...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Tuesday, November 29, 2005

jika ia sebuah cinta

hihhihi... aku amik puisi jiwang ni.. saja nak kongsi ngn korang... mood aku tgh jiwang kelam nih.. sbb menyampah kat org la katakan... eheheh

"Jika ia sebuah cinta...
ia tidak mendengar...
namun sentiasa bergetar....

Jika ia sebuah cinta...
ia tidak buta
namun sentiasa melihat dan merasa..

Jika ia sebuah cinta...
ia tidak menyeksa
namun sentiasa menguji

Jika ia sebuah cinta...
ia tidak memaksa
namun sentiasa berusaha...

Jika ia sebuah cinta...
ia tidak cantik
namun sentiasa menarik...

Jika ia sebuah cinta...
ia tidak datang dengan kata-kata
namun sentiasa menghampiri dengan hati...

Jika ia sebuah cinta...
ia tidak terucap dengan kata
namun sentiasa hadir dengan sinar mata..

Jika ia sebuah cinta...
ia tidak hanya berjanji..
namun sentiasa cuba memenangi..

Jika ia sebuah cinta...
ia mungkin tidak suci..
namun sentiasa harmoni...

Jika ia sebuah cinta...
ia tidak hadir kerana permintaan
namun hadir kerana ketentuan...

Jika ia sebuah cinta...
ia tidak hadir dengan kekayaan dan
kebendaan...
namun hadir kerana pengorbanan dan
kesetiaan..."

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

hakikat kata-kata

satu masalah aku kat ofis ini ialah... apabila mereka berjanji @ berkata-kata, mereka sering terlupa apa yg telah dikatakan...
akibatnya.. aku la yg menjadi mangsa... "eh yer ker aku pernah kata cam tuh??" bleh plak diorg kuar ayat ni...
ada lg tuh.. baru pas 5 minit dia kata cam nih... bleh plak dia kata dia tak pernah pun kata cam tuh setelah 5 minit berlalu... uwwaaa!!!! lain kali aku nak rakam kata2 diorg.. bior jadi bukti... percakapan beramaran... geramnya!!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Saturday, November 26, 2005

geramnya!!!

eeeee.... geramnya!!!

menyampahnya!!!!!

menyampah! menyampah! menyampah!

sangat menyampah!

menyampah sangat!!!!

aku menyampah!!!

menyampahnya aku!!!

tlg laa... menyampahnya!!!

tolong!!!!!

MENYAMPAH!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Wednesday, November 23, 2005

Your Hidden Talent

Your Hidden Talent


You have the power to persuade and influence others.
You're the type of person who can turn a whole room around.
The potential for great leadership is there, as long as you don't abuse it.
Always remember, you have a lot more power over people than you might think!


Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Monday, November 21, 2005

What's Your Ideal Career?

Your Career Type: Social


You are helpful, friendly, and trustworthy.
Your talents lie in teaching, nursing, giving information, and solving social problems.

You would make an excellent:

Counselor - Dental Hygienist - Librarian
Nurse - Parole Officer - Personal Trainer
Physical Therapist - Social Worker - Teacher

The worst career options for your are realistic careers, like truck driver or farmer.


eheheh... jadik cikgu ke aku ni akhirnya???

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Saturday, November 19, 2005

two worlds

aku suka lagu nih... dah jadik caller ringtone aku... baru nak hayati liriknya

Kau selalu di hati
tak ku dekati
dua dunia kita berbeza (2x)

Cinta itu buta
dan juga boleh membutakan
melukakan dan sukar untuk kita lupakan
Aku cinta padamu
(Aku cinta padamu)
hanyalah ungkapan
luahan yang jarang bermakna bila diucapkan
Ini pula cerita cinta sang pujangga
bukan arjuna sita
bukan cinta dan rangga
Mungkinkah khayalan akal mainan minda
Atau lamaran puitis
dengan hasrat yang indah
Kau selalu di hati
(Kau selalu di hati)
tidak ku dekati
sentiasa ada mata jahat yang memerhati
Tapi ku tak runsing
tidak mungkin rindu
ku pusing lihat wajahmu di setiap penjuru
Senyuman di kaca
kisah mu ku baca
Perjuangan kita sama duka mu ku rasa
(Perjuangan kita sama duka mu ku rasa)
Aku pasrah saja pada yang Esa
Kerna ku tahu (Kerna ku tahu dua dunia)
Dua dunia kita berbeza

Suka di kala malam termimipi-mimpi
(termimipi-mimpi)
Rindu di kala siang mencari-cari
(mencari-cari)
Kasih sebenar tidak bertukar
tidak sebentar
walau dipisah lautan direnangi gelora
Dan kadangkala
hanyut bagaikan buah ara
malu sering bersua tapi jarang bersuara
Kenapa bercinta
jika kesudahannya pasrah
Kerana bila dilamun indahnya tidak terkata
Tersimpan hasrat
tiada siapa yang mengerti
Harapan menggunung sampai penghujung dinanti
Dipegangkan janji
tetap ratu di hati
Dengan izin tuhan kan bersama kapan hari pasti
Sabar menanti
Kesabaran diuji
Berdoa dalam sujud sejadah ditangisi
Aku pasrah saja pada yang Esa
Kerna ku tahu
Dua dunia kita berbeza

Perjuangan seni kita tidak berpenghujung
Jangan tinggal batu bernama tak berpengunjung

Cabaran menikam
kau tidak pernah bermurung
Tetap tersenyum
walau kesedihan menyelubung
(walau kesedihan menyelubung)
Bukan rupa paras mu yang jadi ukuran
Atau suaramu yang jadi bahan tuturan
Ku bukan mahu hubungan tapi kejujuran
Hadiah sepatah dari mu satu kesyukuran
(sepatah dari mu satu kesyukuran)
Tapi bila bertentang mata
tidak terbentang kata
(Kata apa saja)
iya tapi tentang apa
(iya tapi tentang apa)
Wajah mu yang cantik
Manis lagi
Senyuman sepasti mentari timur tiap pagi
Realiti sukar diatasi
Tapi kesudahan indah harus bermula dengan fantasi
(Fantasi)
Ku rasa terhoyong-hayang
Antara dua dunia
(Antara dua dunia)
Biar khayalan ku melayang
(Biar khayalan ku melayang)

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Tuesday, November 01, 2005

your gemstone

di hari raya deepavali nih aku masih di ofis setelkan menda yg tak setel... sambil2 tu melawat blog2 org.. aku pun jumpa laa menda alah nih kat blog mama fahim... korg pun try la ek...



Your Gemstone is Topaz

Comforting, considerate, and stable.
You are down to earth and grounded.
What Gemstone Are You? Take This Quiz :-)
Find the Love of Your Life (and More Love Quizzes) at Your New Romance.


Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com