...bagaikan terdengar bisikan rindu, mengalun kalimah menyapa keinsafan, kehadiranmu menyentuh kalbu, menyalakan obor pengharapan...
"Jika ingin sentiasa bahagia, tuntutlah ilmu, galilah pengetahuan, dan capailah pelbagai manfaat,nescaya semua kesedihan, kepedihan dan kecemasan itu akan lenyap"

“Ya Allah Ya Tuhanku, kurniakanlah aku kasih sayangMu, kasih sayang orang yg mengasihiMu, dan apa juga kasih sayang yang membawa aku dekat kepadaMu.”

Projek Amal

Penempatan Anak-Anak Yatim NADWAH - PERMATA CAMAR yang diasas dan dikelolakan oleh Badan Nadwah Islamiah Pahang (NADWAH), di Lot 9015A, Lorong Cempaka 1, Kampung Cempaka, Mukim Penor, 25150 Kuantan memerlukan sumbangan dan bantuan anda! untuk maklumat lanjut, klik sini!

.

Friday, December 31, 2004

berlabuhnya tirai 2004

salam alaykum

ari ni last 2004.. terlalu byk kenangan, pengalaman, ilmu pengetahuan yg dikutip sepanjang thn... menjadi memori terpahat di sanubari... ayat jiwang! mesti ramai yg dah pasang azam2 baru... moga dpt dilaksanakan!! ada lg ke azam thn ni yg tak tertunai??? bleh fwd laa thn depan plak.... ada yg dah beli diari baru utk thn depan... mlm nih last laa tulih diari 2004.. esok bukak diari baru... alhamdulillah, aku dpt sebuah diari Islam baru, ada org bg hadiah.... sapa yek??? thanx AZLINA AMAN, ex-rumet aku kat usmkkj sesi lepas... dia laa yg kasik adiah diari... cantik.. kaler ijau...

arinih keputusan sijil menengah agama sek men agama pahang diumumkan... seramai 9 org pelajar seluruh pahang dpt 10A1.... alhamdulillah.. 7 org drpnya budak SEKOLAH MENENGAH AGAMA AL-IHSAN, KUANTAN... ex-sekolah aku... tahniah utk korg semua!!

selamat datang tahun 2005,
semoga kita semua mengikhlaskan
kepergian & suka duka di tahun 2004
dan ikhlas pula mengisi hari-hari harapan di tahun 2005.
i'ts year 3005
and nothing has changed
past generation has aged
let us write the next page
it's time for us to change
it's up to you & me
either we make history
or we become history
wassalam

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Wednesday, December 29, 2004

aku yg dhaif

salam alaykum
bangun jek subuh pagi td... uwwaaa... sadis btul!! tgk2 spek aku patah!!! tunjuk kat mak aku, 1st ayat dia ganasnya laa anak aku nih... sedih tul... aku pi ofis tanpa alat bantu melihat aku laa...
biasa ler kalu org tgk kita lain skit, kuar le soklan yg nak jawapan.... bila aku jawab spek aku patah... rata-ratanya semua kuarkan perkataan ni... 'ganasnya!!', 'kasar tul!!'... ganas sgt ke aku ni?? masuk kali nih... dah 3 laa spek aku yg patah... ehehehe... bukti la tu kot aku nih ganas...
hayatilah puisi kat bawah tu yek... sama2 renungi diri kita... muhasabah diri kita...
wassalam

wahai diriku yg dhaif

Diriku,
Dalam rancak kau menyiram taman hati insan lain,
Kau terlupa membaja taman hatimu sendiri,
Agar ia sentiasa segar dalam hubungan dengan Allah,
Tersentuh dengan daulatNya,
Merasa terpikul amanah ad-deen ini...
Bukan kerana kau berjamaah,
Namun kerana engkau dibawah perintahNya.

Diriku,
Seringkah kau mencari jalan,
Agar hatimu sentiasa lembut halus sentuhannya,
Agar sentiasa sedar akan keagunganNya,
Insafi kekerdilan,kelemahan,kealpaan dan kesilapan dirimu....?
Ketahuilah diriku,
Hatimu itu keras,khusyu'mu kurang,
Syukur dan redhamu tidak banyak kau hadiahkan padaNya,
Terlalu banyak kurang dan salahmu...

Diriku,
Tunaikanlah solatmu dalam khusyu'dan tenang,
Muhasabahlah dirimu kala sunyi,
Selamilah kalam-kalam Al-Quran yang kau perjuangkan,
Padanya ada bekalan,
Untuk kau terus menongkah bahtera perjuangan ini...

Diriku,
Pada nawafil dan amalan sunat,
Ada jalan yang hampir untukmu berkasih sayang dengan Tuhanmu,
Pada Qiamullail di keheningan malam,
Bersama bisikan doa dan munajatmu,
Diiring esak airmata keinsafan dan keihklasanmu,
Kau akan temui kemanisan taqarrub dibawah duli kebesaranNya...
Disitu ada bekalnya...
Lazimilah awal harimu dengan ma'thurat,
Pasti kau akan mengenali siapa dirimu sebagai daie.

Diriku,
Pada tawadhu',pada ukhuwahfillah,pada infaQ fi sabilillah,
Pada uzlah muhasabah diri,pada zikir dan selawat,
Ada ketenangan dan kekuatanmu.

Diriku,
Ketahuilah hanya hati yang hidup sahaja,
Yang boleh menberikan nafas kepada hati yang mati..
Hati yang turut sama mati tidak mungkin menyembuhkan,
Hati yang sakit apatah lagi menghidupkan hati yang mati...

Diriku,
Amanahlah kau di hadapan manusia,
Kerana kedaulatan Tuhanmu...
Namun rasailah kekerdilan dirimu,
Dihadapan Qudrat dan IradatNya,
PASAKKAN KEYAKINAN UNTUK SATU PERUBAHAN!

Pandangan mata selalu menipu...
Pandangan akal selalu tersalah...
Pandangan nafsu selalu melulu...
Pandangan hati itu yang hakiki...
Kalau HATI ITU BERSIH..

"HATI tempat jatuhnya pandangan ALLAH...
Jasad lahir tumpuan manusia...
Utamakanlah pandangan ALLAH...
Daripada pandangan manusia..."

Wallahu A'lam....

Cik Kehelan
:::Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:::

Monday, December 27, 2004

macam-macam ada....

(i) earthquake
smlm kita dikejutkan dgn berita gempa bumi di sumatera dan sri lanka.. kesannya turut terasa di barat dan utara semenanjung malaysia.. kira2 30 terkorban di penang akibat fenomena ombak besar kesan drp gempa bumi... member2 aku kat usmkkj, nibong tebal turut merasai gegaran yg berlaku...

(ii) kpli
ramai yg dah tau keputusan kpli... aku tak termasuk sbb interbiu kpli pun aku tak dpt.... kegembiraan jelas terbayang di wajah masing2.. aku pun tumpang gembira utk korg... antara member aku yg dpt kpli adnin, ilah... teman sepejabat kak lin... tahniah utk korang semua... aku harapa dgn peluang yg korg dpt ni dpt dimanfaatkan sebaik mungkin dan jadilah pendidik yg btul2 mempunyai niat dan tekad utk mendidik anak bangsa kita... bkn setakat bergelar guru... tanggungjawab pendidik sgt lah mencabar skrg nih.... aku pun sebenarnya ter pikir jugak kenapa aku tak dpt interview kpli ari tuh... mungkin aku tak mampu utk memikul tanggungjawab sbg pendidik yg dedikasi... teringat firman Allah surah al-baqarah.. laa yukallifullahu nafsan illaa wus'ahaa.... yg tak dpt, cuba lg thn depan... aku pun nak cuba lg thn depan, insyaAllah...

(iii) sahabat vs kenalan
ehehehe.... kisahnya begini aku ada buat testimonial utk kenalan aku... alkisahnya sahabat aku ni menego la aku... katanya ayat aku dlm testimonial utk kenalan aku tuh kasar skit.. ke kasar sgt?? baper patah jek aku tulis utk dia... ntah.... aku pun tak tau... terpulang kpd org yg membaca... tp terima kasih utk sahabat aku, krn sentiasa ada di sisi aku utk menegor kesilapan, keterlanjuran aku dlm berkata2 dan bertingkah laku.. itulah sebenar2 sahabat, menjadi cermin kpd sahabatnyaa.... thanx a lot!! tp tak puas ati laa... ehehe.. ko selalu menangkan si kenalan aku tuh.. huhhuuh....

(iv) mendung
kuantan mendung ari nih.. semendung muka aku laa.... aku pun tak tau kenapa.... takde menda yg buat aku tersenyum ari nih... hmmm....

wassalam

Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.


Friday, December 24, 2004

pelakon tambahan

salam alaykum...

pg td kompeni aku shooting utk rancangan malaysia 2020, utk tv1... semua staf jd pelakon tambahan... tp tak tau laa utk siaran bila program tuh... cam best jek leh masuk tv... ehehe... tp ramai gak staf bercuti ari nih... maklum laa esok hari krismas... bleh la cuti lama skit... bestnyaa.. minggu nih kije 5 ari jek.. minggu depan 5 ari... minggu lg satu pun 5 ari jugak...

ahad mak ayah aku takde.. tinggal aku sorg2 utk 3 ari... diorg pi penang antar adik aku kat ikm... timbul satu masalah bg aku, tido sorg2 tak kisah... masalah nak pi kije ni... mak ayah aku tak bg bawak moto... selama ni aku dtg kije ngn ayah... ayah aku antar ngn van dia... mintak tlg kat kawan2 yg sama perumahan la ngn aku... tp yg sorg tu ahad ni nak pindah ke indera mahkota... yg sorg lg plak tak dtg kije plak ari nih... nyesal tak ckp awal2 smlm... so??? by hook or by crook... aku bawak moto je laa... aku berani jek, tp mak aku laa kang tak bg... tgk lu laa cemana nnt...

esok sepupu jauh aku akan berkahwin di dungun, terengganu.. tp kami tak dpt balik.. maaf sgt2!! selamat pengantin baru kak pah!! moga rumah tangga yg dibina berpanjangan ke akhir hayat!!

Fikirkan permusuhan kita akan dimusuhi, fikirkan kebencian, kita akan dibenci
Tetapi sekiranya kita fikirkan kasih maka kita akan dikasihi
Ini adalah undang-undang alam. Kita menjadi seperti apa yang kita fikirkan....
wassalam
Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Wednesday, December 22, 2004

nasyid ganas..

Ruhul Jadid
Arruhul jadid fi jasadil ummah
Hai mujahid luluh lantakkan jiwa pendusta
Kami petualang mencari kebenaran
Mencari makna serta hakikat manusia
Kami berjuang menegakkan kehormatan
Hidup mulia atau mati sebagai syuhada
Kami berbekal al-Quran hakiki
Meneruskan cita dan risalah para nabi
Kami sandang julukan generasi ghuraba
Biar saatnya datang kami pimpin dunia
Kami semangat baru siap maju hancur semua musuh
Kami tentara Allah siap korbankan harta bahkan jiwa
Kami serahkan semua hidup pada Allah
Kami tekadkan tuk ikuti Rasulullah
Usung panji Ilahi iman kuat membaja
Hadapi tirani bebaskan umat dunia
lirik lagu nih aku amik kat agus.cjb.net... lama dah aku tau lagu nih.. maybe korg pun tau gak... 1st time aku dgr terus aku suka dan naik semangat aku.... lagu nih dendangan kumpulan arruhul jadid yg glamer kat indon... lagu nih rancak, sbb tu aku panggil nasyid ganas... pastu tgk plak konsert nasyid diorg anjurkan utk palestin.. dgn penonton yg turut sama nyanyi lagu nih.. semangat tuh!!! bila dgr lagu ni, teringat aku kat industri nasyid malaysia... takde ke lagu2 nasyid yg rancak, pencetus semangat jihad?? yg ada lagu cinta yg mendayu2, walaupun tema cinta yg diketengahkan adalah cinta kepada Allah, tp lagunya mendayu2, tangkap leleh laa org kata.. hmmm.... lirik dah best.. tp lagu kureng skit... dan kebanyakannya lebih kurang jek melodinya.... apa2 hal pun sabtu ni ada anugerah juara lagu nasyid 2005... sama2 laa kita menyokong industi nasyid malaysia!




Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Monday, December 20, 2004

biarkan bunga berkembang...

biarkan bunga berkembang di atas tangkainya
jangan lah dipetik sayang nntkan merana

bunga berkembang di dlm hati
tak mungkin lg aku menghindari
kasih dan sayang telah bersemi
diriku seakan bermimpi

sengaja aku nyanyikan lagu yg syahdu
selalu aku kenangkan wajahmu yg ayu...

lagu nih aku belajar masa sek ren dulu, time join koir sekolah... tetiba teringat plak ari ni.. sbb ada sorg member aku tu katanya sekuntum bunga sdg berkembang mekar dlm taman hatinya.. hahaha.. jiwang karat tuh!!! gud luck laa utk ko!!! ehehehe....

blog aku nih dah berubah wajah skit.... tp masalah plak wat aku... sbb aku tak ingat cemana nak setting semula template aku... aku kena buat skit2 dulu... kalu tak jadi, kena mintak bantuan tok guru aku laa.. tu pun kalu dia nak bantu... kalu tak aku kena ubah jadik cam asal dulu laa.... gambatte kudasai laa utk aku!!!

p/s utk firuz.. td aku call ko tuh aku dok dlm ofis., takleh ckp kuat2... kang aku malu sorg2... eehehe...

wassalam

Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Saturday, December 18, 2004

pagi2 lg sampai ofis.. sebabun kije yg member aku bg utk aku ngn lg sorg member... yg lg sorg member ni plak bg plak kije dia kat aku... adoi laa... kena buli aje... takper2... arinih aku sabo lg.. hehehe...

dah 2 minggu aku kije kat kompeni ni... byk gak kije.. kdg2 aku buat derk jek... tambah plak big boss suh wat buku... wajib utk semua yg ada engineering background.. arinih dia nak cek... aku satu apa pun tak buat lg.... arap2 dia tak dtg la ari nih.. adik dia kawin.. mesti la tak dtg kije kan???

aku campus-sick laaa.... rindunyaa!!!!


Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Thursday, December 16, 2004

cam bz giler ari ni.... mujur tak giler lg... arinih housekeeping the office.... big boss kata semua dept mesti bersih... quality mesti ada... kat bawah meja aku selonggok paper dr qc dept.. apa kes ni?? big boss menakutkan laa arinih...

apa beza ek urgent, immediately & important??? tlg jawabkan bleh...

Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Wednesday, December 15, 2004

Aku yang masih di perjalanan hidup ini
Begitu lama berlegar di persimpangan dunia
Menempuh jarak dan titian
Rimba dan lautan
Mencari sesuatu yang abadi

Aku yang masih di perhentian hidup ini
Begitu jauh mengembara ke serata hidup ini
Mengejar siang dan malam
Surut dan pasangMencari sesuatu kebebasan
Mencari sesuatu kedamaian

Di mana berakhirnya
Perjalananku ini
Esok dan lusa bukan miliku
Oh Tuhanku

Lindungilah hambamu yang hina ini
Aku setia hanya padamu
Oh Tuhanku


Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Monday, December 13, 2004

banjir oo banjir....

aku yg nyaris menjadi mangsa banjir buat kali keduanya selepas thn bersejarah 2001...

Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Friday, December 10, 2004

assalamualaikum
arini ujan lg.. dah masuk 5 ari ujan lebat tak berenti2.. pg td berita kat tv3 menyiarkan kisah banjir kat kuantan... antara kawasan yg dah naik air.. jln sg lembing, cherating... kat kawasan perumahan aku pun naik air.. kg permatang badak... isk... bimbang tul... paras air sg kemudi pun dah melebihi paras bahaya... kuantan bakal banjir lg sekali ke lepas banjir teruk 2002 dulu??

smlm aku ayah aku amik dgn lori... lori ayah aku rosak so kena dok dlm bengkel felda kat gebeng, dkt la ngn tmpt kije aku... lamanya tak naik lori... sejak ayah aku sakit sethn yg lepas, aku tak naik lori... thn nih ayah aku dah mula kije semula.. dan bawak lori lg.. tp kali ni lori yg ayah aku bawak buruk sgt.. sbb ayah aku tak pi kije jauh23... area kuantan, lepar hilir ngn chini jek... seingat aku dah 11 thn ayah aku kije bawak lori... lori kargo.. mcm2 jenis kepala lori ayah aku bawak.. dr model mercedes benz yg rupa cam singa tu sampai laa model volvo yg baru, yg canggih manggih... kalu bawak lori baru ayah aku kena antar brg jauh2... satu semenanjung malaysia la kena jelajah... angkut lembu, kernel sawit, barang pindah, simen, baja etc... masa aku kecik2 dulu, time cuti sekolah, kami sekeluarga ikut ayah pi kije... tp biasanya kalu ayah aku kena pi terengganu atau johor laa kami ikut.. sbb bleh balik kg sekali harung... seronok gak...

tp skrg ayah aku bawak lori buruk... mmg uzur btul.. takde aircond, pintu pun tercabut, kusyen pun takde... walauapa pun aku bersyukur sbb ayah aku masih lg gagah bekerja setelah sethn terlantar sakit... bawak lori pun bg sumbangan jugak pd ekonomi negara kita ni...

wassalam

Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Thursday, December 09, 2004

lagi lagi hujan....

masuk arinih dah 4 ari berturut2 kuantan hujan lebat.. mau banjir umah aku nnt...
nama je dok dlm bandar... banjir cam kat kampung... ehehehe
aku ingatkan musim tengkujuh dah berlalu kat kuantan ni...
tp ada lg rupanya.....

arinih takyah kuar duit beli nasik makan tengahari... jamuan hari raya.. beriyani lg...
kenyang perut....

ni ada satu poem aku amik mana ntah.. tajuk dia somehow.. someplace...
utk korg semua....

i looked back on my past
i remembered the years i cried
the jokes i laughed at
the things that i missed and lost
but, one thing that i'll never forget
the day u became my friend
all the time i've spent with u
puts a smile upon my face
i hope one day i'll be with u again
somehow, sometime, someplace

a friend will come and a friend will go
the season will change and the time will show
but, one thing that will never gonna change
THE SPIRIT OF FRIENDSHIP!
!and still i hope that you'll be there for me
and i'll be there for you
sometime... someplace my friend!!

wassalam

Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.


Wednesday, December 08, 2004

sesat tak sesat

salam alaykum...
org kata malu bertanya sesat jalan...
aku plak kata..
malu bertanya sesat jalan...
sesat di hujung jalan... kita balik la ke pangkal jalan...
btul tak??? btul je laa...
smlm firuz msg aku.. ada hal yg berlaku kat kampus...
hal yg berkaitan aku laa....
sedih kejap... pd pikiran aku yer la tu kot...
lepas kan je laa kan???
teringat plak kata2 hudasoid "usah ikat hubungan hati dgn bicara & kalimah, ikatlah dgn doa"
yg aku mampu buat... berdoa kpd Yg Maha Esa.. mohon diberikan petunjuk yg benar...
apa kes ni?? nnt la aku citer.... kuangkuangkuang


Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.


Tuesday, December 07, 2004

hehehehe

assalamualaikum...
aku saja jek try dulu.. rasanya bleh la kot
aku dah dpt kije kat amb kuantan.. sama laa ngn senior ehsan dulu ngn 2-3 org dak usm gak..
setakat ni ok jek.... tp tak tau laa... harapan nak tukar kije tuh blom tau lg laa... mintak2 laa aku dpt nak tukar kije nnt.. eheheh.. setakat ni dulu... nnt aku sambung balik..
adios!


Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Thursday, October 28, 2004

andai ini ramadan terakhir

salam alaykum....

wahai dikau...renunglah engkau akan nasib diri
wahai qalbu...sedarkah engkau akan gerak hati
wahai aqal...terfikirkah engkau akan apa yang bakal terjadi
andai ini merupakan Ramadhan yang terakhir kali
buatmu sekujur jasad yang bakal berlalu pergi
tatkala usia bernoktah di penghujung kehidupan duniawi
pabila tiba saat tepat seperti yang dijanji Ilahi
kematian...adalah sesuatu yang pasti


andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu siangnya engkau sibuk berzikir
biarpun anak tekak kering kehausan air
tentu engkau tak akan jemu melagukan syair rindu
mendayu..merayu...kepada-NYA Tuhan yang satu

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu solatmu kau kerjakan di awal waktu
solat yang dikerjai...sungguh khusyuk lagi tawadhu'
tubuh, minda, dan qalbu...bersatu memperhamba diri
mengadap Rabbul Jalil... menangisi kecurangan janji
"innasolati wanusuki wamahyaya wamamati lillahirabbil 'alamin"
[sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku...
kuserahkan hanya kepada Allah Tuhan seru sekelian alam]

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tidak akan kau persiakan walau sesaat yang berlalu
setiap masa tak akan dipersia begitu saja
di setiap kesempatan juga masa yang terluang
alunan Al-Quran bakal kau dendang...bakal kau syairkan

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu malammu engkau sibukkan dengan pesta-pestaan
berterawih...berqiamullail...bertahajjud...
mengadu...merintih...meminta belas kasih
"sesungguhnya aku tidak layak untuk ke syurga-MU
tapi...aku juga tidak sanggup untuk ke neraka-MU"
oleh itu duhai Ilahi...kasihanilah daku hamba-MU ini

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu dirimu tak akan melupai mereka yang tersayang
ayuh ke mari kita meriahkan Ramadhan
kita buru...kita cari...suatu malam idaman
yang lebih berkat dari seribu bulan

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu engkau bakal bersedia batin dan zahir
mempersiap diri...rohani dan jasmani
menanti-nanti jemputan Izrail
di kiri dan kanan ...lorong-lorong redha Ar-Rahman

duhai Ilahi...
andai ini Ramadhan terakhir buat kami
jadikanlah ia Ramadhan paling bererti...paling berseri...
menerangi kegelapan hati-hati kami
menyuluhi diri ke jalan menuju redha serta kasihsayang mu Ya Ilahi
semoga bakal mewarnai kehidupan kami di sana nanti

namun saudara...
tak akan ada manusia yang bakal mengetahui
samada Ramadhan ini merupakan yang terakhir kali
hanya yang termampu bagi seorang hamba itu
berusaha...bersedia...meminta belas-NYA
andai benar ini Ramadhan terakhir buat kita
Selamat Menyambut Ramadhan ..............

(petikan drpd tokeikedai.net.my)



Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Monday, July 05, 2004

a step into the past

salam alaykum....

ehehe.... aku makin seronok dok kat umah... walaupun takde keja aku hepi jek... padahal ada je tanggungjawab.. tp saja tanak tunaikan lagi... dok kat umah seharian dok mengadap tv laa lepas mengerjakan rutin yg lain... dah la makin hari makin best jek rancangan kat tv... drama2 menarik.. salah satunya a step into the past laa... byk gak la pengajaran bleh diamik kalu kita leh pk... cam episod ari ni tak kira kita ni susah camana pun, kita akan rasa hepi kalu kita melakukan kerja yg baik cthnya jd petani... tak lama lg smallville plak muncul kat tv3... walaupun aku dah tgk abis smallville tu kat usmkkj lu (hasil perkongsian pintar dak2 usmkkj kat network), aku nak jugak tgk lg kat tv...

lama aku tak kuar bandar kuantan... pg td ronda2 la kejap ngn mak ayah aku kat bandar... sesak amat jalannya... jalan utama kat kuantan ni ditutup.. slaah satunya jalan tanah putih, depan hospital tengku ampuan afzan, kerja2 pembaikan sdg dijalankan... bangunan2 lama kat kuantan semua berwajah baru.. dicat baru atas arahan MPK dlm pekelilingnya... semuanya sbb kuantan dipilih utk menjadi tuan rumah sambutan hari kebangsaan yg ke 47... lama jugak kuantan tak berpesta lepas pesta air thn bila ntah...

lg sebulan insyaAllah aku akan pi usm... nak meraikan pesta konvo yg mula 4 ogos hingga 8 ogos 2004... oleh sbb aku ni tahap takde keja lg, maybe aku lepak lama la kat usmkkj, saja nak kaco member2 yg dok belajar peringkat sarjana sains ngn adik2 yg tak tamat lg... kawan2 aku semua citer pasal baju yg gemerlapan, yg cantik2, yg nak dipakai time amik scroll nnt... kompem laa dak pompuan sebok skit ngn baju2 nih... dak laki selamba jek... takyah pk2 pun nak tempah baju... sempoi jek dak laki...

okesss... caucincau...
wassalam


Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Monday, June 14, 2004

tak tahan lagi...

assalamualaikum....
aku pun takde berita nak citer.. kehidupan aku cam biasa... kerinduan aku pd kawan2 pd kampus makin menebal... minggu ni dak2 baru dah masuk daftar sidang 2004/2005... member2 aku yg kompem sambung master kat kampus sawit sana pun akan daftar pd 18 jun 2004 nih... aku je tak tersenarai untuk menghadirkan diri ke kampus 18 jun nih... walaupun nama aku ada tersenarai kat sana... kawan2 aku, jgn lupa kontek aku ek!! impian aku tak kesampaian... mak aku suh keja dulu.. bina kerjaya... aku harap impian mak aku tercapai utk lihat aku berkerjaya... impian aku dilupakan dahulu... ada masa ada waktu ada rezeki lain aku akan capai impian aku lak, insyaAllah... walau apa pun aku redha... pasrah pada takdirNya.... KPLI pun dah kuar... aku try mintak gak... ok laa.... kepada semua adik2 yg daftar USM dan ipta lain kat malaysia nih... selamat bergelar mahasiswa/mahasiswi.. kehidupan di kampus mmg mencabar.. tp itulah kenangan yg best dan sangat berharga... manfaatkan sebaik mungkin... wassalam


Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Wednesday, May 05, 2004

rindu semakin jauh?!!

salam alaykum....

jgn kau simpan rindumu
luahkan saja apa yg kau rasa...

tu lagu... lagu fran dgn sapa ntah.. jgn simpan rindumu tajuknyaa... sememangnya aku sdg merindu.. rindu kat usmkkj.. rindukan penghuninya... korang laa.. sapa lg.. yg mewarnai kehidupan aku selama 4 thn kat sana.... kihkihkihkih.. tetiap malam aku renung bulan... mana la tau kot2 ada gak yg renung bulan cam aku buat.. kot ada gak yg rindu kat aku di sini... korang rindu aku tak?? kalu rindu, tgk la bulan kat langit tu.. tgh nak mengambang dah nih... cantik tul...

sofiah, tonn, ngn edd dah pun sampai kat negeri darul takzim sana.. dok kat tampoi, keja kilang... edd pernah ajak aku.. aku nak pi.. tp mak aku lak tak bg, sbb kalu kira gaji sana mmg la mahal berbanding ngn aku dpt skrg, tp tambah tolak, lebih kurang jugak dgn yg aku dpt skrg nih... tp bila aku tepon diorg, cam seronok je dok kat sana, cam dok kat usmkkj dulu laks... lg buat aku nak pi sana, apa2 hal mudah, nak apply keja jadik engineer pun senang... sana kan kilang byk.. nak ngn tanak jek... ada rezeki, alhamdulillah, jd engineer laa... takde rezeki nak kata apa, keja kilang pun ok gakss... aku skrg ni tgh tunggu greenlight dr mak aku je nak lepaskan aku gi sana... menyala je lampu kaler hijau tuh... ton, sofiah, edd... aku bersama korang!! ehehehe angan2 lg...

dah ramai ke kawan2 aku yg dpt keja yg relevan dgn apa yg korg belajar selama 4 thn kat usmkkj nih? tahniah sapa yg dah dpt keja yg relevan tuh, yg keja tak relevan lg cam aku ni, takper... keja jek.. rezeki tu bukan satu cabang jek, byk cabang, takde dlm bidang kita, dlm bidang lain pun byk, asal rajin nak keja, tak memilih, dan ikhlas, semua jadik... ramai gak member2 aku yg nak sambung belajar lg, teruskan cita2 murni tuh, firuz, ayu, kak na, kak wani.. ramai lg laa... maaf, aku tak dpt nak bersama korg, cita2 ada tp tak mampu dr segi lain laks, teruskan perjuangan korang ek!! setakat ni semua pompuan laa yg nak sambung, laki tak dgr lg...

ok laa... tetiba aku rasa sedihs laks... caucincau!! aku rindu sangat2 kat korang!!

wassalam

.:kongsi-kongsi:.

Mangkuk cantik, madu, dan sehelai rambut

Pada suatu hari Rasulullah SAW, dengan sahabat-sahabat baginda iaitu Saidina Abu Bakar r.a., Umar r.a. & Uthman r.a.,bertamu ke rumah Ali r.a. Di rumah Ali r.a.isterinya Sayidatina Fathimah r.ha. puteri Rasulullah SAW menghidangkan untuk mereka madu yang diletakkan di dalam sebuah mangkuk yang cantik, dan ketika semangkuk madu itu dihidangkan, sehelai rambut terikut di dalam mangkuk itu.

Baginda Rasulullah SAW kemudian meminta kesemua sahabatnya untuk membuat suatu perbandingan terhadap ketiga benda tersebut iaitu mangkuk yang cantik, madu, dan sehelai rambut.

Abu Bakar r.a. berkata, "Iman itu lebih cantik dari mangkuk yang cantik ini, orang yang beriman itu lebih manis dari madu, dan mempertahankan iman itu lebih susah dari meniti sehelai rambut".

Umar r.a. berkata, "Kerajaan itu lebih cantik dari mangkuk yang cantik ini, seorang raja itu lebih manis dari madu, dan memerintah dengan adil itu lebih sulit dari meniti sehelai rambut".

Uthman r.a.berkata, "Ilmu itu lebih cantik dari mangkuk yang cantik ini, orang yang menuntut ilmu itu lebih manis dari madu, dan beramal dengan ilmu yang dimiliki itu lebih sulit dari meniti sehelai rambut".

Ali r.a. berkata,"Tamu itu lebih cantik dari mangkuk yang
cantik ini, menjamu tamu itu lebih manis dari madu, dan membuat tamu senang sampai kembali pulang ke rumahnya adalah lebih sulit dari meniti sehelai rambut".

Fatimah r.ha.berkata, "Seorang wanita itu lebih cantik dari sebuah mangkuk yang cantik, wanita yang berpurdah itu lebih manis dari madu, dan mendapatkan seorang wanita yang tak pernah dilihat orang lain kecuali muhrimnya lebih sulit dari meniti sehelai rambut".

Rasulullah SAW berkata, "Seorang yang mendapat taufiq untuk beramal adalah lebih cantik dari mangkuk yang cantik ini, beramal dengan amal yang baik itu lebih manis dari madu, dan berbuat amal dengan ikhlas adalah lebih sulit dari meniti sehelai rambut".

Malaikat Jibril AS berkata, "Menegakkan pilar-pilar agama itu lebih cantik dari sebuah mangkuk yang cantik, menyerahkn diri; harta; dan waktu untuk usaha agama lebih manis dari madu, dan mempertahankan usaha agama sampai akhir hayat lebih sulit dari meniti sehelai rambut".

Allah SWT berfirman, "Syurga-Ku itu lebih cantik dari mangkuk yang cantik itu, nikmat syurga-Ku itu lebih manis dari madu, dan jalan menuju syurga-Ku adalah lebih sulit dari meniti sehelai rambut".


Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Friday, April 23, 2004

angan-angan part II

assalamualaikum....

hmm.... aku masih lg berangan-angan.. angan-angan mmg

indah... hari tu dgr motivasi kat radio malaysia pahang..

menyentuh pasal angan-angan laa.... aku tak ingat dah

sapa nama pakar motivasi tuh... dia kata angan-angan tak

salah, tp biar la angan-angan tu angan-angan berisi, yg

boleh kita usahakan menjadi impian dan direalisasikan jd

kenyataan... jgn hanya berangan segalanya indah tp tidak

berusaha utk mencapai angan-angan tu...

indah ke angan-angan aku? aku pun tak tau... skrg dlm

kepala aku, angan-angan aku yg terbaru, aku mmg tanak

keja, aku nak belajar jek... baru-baru ni ada member aku

tepon, dia tanya aku keja apa skrg ni? aku jawab aku tak

keja dan tanak keja... dia kata aku gila.. lepas belajar

penat-penat 4 thn, tanak keja jawabnyaa... gila ke aku

tanak keja? pelik ke aku takde impian nak keja? tak

murni impian aku nak belajar je sampai bila-bila?

bg aku saat ini, kalau aku keja pun cuma memenuhi

tanggungjawab aku sebagai anak setelah mak ayah aku

bersusah payah membesarkan aku, menyekolahkan aku sampai

ke menara gading... tambahan plak keadaan ayah aku yg

skrg ni mmg tak keja, atas sbb-sbb kesihatan... tp tu

laa... org kata aku tak sedar lg, ayah sakit, tp anak

tanak keja... serba salah aku rasa... apa pendapat korg

ttg aku? adakah aku mementingkan diri? tidak memikirkan

keperluan keluarga aku?

saat inilah aku rasa best sangat dok berangan... masih

lg dlm angan-angan... adakah aku akan terus berangan??

adakah angan-angan aku hanya dalam fantasi mimpi aku?

atau akan berubah menjadi impian dan direalisasikan di

alam realiti? aku pun tak mampu nak jawab.. terus

mencari kemahuan diri, dan cuba utk memenuhi

tanggungjawab aku.. aku yakin.. hanya aku yg mampu

mengubah diri, doa kupanjatkan kpd Ilahi, moga aku jaga

dr terus terlena bermimpikan yg tidak pasti...

Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Sunday, April 11, 2004

angan-angan

salam alaykum...

salah ke aku berangan?? mak aku kata aku la org yg paling kuat berangan dlm dunia nih.... tah laa... aku pun tak tau.. tp aku cam org lain gak yg punya impian... yg ingin merealisasikan impian jadi kenyataan.... tp... sejak dr sekolah menengah angan2 aku byk yg tak kesampaian.. menyimpang jauh dr impian aku, dr cita2 aku... kecewa??? dulu ada la skit2... tp skrg aku yakin aku tabah... aku terima segala ketentuan takdir Allah... aku yakin, di sebalik apa yg berlaku ada la hikmah yg kita mmg tak nmpk, dan kita akan sedar sesuatu hikmah tu bila ada sesuatu yg berlaku pd kita, yg membuatkan kita terpikir mengenainya, dan kita akan kaitkan setiap kejadian tu, setiap takdir tu dgn kejadian atau takdir yg lain.. btul ke? kali salah tlg betulkan....

tp apa impian aku tuh, bior la aku simpan sesorg... mak aku pun tau skit2 jek.... skrg aku ada simpan satu impian... aku rasa impian aku ni pun mungkin tak kesampaian gak... hmm.... awal2 lg dah rasa camtu? caner la nak maju kan? insyaAllah, skrg ni ada masa lg utk aku usaha, kalu berjaya.. aku akan bg tau kat korg, kalu tak... aku akan ckp gak kat korg, bahawa ia tak berjaya... tunggu 2 bln lg... insyaAllah, korg doakan laa aku berjaya yek!

aku bengang dgn internet kat umah aku ni... nak cek emel cukup punya payah, dah la kom aku ni rosak... kaler tah apa2 jadinya.. adik aku laa sibuk nak install game, tetiba kaler ilang... sakit mata, tp still leh guna lg... kalu kat cc laks, takleh nak cek emel hotmail, kat umah lembap tahap gaban, printer aku rosak, nak print surat apply keja pun payah.... tu yg tahap pencarian keja aku kureng skit.... nak print apa2 kena pi cc... seminggu aku keja cuci pinggan ( 5 ari) dah dpt RM 100, dlm masa sehari, dah pun abhis, bayar utang mak aku, aku nak cuci gambo, adik aku pow, pastu ni kang nak baiki pc aku, sbb aku dah try godek2 takleh gak... kena anto kedai gak pc ni, manja tul....

dpt gaji utk minggu kedua nnt aku ingat nak pi johor laa, umah sedara mara, try keja sana plak... tu pun kalu mak aku bg laa, tp rasanya tak dpt kot... eeheheh... bkn sbb aku anak mak, tp mmg aku anak mak aku pun.... mak aku bimbang kang nyusah sedara marak at sana laks... tp aku dah bosan gaban kat umah ni.... nak balik usm laa.. hati aku nih merindui suasana dan keindahan alam pembelajaran dan pengajaran, maklum laa lama sgt berkecimpung dlm dunia nih, sejak dr umur 5 thn masuk tadika, pastu sek rendah, pastu sek men, pastu kang pi matriks, masuk U laks 4 thn, baper thn belajar? lebih kurang 18 thn aku belajar, tp aku rasa tak de la pandai sgt pun... aku nak belajar lg samapi umur 40 thn... bestnyaa..... takyah pk apa2.. belajar jek... pas belajar belajar lg... takyah pk pasal keja ke, apa ke.... tu yg mak aku kata aku kuat berangan.... pastu cam budak2.... budak2 ke? tak matang lg aku ni rupanya... tp mak aku yakin aku leh keja ngn jayanya... cuma takde rezki lg.. aku?? tak yakin sgt nak mencwburi bidang pekerjaan ni... apatah lg pekerjaan yg berkaitan ngn engineering... kalu kadi cikgu cikgi tuh aku reti laa... sbb pernah ngajar fardu ain pas spm dulu... mudir tu pun kata aku ada bakat nak jadi cikgu yg berdedikasi.. huhuhuhhu.... vangga kejap.... tp aku rasa aku akan jd cikgu yg garang tahap maks... sbb aku nih jenis tak sabo ngn org... tu yg aku pk 2-3 kali gak nak apply cikgu ganti sementara kat sekolah... cikgu sandran mmg tak dpt dah, sbb aku pi PPD kuantan air tuh, permohonan dah tutup bulan 2 lg... jawabnya tunggu KPLi la plak.. kalu korg tau KPLI dah kuar, jgn segan2 bg tau aku, nak gak aku apply, kalu ada rezeki, jd cikgu displin la aku... eheheheh.... ok laa.... cukup takat sini bebelan aku.... wassalam..

Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Wednesday, April 07, 2004

hmmm......

assalamualaikum...

ari ni aku dok kat cc pas pc aku buat hal utk kesekian kalinya... nak cek result.. org lain dah cek aku je blom... tp tak dpt nak cek jugak... pesal ntah... apa la aku dpt utk last sem nih...

sementara nak tunggu konvo n dpt keja tetap.. aku wat part time lu.. cuci pinggan kat kedai makan yg pernah aku keja 5-6 thn dulu.. jumpa la member2 lama... semua komen... dulu kurus cekeding.. cam papan.. skrg huhss.. kuss semangat!! hepi ke dok usm?huhuhuh.. sedih aku sbb diorg mengkategorikan aku sbg dak gemuk... huhuhhuhu.... tp aku tak kisah, perubahan tu.. bkn senang nak berubah.. eheheeh...

ok laa.. utk kekawan semua.. rajin2 la kontek aku nih.. eheheh.. babai

Renungan

Sama-samalah kita renungkan...
Allah telah menjadikan manusia ini
berpasang-pasangan.
Malam pasangannya siang,
jaga pasangannya tidur,
rajin pasangannya malas dan
lelaki pasangannya perempuan.
Kerana perempuan adalah
pasangan kepada lelaki,
maka Allah telah menciptakan bentuk badan wanita
itu dapat memikat hati lelaki.
Bila berkata tentang terpikat,
maka ia ada hubung kait dengan nafsu.
Jika ia ada hubungkait dengan nafsu,
ianyaada hubungan pula dengan bisikan syaitan.
Jadi untuk mengawal nafsu, mestilah dikawal
dengan iman.
Untuk mendapatkan iman mesti menurut perintah
Allah dan RasulNya dan menjauhi
laranganNya.
Pada mata lelaki, perempuan ini adalah simbol.
Simbol apa, semua orang tahu.
Orang lelaki mempunyai imaginasi yang nakal jika
tidak dikawal dengan iman.
Maka mata lelaki ini selalu menjalar
apabila terlihat seorang perempuan.
Setiap bentuk badan seorang
perempuan boleh dihayati oleh seorang lelaki
dengan berbagai-bagai tafsiran nakal nafsu.
Apabila seorang lelaki terlihat seorang
perempuan, maka perkara pertama yang akan
dilihatnya ialah
rambut wanita berkenaan.
Maka akan ditafsirlah berbagai2 cara oleh
seorang lelaki akan rambut wanita berkenaan.
Oleh kerana itulah wanita wajib menutup
rambutnya.
Apabila rambut wanita itu telah ditutup, maka
mata lelaki itu akan turun ke bawah melihat
bentuk lehernya,
maka wajiblah wanita itu menutup lehernya.
Maka mata lelaki itu akan turunlagi
melihat bentuk payu daranya,
maka wanita itu berkewajipanlah menutup bentuk
payu daranya dengan melabuhkan tudungnya.
Setelah itu mata lelaki akan
turun lagi melihat
bentuk ramping pinggangnya,
maka labuhkanlah pakaian supaya tidak ternampak
bentuk pinggangnya,
maka mata lelaki itu akan melihat pula akan
bentuk punggungnya,
maka wajiblah wanita itu membesarkan pakaiannya
agar bentuk punggung tidak kelihatan, dan
lelaki itu akan pula melihat
bentuk pehanya,
maka janganlah sesekali wanita itu memakai kain
yang agak ketat sehingga terlihat bentuk
pehanya walau sedikit,
maka akan dilihat lagi oleh lelaki itu akan
bentuk kakinya pula,
maka janganlah wanita ituberseluar, kerana
terus-terang pihak lelaki bercakap, walau
muslimah itu bertudung labuh, berbaju labuh,
jika beliau memakai seluar,walau nampak besar
sedikit, nafsu kami lelaki akan terusik secara
sepontan, entah tak tahu kenapa?
Mata lelaki ini nakal, setelah tidak ternampak
akan bentuk kakinya,
maka akan dilihatlah pula akan mata lelaki itu
kepada
kakinya,
maka wajiblah wanita itu untuk menolong lelaki
itu tidak berdosa, menutup kakinya dengan
melabuhkan kain, atau memakai stokinyg warnanya
jangan sesekali berwarna kulit perempuan,
maka matalelaki ini akan kembali ke atas,
akan melihat pula
bentuk tangan wanita itu,
maka tolonglah wahai muslimah, agar melabuhkan
tudung menutupi bentuk tangannya yang indah pada
pandangan lelaki.
Maka wahai lelaki,
janganlah pula kamu melihat mukanya,
kerana ia akan menimbulkan fitnah, kecuali jika
kamu wahai lelaki, ingin meminangnya.
Jika wanita itu cukup soleh, takut mukanya yang
cantik akan menimbulkan fitnah,
maka berpurdahlah kamu,
jika itu lebih baik untuk kamu.
Tetapi mata lelaki ini ada satu lagi jenis
penyakit,iaitu mata
lelaki itu akan tertangkap dengan sepontan jika
ia terlihat
warna yang menyerlah atau terang
jika ianya berada pada perempuan.
Maka oleh itu wahai perempuan, tolonglah jangan
memakai pakaian yang warnanya terang-terangan
sangat.
Jika hendak pakaipun, pakailah untuk suami.
Itulah wahai muslimah, jika anda semua ingin tahu
apakah dia mata lelaki itu, dan perlu
diingatkan, jika semua aurat telah ditutup,
jangan anggap tugas kita telah selesai, perlulah
pula kita menjaga kehormatan diri masing2,
jangan keluar seorang2,keluarlah dengan
mahram, atau keluarlah sekurang2nya 3 wanita agar
tidak diganggu gangguan luar, mata lelaki pula
janganlah menjalar langsung kepada muslimah,
walau muslimah itu telah menutup aurat,
insyaAllah selamat dunia akhirat. Seperti firman Allah,"Dan tundukkanlah pandanganmu dan jagalah kemaluanmu".
Dunia sekarang telah banyak yang cacat celanya,
sehingga ketaraf seseorang yang memakai tudung
masih beliau tidak menutup aurat, dan pada kaum
lelaki, mata kamu itu wajib untuk tidak
mencuri2 melihat wanita muslimah, kerana ia
dilarangi oleh Allah SWT.
Ingat-ingatkanlah wahai muslimin muslimat.
Sekilau-kilau berlian paling menarik untuk dicuri.. Seindah-indah ciptaan adalah yg paling sukar untuk dijaga...

wanita hiasan dunia..seindah hiasan adalah wanita solehah..




Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Monday, March 29, 2004

salam salam... dari rumah...

setelah puas aku godek pc aku ni ngn line tenet kat umah... baru aku dpt online.. tu pun setelah kesabaran aku teruja..
diam tak diam, lama tak lama dah seminggu aku dok kat umah ni.. bosan tak terkira... aku try gak cari keja2 sementara.. tp payah nak dpt sbb aku jujur sgt bg tau nak keja sementara jek... eheheheh...

interview kat bangi aku dah pi ngn jayanya... jaya ke? insya Allah jaya laa kalu dpt 2nd interview.. lg 2 minggu dia panggil.. panggilan interview lain tadak... bangun pg selalu pk apa laa nak buat ari ni?? bosan tul... ari ni aku ilangkan kebosanan dgn kuar jalan2 ngn member2 aku masa sekolah dulu... best.. memula round kat kuantan parade.. pastu gi umah nurul jap, then pi teluk cempedak... aku, herny, pah n nurul... nnt nurul dah nak balik mesir laks.. amik master 4 thn lg.. herny dah abihs.. plan nak sambung master gak, pah tengah praktikal... aku? tanam anggur gak...

dak2 ihsan 98 sumer... kami nak buat gathering utk ihsan 98... nnt kalu jadik, kami kontek la korang... insyaAllah.. ihsan 97, korg tanak buat ke?? :D
tu dulu utk kali ni... adios...

p/s: utk ujangzero: org tak dpt keja lg laa... sian adnin, salah informasi... org baru intebiu maa.... fatimah,girlfriday: tq sudi melawat sini... syah ngn ilah: korg dah keja ke??? habaq mai no!!





Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Friday, March 19, 2004

tuai padi antara masak
esok jangan layu-layuan
intai kami antara nampak
esok jangan rindu-rinduan

apa khabar nasi di daun
nasi di talam bagai nak basi
apa khabar tinggal bertahun
tinggal semalam bagai nak mati

...jika kau rindukan aku, walau di mana kita berada, kita tetap merenung bulan yang sama...

teman...

di mana & sesiapa pun kita... sdg jasad bermandikan matahari & bulan yg sama, sempadan geografi tidak ubah sekadar garisan bengkang bengkok yg menghiasai peta dunia...

Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

yeah... kumahu pulang...

assalamualaikum....
hari jumaat sok.. insyaAllah.. aku akan pulang ke kampung halaman.. kuantan... kalu ada masa, insyaAllah aku update la menda alah ni dr rumah... sedih laks rasa nak blah.. kawan2 aku sumer dok pujuk aku suh sambung master.. tp.. tak kan kot... tanggungjawab aku pd keluarga melebihi segalanya... tp.. kalu dah takdir aku balik semula ke kampus usmkkj nih, aku tak tolak.. aku lg suka.. dr keja baik belajar.. mmg cita2 aku pun nak belajar jek sampai tua... malas nak keja... leceh... (ni ckp org yg tak sedar ada tanggungjawab).. ehehehe... ok laa... aku nak kemas barang.. skit je lg.. pg nnt family aku sampai.. sedihnyaa.. nak tinggalkan kampus sawit tercinta nih... insyaAllah, kalu tak jumpa utk sambung pelajaran, kita jumpa konvo nnt.. ogos 2004... utk korg dr aku... khas utk rumet aku Azlina Aman... Sebuah Pertemuan.. UNIC
adios


SEBUAH PERTEMUAN

Ketika diri mencari sinar
Secebis cahaya menerangi laluan
Ada kalanya langkahku tersasar
Tersungkur di lembah kegelapan

Bagaikan terdengar bisikan rindu
Mengalun kalimah menyapa keinsafan
Kehadiranmu menyentuh kalbu
Menyalakan obor pengharapan

C/O 1:
Tika ku kealpaan
Kau bisikkan bicara keinsafan
Kau beri kekuatan, tika aku
Diuji dengan dugaanSaat ku kehilangan keyakinan
Kau nyalakan harapan
Saat ku meragukan keampunan Tuhan
Kau katakan rahmat-Nya mengatasi segala

(*) Menitis airmataku keharuan
Kepada sebuah pertemuan
Kehadiranmu mendamaikan
Hati yang dahulu keresahan

Cinta yang semakin kesamaran
Kau gilap cahaya kebahagiaan
Tulus keikhlasan menjadi ikatan
Dengan restu kasih-Mu, oh Tuhan

C/O 2:
Titisan air mata menyubur cinta
Dan rindu pun berbunga
Mekar tidak pernah layu
Damainya hati
Yang dulu resah keliru
Cintaku takkan pudar diuji dugaan
Mengharum dalam harapan
Moga kan kesampaian kepada Tuhan
Lantaran diri hamba kerdil dan hina

Ulang (*)

Syukur sungguh di hati ini
Dikurniakan teman sejati
Menunjuk jalan dekati-Nya
Tika diri dalam kebuntuan

Betapa aku menghargai
Kejujuran yang kau beri
Mengajarku mengenal erti
Cinta hakiki yang abadi

Tiada yang menjadi impian
Selain rahmat kasih-Mu Tuhan
Yang terbias pada ketulusan
Sekeping hati seorang insan
Bernama teman


Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Thursday, March 18, 2004

sesat di pulau... huhuhu....

assalamualaikum...
baru pulang dr penang.. anto member ke sana.. masa nak balik ke usmkkj nih, sesat la plak.. tak jumpa cari jalan nak ke jambatan pulau pinang, sudahnya ronda satu pulau.. signboard ke jambatan pulau pinang sungguh membuatkan drebar aku, kak rosna keliru, aku co-pilot jek... hehehe... ikut je mana drebar nak bawak... alhamdulillah, sampai jugak ke kampus dgn selamatnya...

hari rabu adalah hari yg memilukan, kawan2 yg kacik ngn aku dah balik.. memula syanana, pastu tengahari skit sally, pastu sofiah ngn mahani.. huhuhu.. bercucuran air mata... pastu ari khamis plak bakal balik.. cik firuz ngn kak rosna... hmmm... tinggal la aku sesorg melayari kehidupan kat sini..

ptg td gak aku dpt panggilan utk interview kat bangi... aku pun tak tau la keja apa.. haha.. bagus tak? tp berkaitan laa ngn kejuruteraan bahan, isnin ni interview.. aku penin, nak pi ke tak... jauh tu.. bangi.. aku dah la mmg gadis kampung (hikhikhikhik) yg tak suka gi kuala lumpur.. caner ni?? kalu bg tau mak, kompem dia suh pi interview tuh... penin penin... aku dah suh kak rosna apply sama, mana tau kot dpt interview sama2 gak... ada gak kawan... ngantuks... chow!

.:kongsi-kongsi:.

Renungkanlah.... Tanda-tanda saat kematian :

a) 100 hari : seluruh badan rasa bergegar
b) 60 hari : pusat rasa bergerak - gerak
c) 40 hari : Daun dengan nama orang yang mati di arash akan gugur dan malaikat maut pun datang kepada orang dengan nama tersebut lalu mendampinginya sehingga saat kematian. kadang-kadang orang yang akan mati merasa seolah-olah nampak kehadiran malaikat maut tersebut dan kelihatan seperti sedang runsing.
d) 7 hari : mengidam makanan
e) 5 hari : anak lidah bergerak - gerak
f) 3 hari : bahagian tengah dahi bergerak - gerak
g) 2 hari : seluruh dahi rasa bergerak - gerak

h) 1 hari : terasa bahagian ubun-ubun bergerak - gerak di antara waktu subuh dan asar.
i) saat akhir : terasa sejuk dari bahagian pusat hingga ke tulang solbi (bahagian belakang badan)
Bila sudah merasa tanda-tanda akhir sekali, mengucap dalam keadaan qiam dan jangan bercakap-cakap lagi.

waallahu a'lam

Miss Kehelan
.:Hidup ini indah jika segalanya kerana Yang Maha Esa:.

Wednesday, March 17, 2004

milik, memiliki, dimiliki, pemilikan, kemilikan... hmmm...

salam alaykum... uuwwaa.... aku ingatkan pagi rabu nih.. mak ayah aku akan sampai dari kuantan utk menjemput aku pulang.. tp pagi jumaat baru nak sampai.. sedih aku... pagi rabu... 2 member aku nak balik... syanana ngn sally.. pastu malamnya plak ct sofiah ngn mahani.... tinggal la aku sesorg... kak rosna ada lg.. balik ari jumaat gak... tp tinggal aku berdua je la ngn dia... sedih, sunyi, sepi.. aku sendiri di sini.... huhss...

pg td pas subuh, aku terus print out satu copy report fyp. siap terus pi jumpa supervisor aku, alhamdulillah.. takde pembetulan dah kena buat, so.. terus amik sign, balik bilik terus sambung lg 2 copy, berkobar2 nak anta terus ptg tuh... tp bila mak aku kata nak dtg amik jumaat, terus malas nak antar, esok je la antar,, lambatl g nak balik... sedih sedih...

ari ni mmg takde aktiviti best.. lepaking di bilik sambil tgk vcd.. lost in time.. best gak citer ni walau tak abih lg aku tgk.. nak aku story tunggu aku abihs tgk lu... termenung kejap memikirkan apa la menda nak buat esok.. planning cam biasa la ari2.. nak kemas barang.. packing siap2.. tp tak siap2 jugak.. sbb masa nak balik lmbt lg.. itu lah aku... suka bertangguh...

aarggh... takde idea apa nak taip... dah jem.. mikir esok ku akan keseorangan... utk korang yg bakal balik esok, lusa, tulat... dan bila2 laa.. berhati2 dlm perjalanan korg.. pastu apa2 hal sekali pun, aku mintak maaf byk2 sbb aku ni manusia biasa, ada salah silap aku ngn korg yg sengaja atau pun tak... abadikan laa memori kita bersama (jiwang lak plak rasa, syahdu)....

hmmm... memiliki atau dimiliki?? ehehehe... relevan ke citer aku ngn 'milik' tu???.. jawapannya ada pd syanana... jawab syah... jgn tak jawab... utk korg dr aku... "tunjukkan satu bintang" sheila on 7

wassalam

Coba kau tunjuk satu bintang
Sebagai pedoman langkah kita
Jabat erat hasil karyaku
Hingga terbias warna syahdu

Akan ku ukir
Satu kisah tentang kita
Di mana baik dan buruk
Terangkum oleh indah

Akan kucerna
Semua karya cipta kita
Di mana hitam dan putih
Terbalut hangatnya cinta

Dan bila semua terwujudkan oh...
Di sisimu selalu hariku

Miss Kehelan
Hidup ini indah jika segalanya krn Yg Maha Esa


.:kongsi-kongsi:.

Sahabat...

Dalam dunia ini kita tidak punya sesiapa,
Kecuali diri sendiri
Tetapi dalam kita bersendirian,kita beruntung kerana
Mempunyai seorang sahabat yang memahami kita.
Sebagaimana kita mengharapkan keikhlasan dan kejujuran
Seorang sahabat,begitulah juga dia.
Tetapi kita sering terlupa akan hal itu.
Cuma mengambil kira tentang harapan dan perasaan kita.
Kita rasa dikhianati bila dia tidak menepati janjinya.
Kita tidak memberi dia peluang untuk menerangkan keadaannya.


Bagi kita, itu alasannya untuk menutup kesilapan dan membela diri.
Kita juga pernah membiarkan dia ternanti-nanti kerana
kita juga ada janji yang tidak ditepati.
Kita beri beribu alasan memaksa dia terima alasan kita.
Waktu itu, terfikirkah kita perasaannya?
Seperti kita, dia juga tahu rasa kecewa...

Tetapi.......
kita sering terlupa.
Untungnya mempunyai seorang sahabat yang sentiasa
memahami
Yang selalu berada disisi pada waktu kita
memerlukannya.
Dia mendengar luahan perasaan kita,segala rasa kecewa
dan ketakutan.
Harapan dan impian juga kita luahkan.
Dia memberi jalan sebagai laluan penyelesaian masalah.
Selalunya kita terlalu asyik menceritakan tentang diri
kita hingga,
Kadang-kadang kita terlupa sahabat kita juga ada
cerita yg ingin dikongsi bersama kita.

Pernah kah kita memberi dia peluang untuk
menceritakan tentang rasa bimbangnya,rasa takutnya?
Pernahkah kita menenangkan dia sebagaimana dia pernah
menyabarkan kita.
Ikhlaskah kita mendengar tentang kejayaan dan berita gembiranya?
Mampukah kita menjadi sumber kekuatannya sepertimana
dia meniup semangat setiap kali kita rasa kecewa dan menyerah kalah?
Dapatkah kita yakinkan dia yg kita boleh dipercayai,
kita boleh dijadikan tempat untuk bersandar bila terasa lemah, agar tidak rebah.?
Bolehkah kita menjadi bahu untuk dia bersandar harapan?

Sesekali jadilah sahabat yg mendengar dari yg hanya bercerita...
Ambillah masa untuk memahami hati dan perasaan
sahabat.....
Kerana dia juga seorang manusia,
Dia juga ada rasa takut, ada rasa bimbang,sedih dan
kecewa.
Dia juga ada kelemahan dan memerlukan seorang
sahabat.....

Sebagai kekuatan.....
Jadilah kita sahabatnya itu....
Kita selalu melihat dia ketawa,tetapi mungkin
sebenarnya dia tidak setabah yg
DISANGKA-SANGKAKAN .....

Di sebalik senyumannya mungkin banyak cerita sedih yg ingin diluahkan..
Di sebalik kesenangannya mungkin tersimpan seribu kekalutan
Kita tidak tahu
Tetapi jika kita cuba jadi sahabat sepertinya,
mungkin kita akan tahu....;
RENUNGKANLAH......

Tuesday, March 16, 2004

malam sejuta kenangan 2004

huhss.. letihnya... smlm pi dinner... melaram sakan semua org... yg tak disangka2 pun ada... mcm2 award ada.. tak larat nak senaraikan semua... tp yg aku tak sangka sekali.. aku pun menang award... Miss Sleepy of the Year.... uwwaaa..... dlm byk2 anugerah itu yg aku dpt.. hmm... rezeki rezeki... tp takper.. syukur.. dpt hamper maaa.... dinner semalam tu la yg last utk kami semua berkumpul.. dekan pun seronok.. sbb dinner kami tak brapa formal.. tak best laa ikut protokol sgt...

takleh nak bebel panjang.. byk lg keja nak kena buat.. nak burn cd utk utk member2 aku ni.... tak cukup space dah harddisk aku nih nyimpan barang2 kawan aku... takper kawan2 takleh lawan... report fyp aku pun tak print lg, smlm printer buat hal.. menambah ketensenan aku di saat2 akhir aku bergelar undergraduate student... ok... wassalam

Miss Kehelan
Hidup ini indah jika segalanya krn Yg Maha Esa


.:kongsi-kongsi:.

Keempat-empat khalifah yang terkenal itu telah meninggalkan wasiat yang sangat berharga untuk kita semua. Marilah sama-sama kita manfaatkan wasiat yang amat berharga dan seterusnya jadikanlah ia sebagai amalan harian kita.


Syd. Abu Bakar ra. Berkata :

Orang yang bakhil itu tidak akan terlepas daripada salah satu daripada 4 sifat yang membinasakan, iaitu:

Ia akan mati dan hartanya akan diambil oleh warisnya, lalu dibelanjakan bukan pada tempatnya.
Hartanya akan diambil secara paksa oleh penguasa yang zalim.
Hartanya menjadi rebutan orang-orang jahat dan akan dipergunakan untuk kejahatan pula.
Adakalanya harta itu akan dicuri dan dipergunakan secara berfoya-foya pada jalan yang tidak berguna.

Syd. Umar Al Khattab Rha. berkata :
Orang yang banyak ketawa itu kurang wibawanya.
Orang yang suka menghina orang lain, dia juga akan dihina.
Orang yang menyintai akhirat, dunia pasti menyertainya.
Barangsiapa menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga.

Syd. Othman Ibnu Affan Rha. berkata :
Antara tanda-tanda orang yang bijaksana itu ialah:
Hatinya selalu berniat suci
Lidahnya selalu basah dengan zikrullah
Kedua matanya menangis kerana penyesalan (terhadap dosa)
Segala perkara dihadapainya dengan sabar dan tabah
Mengutamakan kehidupan akhirat daripada kehidupan dunia.

Syd. Ali Karramallahu Wajhah berkata :
Tiada solat yang sempurna tanpa jiwa yang khusyu'.
Tiada puasa yang sempurna tanpa mencegah diri daripada perbuatan yang sia-sia.
Tiada kebaikan bagi pembaca al-Qur'an tanpa mengambil pangajaran daripadanya.
Tiada kebaikan bagi orang yang berilmu tanpa memiliki sifat warak (memelihara diri dan hati- hati dari dosa).
Tiada kebaikan mengambil teman tanpa saling sayang-menyayangi.
Nikmat yang paling baik ialah nikmat yang kekal dimiliki.
Doa yang paling sempurna ialah doa yang dilandasi keikhlasan.
Barangsiapa yang banyak bicara, maka banyak pula salahnya,siapa yang banyak salahnya, maka hilanglah harga dirinya,siapa yang hilang harga dirinya, bererti dia tidak warak sedangkan orang yang tidak warak itu bererti hatinya mati. "

Sekian buat renungan bersama.

Monday, March 15, 2004

hari ahad yg jemss!!

assalamualaikum.... baru lepas tgk tv ni... apa lg.. anugerah bintang popular aar.. havoc bilik tv sumer aras SH 2, dipenuhi dak2 bahan yg tak balik lg... tp mmg best laa... mmg dah agak apek menang, best kata2 apek.. "hidup adalah wayang, wayang adalah hidup".. hmm.... tp persembahan penutup tak best laa... kak pah kita lupa lirik lagu misha omar.. sian misha... huhuhu...

pg td sibuk suh org carikan paper mingguan malaysia.. tp dah abihss... sold out.. maklum laa citer pasal pilihanraya.. jdnya aku baca utusan online jek laa... tak best tul baca paper kot tenet... tak rasa cam membaca langsung.. aku mmg suka baca paper dr page belakang ke depan.. tak tau kenapa.. tu yg tak gemor sgt nak baca online.. takleh buat camtuh.. takper... aku dah pesan kat adik aku kat umah suh simpan paper ahad.. eheheh... minggu depan aku balik aku akan baca gak... edisi lewat seminggu...

pastu borak2 ngn member sebelah bilik aku nih.. pasal alam pekerjaan.. apa la nak keja nnti.. apa yg bleh aku katakan.. rezeki kita dah ditentukan... kita tak berhak mempersoalkan rezeki kita... itu hak Allah, Dia yg bg... apa yg penting bg kita, hak kita... usaha utk cari rezki tu di mana... teringat kisah senior aku.. cgpa dia takde la bagus sgt.. masa interview dia siap kena kutuk lg sbb knowledge zero, cgpa teruk... tp, dia ada kepimpinan, keyakinan utk mengharungi cabaran dia diterima bekerja kat situ, bkn calang2 syarikat tu... engineer aerospace lg... uhuhu... dah la fight ngn student master, tp dah mmg rezki dia, bekerja la dia kat situ dgn jayanya...

kul 4 td, dpt sms dr kenalan aku.. hahaha... padan muka!! terkial-kial ko kat kuantan... ni nak bebel nih... dah tau esok dah nak mula latihan industri, ari nih baru sibuk nak sampai kuantan... mujur la aku ada lg no tepon member aku yg juga merangkap member dia kat kuantan... dpt laa dia menumpang teduh sehari dua kat umah member aku tu... lupa laks... buat adik2 aku yg akan wat latihan industri walau di mana jua... selamat berlatihan... dunia pekerjaan takde la seteruk yg disangkakan.. juga tak seindah yg digambarkan... buatlah yg terbaik.. ada rezki, bleh apply keja terus kat situ..

ari nih aku n da geng buat sesi penggambaran lg.. kali ni kat pintu depan usmkkj ni laa... ye laa... tinggal baper ari je lg kat bumi usmkkj nih.. sambil2 tu jalan jalan cari makan laa kat pasar malam taman pekaka... 1st time aku gi pasar malam jalan kaki... biasanya naik moto je... kali ni dah takde moto nak dirembat... jalan kaki pun jalan kaki laa.. asalkan tak mis soru...

cukup la setakat ni utk ari nih... aku nak btulkan report plak... esok nak bg supervisor aku cek, pastu bleh print terus 3 copy, binding... hantar.... yuhaaaa!! lupa laks... mlm esok ada dinner school aku... start kul 8 mlm... tp dah kena pi kul 4 ptg.. naik bas usm laaa... awal gila.. isk.. esok semua dok melaram abihs laaa... aku??? aku tak minat... pakai je baju mana yg ada... (tp siap tempah baju baru tuh..), tp sedih gak laa.. ramai gak kawan2 aku yg tak pi.. termasuk la peneman aku tido saban malam (buat ganti rumet aku yg balik awal)... cik firuz.. puas pujuk... tp nak wat camno, org tanak gak... hmmm... best ke mlm esok?? keep wondering, still wondering... ilalliqa'

Miss Kehelan
Hidup ini indah jika segalanya krn Yg Maha Esa

.:perkongsian pintar hari ini:.

Sabda Rasulullah saw: org yg menunjukkan cinta kasih kpd sesamanya itu akan dicintai oleh Dia Yg Maha Kasih. cintailah mereka yg di bumi, maka Allah yg di langit akan mencintai kamu - riwayat Tarmidzi

ada 4 dipandang baik tetapi 4 lg dipandang baik
1. sifat malu drp lelaki itu adalah baik ttpi dr perempuan lebih baik
2. keadilan dr setiap org adalah baik ttpi dr pemimpin lebih baik
3. taubat dr org tua adalah baik ttpi dr org muda lg baik
4. dermawan dr org kaya adalah baik ttpi dr fakir lebih baik


wallahu a'lam...

Sunday, March 14, 2004

salam.. salam.. ari nih pi school amik report fyp.. alhamdulillah.. takde salah pd report aku, tp supervisor aku suh btulkan apa yg salah masa viva ari tuh... mujur tak banyak... tp tak start buat lg.. ari ni kuar gi PB ngn sya.. huhuhu... penuh sesak PB tu, maklum la hari ni hari penamaan calon, pilihanraya dah makin dekat... terlupa kejap pasal pilihanraya.. sibuk ngn viva (padahal takde apa pun ngn viva)... bercerita pasal pilihanraya ni, aku harap laa semua kawan aku yg dah daftar pemilih tuh dan layak utk mengundi thn ni... jom la kita pi mengundi.. tunaikan kewajipan pd negara.. undilah calon yg btul² memperjuangkan hak Allah, hak agama, hak kita, dan hak negara kita.... alhamdulillah aku sempat gak daftar thn lepas, ngam2 ari last thn 2003... so.. aku nak siapkan cepat report aku spy aku bleh balik Kuantan cepat.. aku nak ngundi... tarikh last anto report 22.3.04, tp aku nak siapkan awal.. ayah aku pun nak dtg amik awal gak... cam tak caya laks aku layak utk mengundi... aku malas nak bebel panjang.. adios!

Miss Kehelan
Hidup ini indah jika segalanya krn Yg Maha Esa


Renungan hari ini
Pelbagai hikmah dan tafsiran yang boleh diandaikan di sebalik jari anda yang lima. Cuba perhatikan perlahan-lahan jari anda. Luruskan ia ke hadapan dalam keadaan terbuka. Renung dalam-dalam. Kewajipan solat lima waktu jangan diabaikan.

Kemudian lekapkan jari itu di atas meja, perhatikan. Bermula daripada jari kelingking yang kecil dan kerdil, seperti manusia dan apa sahaja akan bermula daripada kecil kemudian besar dan terus membesar. Itulah fitrah insan dan alam seluruhnya. Apa sahaja yang dilakukan mesti bermula daripada kecil. Bak kata pepatah "melentu buluh biarlah daripada rebungnya". Kegagalan mendidik di usia ini akan memberi kesan yang besar pada masa hadapan.

Naikkan kepada jari kedua, jari manis namanya. Begitu juga dengan usia remaja. Manisnya seperti jari yang comel mulus ini. Apatah lagi kiranya disarungkan dengan sebentuk cincin bertatahkan berlian, bangga tak terkira.. pada ketika ini, alam remaja menjengah diri. Awas!! Di usia ini sentiasa dibelenggu dengan pelbagai cabaran dan dugaan. Hanya iman dan taqwa menunjuk jalan kebenaran. Pada usia ini, anda sudah baligh dan mukalaf. Pastinya sudah dipertanggungjawabkan segala amalan di hadapan Rabbul Jalil. Bersediakah anda??

Nah...naik kepada jari ketiga. Jari yang paling tinggi, jari hantu namanya. Zaman remaja ditinggalkan. Alam dewasa kian menjengah. Di peringkat umur 30-an ini seorang itu telah mempunyai status dan identiti dengan ekonomi yang kukuh serta kerjaya yang teguh. Namun, anda mesti berhati-hati kerana di kala ini banyak "hantu-hantu pengacau" yang datang menggoda. Hantu hasad dengki, hantu ego, hantu tamak, hantu iri hati dan seribu macam hantu lagi. Kalau gagal mengawal emosi lantas terus masuk ke jerangkap nafsu dan syaitan.
Justeru itu, amal ibadat mesti dilipatgandakan.

Kita beralih kepada jari telunjuk. Jari inilah yang mengungkap satu dan esanya Allah SWT ketika solat. Genggamkan kesemua jari dan keluarkan jari ini. Gagahnya ia sebagai penunjuk arah, menjadi contoh dan tauladan. Manusia yang berada di tahap usia ini, hendaklah tampil sebagai model kepada generasi baru dan pembimbing yang kaya dengan idea bernas dan minda yang hebat.

Akhir sekali, renung ibu jari. Ianya besar dan pendek tetapi menunjukkan kematangan dan kehebatan yang membanggakan. Tugasnya membenarkan sesuatu dan mentafsirkan pelbagai perkara. Bak kata orang Jawa "cap jempol" atau cap jari. Kalau dia ada, semua urusan berjalan lancar. Buat generasi muda, rujuk dahulu kepada orang tua atau yang berpengalaman. Sekiranya petunjuk mereka anda patuhi, nescaya anda boleh berkata "good" atau "yes" sambil menggengam semua jari dan angkat ibu jari ke atas itulah rahsia kejayaan anda.

Akhirul kalam, cuba lihat sekali lagi jari anda yang kelima-limanya itu. Renung dan fikir dalam-dalam. Dimanakah anda sekarang???

Wallahualam...

Friday, March 12, 2004

Renungan hari ini
3 hal yg dpt m'ungkapkan rasa kasih dlm dada saudaramu
1. bila engkau m'dahuluinya dlm m'beri salam
2. bila engkau m'berikan tempat duduk kpdnya dlm majlis
3. bila engkau memanggilnya dgn nama yg paling disukainya


'hujan yg turun b'sama air mata.. b'sama pedih resah merindu... kau datang dan kau pergi jua.. rindu lagi.. ' hehehe.. tetiba jek terngiang² lagu tu time aku gi kafe ngn biey.. ujan lebat... takleh nak redah... terpaksa pakai payung.. benci tul aku... tak macho aar guna payung ni... sedih lg ari nih... sbb tak sempat nak jumpa member aku.. dang fatihah yg balik ari nih... sempat jumpa Maya jek...
ari ni wat apa jek.. gi school amik cop pengesahan, beli cover utk disertasi, pastu biasa laa... sesi bergambar yg tak abihs.. ehehe... ptg ingatkan nak kuar ngn syanana pi Parit Buntaq... ujan turun tak berenti².. kul 5 cam dah reda skit, ingat nak anto Ilah lak pi PB, dia nak balik dah, baru je nak start moto... ujan pun turun... takleh balik lg ko Ilah... cian cian... huhuh... mlm ni aku ingat nak packing siap² menda yg patut.. nnt time dekat nak balik kang... takde laa kecoh² tak siap lg...
aiyyakkk... menda ni jd cam diari aku plak... aku sebenarnya nak jadikan menda ni lain dr yg lain.. tp malas nak pk lg.. idea dah ada.. kena develope lu... tp tgk laa... kalu jadik.. jadik laa.. kalu tak.. tetap la ia sbg catatan aku utk korg... hehehehe... aku nk makan laks... kang aku lupa makan lg... teringat laks kata kenalan aku... lupa makan takper, jgn lupa ingatan... ampess!

Miss Kehelan
Hidup ini indah jika segalanya krn Yg Maha Esa

Thursday, March 11, 2004

Sebuah kisah klasik???

salam alaykum... hehehe.. alhamdulillah.. kira-kira kul 2.40 ptg td.. aku dah pun abihs viva.. huhuh.. apa punya soklan tah aku kena jawab.. terkulat-kulat aku nak tepis soklan2 maut tuh... selama belajar 4 thn nih terangkum oleh satu final year projek dan 20 minit waktu viva.. letihnya ngaji... huhuh... harap2... btul la skrg ni aku bergelar seorg penganggur.. insyaAllah.. bulan 8 nnt konvo.. yahoo!! sedih la plak rasa di hati.. cheewaahh.. masa utk aku bergembira ngn kawan2 tinggal baper ari jek lg.. pastu masing2 blah dr kampus nih.. balik kampung.. rehat 2-3 ari.. carik keja... huhuh... sapa yg teringin amik master tuh... insyaAllah diorg dtg balik laa ke kampus sawit ni.. aku?? setakat ni cam tak mampu je nak sambung.. aku nak keja dulu laa.. pastu baru sambung master.. tp maybe not in engineering laa... aku nak amik bidang lain laks.... degree lain.. master lain.. phd pun lain... nnt dpt laa anugerah profesor serba tau... huhuhhu... aku nih angan2 jek melangit tinggi.... bila la lg kita nak berkumpul ek?? masa majlis kenduri kawin korg ke? takkan time konvo je kot... masa ni la baru rasa nak menghargai ikatan persahabatan yg ada.. selama ni... jumpa selisih bahu pun wat tak kenal jek... yer ker cam tuh??? acah je... takkan la cam tuh... huhuh.. kurang2 pun senyum laa kan.... tp bg kami dak final year bahan.. di thn akhir ni laa baru rasa keakraban persahabatan tu.. aku harap dinner kita nnt.. ramai la yg pi.. tu je last nak berkumpul utk sem last kita ni... pastu lepas ni masing2 bawak haluan sendiri... sedihnyaa!! jgn la kisah kita selama 4 thn ni jd kisah klasik laks.... dah laa.. malas dah nak bebel... makin sedih laks aku... last sekali.. aku tujukan lagu ni utk korg sumer... dr sheila on 7.. sebuah kisah klasik.. adios

Jabat tanganku
Mungkin untuk yang terakhir kali
Kita berbincang tentang memori di masa itu

Peluk tubuhku
Usapkan juga air mataku
KIta terharu seakan tiada bertemu lagi

Bersenang-senanglah
Kerna hari ini yang kan kita rindukan
Di hari nanti
Sebuah kisah klasik untuk masa depan
Bersenang-senanglah
Kerna waktu ini yang kan kita banggakan
Di hari tua.... Ohh

Sampai jumpa kawanku
Semoga kita selalu
Menjadi sebuah kisah klasik
Untuk masa depan

Mungkin diriku
Masih ingin bersama kalian
Mungkin jiwaku
Masih haus sanjungan kalian

Wednesday, March 10, 2004

assalamualaikum... ahlan wasahlan... aku saja je try test nakt gk ada kemampuan tak nak hasilkan jurnal sendirik... bleh dikatakan jurnal ke? apa2 je laa... tp ini lah hasil pertama... insyaAllah.. jika ada kelapangan akan aku baiki page aku ni... skrg ni tgh dok demam viva kat school aku... pusat pengajian kejuruteraan bahan & sumber mineral, USMKKj... aku punya turn esok ptg.. org 1st tuh.. slide pun tak siap2 lg... sibuk nak buat menda alah ni... gud luck utk mmber2 aku yg akan viva esok.. yg dah abihs viva.. selamat bergelar penganggur profesional... yg dah dpt keja tu... selamat menempuh alam pekerjaan!! adios.. wassalam

miss kehelan