Kami berbekal al-Quran hakiki
Meneruskan cita dan risalah para nabi
Kami sandang julukan generasi ghuraba
Biar saatnya datang kami pimpin dunia
Kami semangat baru siap maju hancur semua musuh
Kami tentara Allah siap korbankan harta bahkan jiwa
Kami serahkan semua hidup pada Allah
Kami tekadkan tuk ikuti Rasulullah
Usung panji Ilahi iman kuat membaja
Hadapi tirani bebaskan umat dunia
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
kaki2 wayang semua... peminat filem Steven Spielberg... si Yahudi ni dah menderma kepada negara kesayangannya US1 juta... membantu Israel berperang dgn Lebanon... ini yg kita tahu... yg kita tak tahu???

apa perasaan anda? amarah yg marah??? suka & gembira???

dari mana duit yg dia dpt tuh?? bkn dr filem yg korang suka tonton??? duit yg korg laburkan utk menonton wayang??? kononnya filem terhebat yg pernah dihasilkan di dunia nih??? yg akan memberi kerugian kpd anda, jika tidak menonton hasil karyanya???

fikir-fikirkan lah...

p/s: aku mmg tidak pernah menonton wayang, dan tidak pernah menonton filem arahan Steven Spielberg, di tv, dlm btk vcd @ dvd.

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Friday, August 04, 2006

di depan mata

al salam alaykum

selama nih aku baca dlm novel2... cerpen2... watak seorg manusia yg sgt sempurna (pd pandangan aku)... watak yg tiada prejudis sesama insan, baik hati, lemah lembut, tutur kata yang sopan, tidak pernah buruk sangka, cantik @ hensem plak tuh, dah laa cantik @ hensem, pandai dlm serba-serbi plak tuh... pendek kata bleh bawak ke tengah ke tepi ke depan ke belakang, pendek kata serba-serbi sempurna laa... ye... aku sangkakan ia hanyalah khayalan penulis semata-mata, tiada kaitan antara yg hidup dan mati... tetapi rupa-rupanya, watak sebegitu mmg wujud dlm dunia (yg pasti bkn aku ler)
ada di depan mata aku...
dia yg tidak pernah buruk sangka kpd insan lain, baik hati, tidak pernah nak busy body, nak amik peduli pasal hal org lain, dia dgn dunianya tersendiri... dan mcm2 lg laa yg positif dlm diri dia...
tetapi, tanpa dia sedari, ada yg terluka kerananya...
alangkah bagusnya, kalu aku pun cam dia, tp tidak melukakan hati insan lain...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Thursday, August 03, 2006

sms

sms terakhir yg aku terima sempena ulangtahun kelahiran aku smlm...

"selamat menyambut hari kelahiran bertemankan bulan dipagari bintang-bintang yang bekerlipan dari aku utk kehelan yang jauh dari penglihatan. Ikhlasku ucapkan agar tiada keraguan di dalam perhubungan utk terus bersama melayari kehidupan yg meriangkan. Doa juga aku utuskan moga rapuh segala rintangan agar tercapai semua impian yg kau hajatkan"

tak sangka lak kenalan aku nih pandai bermadah...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Wednesday, August 02, 2006

happy birthday

thank you, for surprise party, Dayana!
(selepas aku berasa sedih Dayana cam tak ingat birthday aku arinih... sms x antar, dtg ofis pun tak wish... huhhuu... terharu aku!!)

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Tuesday, August 01, 2006

hari-hari terakhir

menghitung hari...
membilang waktu...
detik terakhir...
penghujung usia 24...

esok,
menjelma 2 Ogos...
menginjak ke 25...
mengharap sinar...
mengharap barakah...
mengharap rahmat...
agar terkabul segala impian...
tercapai segala wawasan...

mampukah aku?
mengharung onak...
menempuh ranjau...
meredah samudera...
menongkah arus...
cabaran yg mendatang...

berilah aku kekuatan
berikan aku ketabahan
jadikan aku...
seorg mar'ah
muslimah
mukminah
solehah
mujahidah
ansarullah...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Friday, July 28, 2006

akademi al-quran

al salam alaykum..

semalam telah berlangsung final Akademi Al-quran... setelah lama aku mengikutinya... Juara Akademi Al-quran, seperti yg aku jangka ialah Abdullah Fahmi, 22 dr Kelantan... tp takde la plak berita kemenangan dlm paper arinih!!! oppss.. ada!! dlm harian metro edisi KL..
mula-mula aku tgk dulu... aku heran skit... kenapa ada pelajar yg bacaannya salah (pd pandangan aku) tempat yg ada mad, dipendekkan bacaan, yg tempat baca patutnya 1 harkat, dibaca sampai 6 harkat... tp tak tersingkir dr akademi... malah hakim pun tak tego bacaan diorg tuh salah... sudahnya aku mengomel je kat mak aku... pastu suh mak aku tanya ustaz mengaji dia...
pastu mak aku pun bertanya laa kpd ustaznya... ustaz Fadillah (imam masjid negeri) pun kata... mmg laa bg kita salah sbb kita tak tahu... bg org yg tahu, betul laa bacaan dia tuh... bkn ker dia baca ikut riwayat?? baru la aku paham apa itu riwayat... bila tgk akademi al-quran nih... baru laa tau byk rupanya riwayat2 al-quran... cthnya, warsh, bazzii, suusii dll (sekadar menyebut beberapa riwayat)... lain riwayat, lain laa bacaannya...
begitu juga dgn tarannum... aku hanya tau baca tarannum Bayati... tp kalu dr 10 markah tuh... aku bg 2 markah jer kot kat aku... sbb tak reti2 lg nak baca ikut tarannum... ni apakan plak nak ikut tarannum Nahwan, Hijjaz dll?

walaupun dah beberapa kali khatam al-quran, cetek lg ilmu pengetahuan...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

around d corner i have a friend

Around the corner I have a friend,
In this great city that has no end,
Yet the days go by and weeks rush on,
And before I know it,
a year is gone.

And I never see my old friends face,
For life is a swift and terrible race,
He knows I like him just as well,
As in the days when I rang his bell.

And he rang mine but we were younger then,
And now we are busy, tired men.

Tired of playing a foolish game,
Tired of trying to make a name.

"Tomorrow" I say! "I will call on Jim
Just to show that I'm thinking of him.

"But tomorrow comes and tomorrow goes,
And distance between us grows and grows.

Around the corner, yet miles away,
"Here's a telegram sir," "Jim died today.

"And that's what we get and deserve in the end.
Around the corner, a vanished friend

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Wednesday, July 26, 2006

jika kau mengasihi

saja nak kongsi-kongsi, aku amik dr forward email...

Bismillahirrahmanirrahim..

Aku Menegurmu Teman...
Atas tautan ukhwah
Juga atas satu dasar yg kukuh
Nan Aqidah Muslim
Aku melayangkan warkah ini buatmu teman...

Wahai temanku an nisa
Engkau sedia maklum
Engkaulah hiasan dunia
Lantaran fitrah itu
Engkau seringkali menjadi fitnah lelaki itu
Dan sememangnya itu bukan kesalahanmu
Tetapi itulah hakikat kejadianmu...

Wahai temanku ar-rijal
Aku mengetahui kesepian hati seorang lelaki
Yg seringkali mengimpikan seorang teman di sisi
Dan tentulah temanmu yg diimpi
Seorang serikandi...

Wahai temanku an-nisa
Aku mengetahui halusnya perasaanmu
Engkau ingin disayangi, ingin dimanjai
Engkau juga ingin menyayangi juga ingin memanjai
Dan aku juga tahu
Temanmu ar-rijal juga begitu...

Tetapi temanku an-nisa
Ketahuilah engkau
Bercinta itu fitrah
Tetapi jgnlah engkau cemarkannya dengan fitnah...

Kalau benar engkau mengasihinya
kasihinyalah kerana Pencipta Fitrah
Dan jika engkau benar mengasihinya KeranaNya
Engkau tak kan bisa
Melunakkan soutul engkau
Engkau tidak kan bisa
Melemparkan panahan menggodamu
Kerana engkau tahu
Itu bisa menggoyahkan iman seorang ar-rijal!

Dan engkau mengetahui
Dia punya 9 akal dan 1 nafsu
Namun nafsu itu sentiasa beraja
Dan engkau tidakkan bisa menjadikan sang nafsu itu
Nafsu raja yg menggila!

Kerana engkau tahu sahabatku an nisa
Dia kan terjerumus ke dlm api yg membara
Andai dia menjadi hamba raja nafsu yg gila...
Adakah benar engkau mengasihinya keranaNya?

Wahai temanku ar-rijal
Andai engkau mencintainya
Cintailah ia keranaNya
Letakkan lah Ia melebihi cintamu kepada dia
Andai engkau mengasihinya keranaNya
Engkau tidakkan bisa
Mengajaknya bermukah di taman sepi
Kerana engkau tahu
Dia punya 9 nafsu, 1 akal
Tetapi manakan mampu 1 akal menguasai 9 nafsu?

Andai engkau mengasihinya keranaNya
Engkau tidakkan bisa menyentuhnya
Walaupun yg ringan-ringan
Kerana engkau tahu
Itu sudah MENGHAMPIRI ZINA!
Dan engkau tahu bukan ?
Zina tempatnya di api yg menjunam
Apakah engkau benar mengasihinya
Andai kau relakan dia terjun ke NERAKANYA?

Sahabatku an-nisa
Sahabatku ar-rijal
Aku mengasihimu LILLAH
Lantaran itu
Dengarlah sedikit pesan ikhlas ku
Manusia mana yg mampu hidup tanpa cinta?

Bercinta tak salah
Tetapi letakkan cintamu kepadaNya yg hakiki
Dan engkau kan merasa cinta manusia ...
Sedikit cuma...
Andai Dia yg engkau dahului
Engkau takkan gelisah
Andai dia tidak mengirim sebarang sms
Andai suaranya tidak didengar walau teknologi di depan mata
Engkau tidakkan rindu
Andai sehari tidak besua
Engkau tidakkan kecewa andai dia terlupa mengatakan I love you
Kerana engkau percaya...
DIA yg terbaik...

Lantaran DIA yg terbaik
DIA akan menentukan yg terbaik untukmu
Dan andai dia yg terbaik untukmu
DIA akan satukan juga hatimu dengan hatinya...

Dan itulah sahaja melalui PERNIKAHAN
Dan itulah yg terbaik buat kalian
Kalau ada jodoh tak ke mana...
Yakinlah!
Apakah benar engkau meyakini takdirNya?

Maafkan aku teman
Bicaraku penuh ketegasan
Aku tidak membencimu
Tetapi aku membenci kemungkaran itu
Dan kerana aku takutkan api yg menjunam itu
Aku menegur yg mana mampu
Kerana aku takut
Andai aku tidak menegurmu
Kita kan sama2 meredah lautan api...
Yg terlalu pedih
yg terlalu seksa
yg terlalu AZAB!!!
Nauzubillah min zalik

Sama2lah teman
Pagarilah imanmu
Agar si iman itu tidak terlepas
Cintailah Ia
Kerana DIAlah penjaga iman kita...
Yakinlah dengan Ia...
Serahkan segalanya pada Ia...
Kerana DIA tahu yg terbaik
Sedangkan kita tidak
Waallahu’alam

Akhirul kalam
Letakkan si DIA dlm hatimu
Engkau akan merinduiNYA
Andai harimu tiada ingatan kpdNYA
Engkau akan gelisah
andai DIA Tidak mendengar rintihanMu
Engkau kan rindu
Andai DIA tidak memandangmu
Engkau kan tak keruan

andai Doamu ditolak...
Dan itulah cinta hakiki...
Kerna engkau yakin
Di sana adanya sebuah
Pertemuan di taman Syurga yg Indah...
Bercintalah kerana ALLAH...
Dan Egkau akan merasakan
Erti bercinta yg sebenarInsya ALLAH!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Saturday, July 22, 2006

selamat hari lahir

selamat hari lahir utk kawan aku yg ke 25 thn pd hari ini... semoga segala kerahmatan & keberkatan, dan hidayah drpdNya menjadi milikmu abadi...

Awan berarak ceria tiada titis hujan,
Pohon melambai tanda sokongan,
Kususuri perjalanan bertemankan senyuman,
Di hari lahirmu sahabatku,
Dedaun berguguran,
Membuktikan kedewasaan,
Walau tanpa madah dan hadiah,
Namun cukup untukmu sekadar ucapan...
Selamat Hari Lahir,
Iringan doa kuhulur,
Bersyukur kepada-Nya,
Atas nikmat usia,
Usiamu ibarat mutiara,
Tiada berganti lagi,
Hiaskan iman bersulam taqwa,
Agar sempat menuju haruman syurgawi...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Friday, July 21, 2006

suatu masa

al salam alaykum

lagu nih bkn utk aku... tp utk org tuh... ni Dayana punya pasal la nih... pasang lagu nih dah 10 kali arinih... pastu aku dah memorize lirik... pastu terkena lak kat org tuh... tp tak ler sumer... skit2 jek terkena kot... sorry ek org tuh!!

Bagaimanakan ku mula
Dan apakah kata-kata
Yang indah untuk diabadikan
Tiap wajah berkisah
Tiap madah bererti
Manakah ilhamku

Cahaya di matamu
Senyum di bibirmu
mengukir seribu tanda pertanyaan
Mungkinkah kau jua dalam kerinduan
Di saat begini aku merindukah

Berhelai-helai surat
Terbiar di depanku
Tak dapat aku utuskan
Ku ramas semua
Dan ku buangkan
Jauh dari pandangan

Lalu aku kesal
Ku kumpul semula
Tak dapat ku nyatakan apa yang ku rasa
Jika engkau tahu di dalam hatiku
Mungkinkah kau sahut jeritan batinku

Dengarkanlah panggilanku
Dengarkanlah lagu untukmu
Angin lalu kau sampaikan
Rasa rindu yang membara
Kepadanya

Warna-warna cintaku
Kian pudar bersama
Malam yang gelap gelita
Entahkan kau rasakan
Apa yang aku rasa
Atau kau tak endah

Tapi ku percaya
Semua telah tertulis
Dan niat suciku takkan disiakan
Dan di suatu masa
Di hari yang indah
Ku hulur tanganku
Lalu kau terima

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Thursday, July 20, 2006

jelajah tiga negeri

makan pagi kat usm engineering campus, nibong tebal, penang

makan tengahari kat pekan parit buntar, perak
(2 km je dr kampus)

makan malam plak kat bagan samak, kedah
(5 km jek dr kampus)

best kan belajar kat usm nibong tebal!!!

==>tiba2 teringat kat kampus... bulan depan bulan konvo...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Monday, July 17, 2006

corat coret berkebun

ahad, 16/07/2006, 4.30 ptg, kebun mak ayah aku, sekitar kuantan

>> mak aku: nanti kalu cari suami, cari org kg, tak pun org yg bleh main ngn tanah... nnt kalu mak ngn ayah takde nnt... senang... bleh tgk2 kan kebun nih... kang tak terjaga plak...
(masa nih tgh dok borak2 citer pasal kebun ngn mak aku, sambil pegang cangkul, ratakan tanah... kekok aku... dah lama tak main cangkul)

>> adik aku: kaklong laa turun... amik air tuh... ayah nak siram pokok... kaklong kan masa peksa darjah 1 dulu dpt no 1... takkan tak reti?? adik mmg tak reti... sbb adik dpt no 7 je...
(dlm ati aku... rasa nak debik je adik aku... masa nih acara terjun tali air, nak cedok air.. adik aku berumur 7 thn)

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Friday, July 07, 2006

kena tuduh

al salam alaykum

pagi nih fast track meeting, mula2 sekali MD masuk sambil pegang keratan akhbar hari Ahad, Mingguan Malaysia, wawancara ngn Tan Sri Hassan Merican, sambil bertanya... siapa baca paper ari ahad, sapa baca wawancara petronas tuh? aku pusing kiri-kanan... tgk member2... takde sorg pun nak angkat tangan... walopun aku tau diorg baca akhbar, lebih tepat lg, baca wawancara tuh... aku pun... jenis taklid (mengikut) tak angkat tgn jugak... dapat laa ayat ni.. "nak saya kata bodoh kang, awak marah.... tp paper pun tak baca... wawancara dgn CEO petronas pun tak baca... bla bla bla" sakit peritnya aku rasa... kena tuduh tak baca... itulah... lain kali berani laa angkat tangan... sbb aku baca wawancara tuh... tp tak rugi apa2 pun... sebab tak rasa bodoh pun... sbb aku baca...

antara petikan yg menarik perhatian MD aku ialah:

Dalam hal ini, wajarkah Petronas dilihat sebagai angsa emas kerana sumbangan yang diberikannya kepada negara?

MOHD. HASSAN: Jangan kata angsa emas, nanti kena sembelih (ketawa). Kami telah mendidik syarikat Malaysia dan usahawan menjadi lebih cekap serta mempunyai keupayaan yang tinggi dalam sektor minyak dan gas agar mereka keluar dan bersaing dalam pasaran sejagat. Hari ini, dalam aktiviti huluan, lebih 80 peratus daripada kegiatan dilaksanakan oleh syarikat tempatan yang para pekerjanya juga rakyat tempatan. Kadang-kadang dalam industri ini, dalam peringkat mana pun, kita kena lihat dari segi jangka panjang dan komitmen. Ada sebuah syarikat bumiputera di Kuantan, Pahang yang mengeluarkan peralatan untuk kegunaan syarikat kontraktor besar asing di luar negara. Syarikat ini berada dalam senarai syarikat dunia kerana berkeupayaan dan berdaya saing. Kita pun tumpang seronok. Lagipun, syarikat ini merupakan antara beberapa buah syarikat yang berterima kasih kepada Petronas. Ini adalah sebahagian sumbangan kami kepada pembangunan negara, selain pelaburan yang kami keluarkan untuk membina kemudahan, bangunan dan loji. Kami juga membawa masuk pelaburan langsung asing. Satu lagi contoh ialah landasan kereta api dari Kertih ke Kuantan yang kami bina, ia bukan sekadar membawa barang perantara ke loji dan untuk eksport tetapi juga demi keselamatan jalan raya. Tanpanya, 3,500 buah lori sehari akan menggunakan jalan raya di sana. Selain itu, jalan juga tidak rosak. Melalui kemudahan sebegini, pelabur akan datang.
(Mingguan Malaysia, 02 Julai 2006, Rencana: Bukan sekadar kejar untung)

itulah petikannya... aku dah baca ari ahad tuh... dah terdetik dlm ati aku... kompeni aku ker ek?? tp, aku ignore jer... sbb tanak kang org kata perasan... menda tak kompem... kot2 ada komepni lain lg kat kuantan ni... walopun aku tau kompeni lain kat Kuantan ni sumer bangsa Malaysia (selain Melayu ler) yang punya, bukan Bumiputra... tp tak syak lg... bila MD aku sebut... mmg kompeni tempat aku kije ni laa... kompeni Bumiputra yang dinyatakan dlm wawancara tuh... cuma tak disebut nama kompeni je dlm artikel tuh... itu yg MD aku angin tuh... takde org baca wawancara tuh... eheheheh... sapa tak bangga... tempat aku kerja nih bertaraf dunia!!! aku bersyukur diberi peluang bekerja di kompeni nih... sebahagian dr kebanggaan Petronas, kebanggaan dunia!!!

cemerlang, gemilang, terbilang!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com