...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Saturday, May 28, 2005

merenung bulan...

jika kau rindukan aku.. walau di mana kita berada.. kita tetap merenung bulan yg sama...

smlm dpt sms dr ex-rumet aku... dia kata smlm bulan cantik.. terang gemilang... aku tak merenung bulan la plak semalam... dia kata tgk bulan tu... terus ingat aku... semua kawan2 baik aku pun... kalu tgk bulan yg terang, diorg mesti sms aku.... cam jadik trademark aku plak... dolu2... masa kat kampus... hobi aku merenung bulan tinggi di awan... asal online kat yahoo msgr mlm2... itulah status yg aku selalu buat... org kata org yg suka merenung bulan ni... jiwa dia kompem jiwang karat! ye ker??? aku rasa tak laa... bg aku laa... tp aku mmg suka tgk bulan... berikan aku ketenangan... sambil kira bintang... bila laaa dpt abihs kira bintang tuh... bintang2 yg memancar yg kita lihat di dada langit tuh... org kata itu laa yg terakhir kita tgk cahayanya, akhirnya bintang tu akan mati.... aku tak cek lg dlm buku... ada kesempatan aku carik laaa... melihat langit yg terbentang luas, hati aku tenang, dan mensyukuri rahmat Allah...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Thursday, May 19, 2005

kenangan lalu...

salam alaykum

menonton iklan baru sunsilk, buat aku tergelak & sekaligus terkutuk iklan tuh... "lama tak pegi perpustakaan??" "takleh tumpu stadi laa kat situ".. antara dialog yg terngiang2 kat telinga aku... iklan tu cam membuktikan bahawa wanita byk membawa fitnah kpd lelaki... bkn aku mengutuk atau mengata golongan sendiri, tp itulah hakikatnya.. kelembutan, kecantikan, keperamahan, apa lg ek... mcm2 lg laa.... akan buat lelaki terpesona.. teringat pesan seorg teman (seorg lelaki), jika berkomunikasi dgn lelaki tegaskan suara, jgn melentok2... bahaya!! tapi kalu bercakap kasar sgt, kang payah plak nak dpt calon suami!! cemana ek???

teringat kenangan dulu2... heheeheh
dia: ko tak pi library ke arini??
aku: pi jek.. kenapa???
dia: tak nampak pun!!
aku: bagus laa tak nampak.... eheheh
dia: bagus ke??

sekadar kenangan...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Friday, May 13, 2005

keinsafan (copy dr frenster)

Insaf...
satu perkataan yang penuh erti
menjejak awan disebalik fantasi
mencari keindahan disebalik kekufuran
menikmati kebenaran disepanjang kekalutan

Keinsafan ini...
membuat aku terpegun sejenak
itukah aku?
dikala berada di kemuncak
mencari jalan menuju ke bumi
itukah hidupku sebenar?

Keinsafan...
mengingatkan aku kepada dunia
yang sering diambang gelora
ketika ombak bertukar tenang


Inilah aku
yang sedang mencari kebenaran
ketika gemelut melanda
sehingga terlupa
masa telah meninggalkan diriku
jauh...
terlalu jauh di belakang...

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

aku hanya mampu berangan-angan... tp tidak dpt menggapainya di alam nyata!!!
bebaskan aku dr mimpi yg indah menyakitkan perasaan!!!

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Tuesday, May 10, 2005

suka & duka kehidupan

Adakalanya kita perlu ketawa, agar kita tahu menilai mahalnya setitis airmata...
Adakalanya kita perlu menangis, agar kita tahu bahawa hidup ini bukan sekadar untuk ketawa...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Monday, May 09, 2005

walimatul urus...

al salam alaykum...

semalam aku bertandang ke majlis kenduri kawin rakan seofis aku... aku, mashithah & dayana awal sekali sampai... kitorg dok kat situ dr kul 11 sampai laa kul 3 ptg... tukang bg bunga telur la katakan... tp yg bg bunga telur mashithah ngn dayana jek... aku jaga anak org...

citer pasal kawin... antara aku bertiga nih... yg sokmo2 dpt soklan cepumas "bila nak kawin??" aku sorg jek... heran aku... mashithah ngn dayana takde plak dpt soklan cepumas tuh... muka aku nih muka layak nak kawin ke??? tensen maa!!! ari2 dtg ofis, pg2 dpt soklan cam tuh...

mula2 cam nak huraikan je pasal perkahwinan ni, mengikut apa yg aku belajar masa nak amik SMA dulu... tp malas la plak... tp, bila yek aku akan berkahwin??? aku redha dgn ketentuanNya...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com

Thursday, May 05, 2005

setenang air di kali

singgah kejap... lama tak jenguk... tp tak tau apa aku nak coretkan... yg aku tau, jiwa aku tenang di sini...

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

naruto
Which Naruto Character are You?
Test by http://www.naruto-kun.com